شناسهٔ خبر: 31331225 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

شکست نتانیاهو مقابل ائتلاف جدید احزاب تازه کار

حزب لیکود که طی چهار سال گذشته همواره در نظرسنجی‌ها در رده اول قرار داشت با ائتلاف دو حزب «امنیت برای اسرائیل» و «یش عاتید» این جایگاه را از دست خواهد داد.

صاحب‌خبر -

شکست نتانیاهو مقابل ائتلاف جدید احزاب تازه کاربه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، بر اساس آخرین نظرسنجی‌های انجام شده در فلسطین اشغالی، با ائتلاف «یائیر لاپید» رهبر حزب، ییش عاتید و بنی گانتس، رهبر حزب امنیت برای اسرائیل، آن‌ها اکثریت کرسی‌ها کِنِسِت را از چنگ حزب متبوع نتانیاهو، لیکود در خواهند آورد.

براساس این نظر سنجی که توسط کانال دوم شبکه عبری انجام و نتایج آن روز جمعه منتشر شد، فهرست ائتلافی «کحول لیفان» به رهبری «بنی گانتس» و «یائیر لاپید» در انتخابات آینده، به ۳۶ کرسی از مجموع ۱۲۰ کرسی کِنِسِست دست پیدا خواهد کرد در حالی که در همین زمان حزب «لیکود» به رهبری بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر کنونی تنها ۳۰ کرسی را به دست خواهد آورد.

براساس نظر سنجی مذکور، حزب «راست جدید» به رهبری «آیلِت شاکید» و «نفتالی بِنِت»، ۸ کرسی، احزاب «یهدوت هتوراه» و «کار»، ۷ کرسی، حزب «خانه یهود»، ۶ کرسی، حزب «شاس»، ۵ کرسی، حزب‌های «کولانو»، «مِرِتس»، «یسرائیل بیتینیو»، ۴ کرسی را به دست خواهند آورد. نمایندگان عرب کِنِسِت نیز به ۱۱ کرسی اکتفا خواهند کرد.

در نظرسنجی نامبرده ۳۸ درصد شرکت کنندگان نخست وزیری نتانیاهو را ترجیح می‌دهند در حالی که ۳۶ درصد آن‌ها یکی از دو گزینه «گانتس» یا «لاپید» را انتخاب می‌کنند.

گفتنی است، با ورود «بنی گانتس»، رئیس اسبق ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی به عرصه سیاست و محبوبیتی که به دست آورده به شدت از کرسی‌های دیگر احزاب کاسته شده است. این کرسی‌ها بیشتر از سبد احزاب ضعیف‌تر مثل حزب «کار» و «خانه یهود» و اعراب کِنِسِت کاسته شده است. لیکود در حالی در این نظرسنجی به ۳۰ کرسی دست یافته است که پرونده‌های فساد نتانیاهو قبل از انتخابات به دادگاه نرود. چرا که براساس نظر سنجی گذشته رسانه‌های رژیم صهیونیستی در صورتی که این پرونده‌ها پیش از انتخابات فوریه ۲۰۱۹ به دادگاه فرستاده شوند، حزب متبوع نتانیاهو حدود ۴ کرسی خود را از دست خواهد داد.

انتهای پیام/ 441

نظر شما