شناسهٔ خبر: 31333009 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

پیشکسوت پرسپولیس در گفتگو با دانشجو:

پرسپولیس هنوز کار دارد/ بیرانوند برای خودش یک تیم است/ نفت مسجد سلیمان را دست کم نگیرید

ضیا عربشاهی پیشکسوت پرسپولیس گفت: در دیدار‌های حذفی مهمتر از هر چیزی رسیدن به دور بعد است و کسی با فوتبال زیبا برگه صعود تیم‌ها را امضا نمی‌کند.

صاحب‌خبر -

گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، تیم فوتبال پرسپولیس در چارچوب هفته نوزدهم لیگ برتر باید به دیدار تیم نفت مسجد سلیمان برود. البته این تیم چند روز پیش در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال کشورمان در فصل 98-97 در مصاف با تیم خوب فوتبال پدیده موفق شد این حریف مشهدی را با شکست پشت سر گذاشته و راهی دور نیمه نهایی شود. این تیم در پایان نود دقیقه وقتهای قانونی در خانه خود به تساوی 1-1 برابر پدیده دست پیدا کرد و پس از سپری شدن دو وقت 15 دقیقه ای اضافه، توانست در ضربات پنالتی با حساب 1-3 و در مجموع با نتیجه 2-4 تیم مهمان را مغلوب کرده راهی دور نیمه نهایی شود. پرسپولیس در آن دور باید با تیم سپاهان اصفهان دیدار کند. در سوی دیگر جدول تیم فوتبال داماش گیلان موفق شده راهی فینال شده و در انتظار حریف فینالیست باشد.

ضیاعربشاهی در گفت و گو با دانشجو، درباره راهیابی تیم پرسپولیس به دور نیمه نهایی و رویارویی با تیم نفت مسجد سلیمان حرف زد.

پرسپولیس با تیم پایین جدولی نفت مسجد سلیمان مسابقه دارد. این دیدار را چطور پیش بینی می کنید؟

شاید به نظر برسد که پرسپولیس بازی راحتی در پیش دارد ولی من معتقدم بازی رودرروی تیم های پایین جدولی به همان اندازه دشوار است که مسابقه دادن با تیم های بالای جدولی سخت است.

 بیشتر در این باره توضیح می دهید؟
 طبیعی است که همان قدر جدال در پایین جدول هست که تیم های در خطر سقوط برای گریز از منطقه خطر بخواهند با تمام وجود در مسابقات حضور پیدا کنند. ما برای درک این شرایط باید خودمان را جای بازیکنان این تیم ها قرا بدهیم تا از میران انگیزه و انرژی که برای رقابتهای باقیمانده شان تا پایان فصل صرف می کنند مطلع شویم. رقابت این تیم ها برای بقا در جدول لیگ برتر به اندازه رقابت بالای جدولی ها برای رسیدن به عنوان قهرمانی یا کسب سهمیه برابری می کند.

یعنی این تیم ها هیچ تفاوتی با تیم های بالای جدولی ندارند؟
 البته شاید تنها در نفرات شان با هم متفاوت باشند. در کیفیت آنها. گرچه گاهی انگیزه باعث می شود تا این معادلات هم برهم بریزد. با این وجود اصلا نمی توانیم تصور کنیم که چون نفت مسجد سلیمان در این فصل فقط 3 بار برد بدست آورده و در چهار بازی اخیرش تنها 2 امتیاز از دو تساوی کسب کرده می تواند حریفی راحت برای پرسپولیس باشد. این اصلا تصور درستی از این ماجرا نیست.

وضعیت پرسپولیس در دیدار با پدیده را چطور ارزیابی کردید؟
 بازی نزدیک و سختی بود. بازی در جام حذفی شرایطش دشوارتر هم هست به همین دلیل دو تیم محتاطانه بازی کردند پدیده مسابقه را خوب شروع کرد و به گل هم رسید اما پرسپولیس کم ‌کم بازی را در دست گرفت.

 پدیده را چطور تیمی دیدید؟
 پدیده تیم خوب و منسجمی است. گل محمدی برای این تیم زحمات زیادی کشیده و تیم خوبی را ساخته و شکست دادن این تیم کار سختی است.

فکر می کردید بازی به پنالتی بکشد؟
 می شد توقع داشت. هر دو تیم، هم زور بودند ولی خب پرسپولیس مهره های بهتری داشت که در ضربات پنالتی به کمکش آمدند. یکی از آنها هم علیرضا بیرانوند بود که این روزها به نقطه قوت پرسپولیس درون دروازه تبدیل شده است. او به تنهایی با ایستادن روبروی پنالتی زنان می تواند هر زننده پنالتی را به هراس وادارد که مبادا ضربه اش را بگیرد و همین ترس از خراب کردن ضربه هم باعث شد که دو نفر توپ را به هوا بزنند و یکی هم ضربه اش مهار شد.

 بهتر نبود پرسپولیس در 90 دقیقه مانند دیدار لیگ اخیرش در لیگ این تیم را شکست می داد و با اقتدار به نیمه نهایی می رسید؟
 در جام حذفی کسی به بازی زیبا نگاه نمی کند. به اینکه در 90 دقیقه برنده شدید یا 120 دقیقه یا ضربه پنالتی! همه دنبال رسیدن به فینال هستند. کسی توقع داشت استقلال، تراکتورسازی و بقیه مدعیان کنار بروند و داماش فینالیست شود؟ پس مهمترین اصل در جام حذفی صعود کردن است.

 بازی در فینال روبروی سپاهان را چطور تصور می کنید؟
 قطعا بازی سختی برای هر دو تیم است. اول که بازی در اصفهان است و این یک مانع بزرگ برای پرسپولیس محسوب می شود. دوم اینکه تیم سپاهان مهره ها و سرمربی خوبی دارد. البته این نقطه امیدورای برای پرسپولیس هست که تا آن زمان(خرداد 1398) با ایجاد هماهنگی بیشتر بین نفراتش بهتر از این هفته ها به میدان برود و فوتبال خودش را به نمایش بگذارد.

بازیکنان جدید پرسپولیس را چطور ارزیابی می‌کنید؟

هنوز بازیکنان جدید به هماهنگی کامل با تیم نرسیده ‌اند، سروش رفیعی با روزهای اوجش فاصله دارد اما دست برانکو در تعویض‌هایش باز است. اما مطمئن باشید در 2، 3 بازی آینده پرسپولیس به شرایط خوبش برمی‌گردد.

 از عملکرد بودیمیر در پرسپولیس راضی هستید؟
 این بازیکن هنوز در تیم جا نیفتاده و کار دارد باور کنید بازی در پرسپولیس سخت است. پرسپولیس تیم متفاوتی است. در ایران و آسیا پرهوادارترین تیم است. حتی بیشتر تیم‌های اروپایی هم از نظر هوادار از پرسپولیس عقب ‌تر هستند. پرسپولیس در همه جای ایران هوادار دارد اما باشگاه بزرگی مانند بایرن مونیخ شاید در شهر مونیخ هوادار داشته باشد نه در تمام آلمان اما پرسپولیس در همه جای ایران عاشقان و هواداران زیادی دارد. همین هواداران هم هستند که باعث شدند پرسپولیس با وجود همه مشکلاتش تا فینال قهرمانان آسیا پیش برود.

نظر شما