شناسهٔ خبر: 31331153 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آکار: ترکیه می‌خواهد همپیمان استراتژیک آمریکا باشد

R7650/P/S8,1128,1414/CT10

وزیر دفاع ترکیه گفت: می‌خواهیم آمریکا را همچون یک مؤتلف و همپیمان استراتژیک به شمار آوریم و به همکاری‌های خود در تمام حوزه‌ها را ادامه دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آناتولی٬ متعاقب تماس تلفنی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در مورد وضعیت سوریه و منطقه امن٬ خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه و ژنرال گولر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح این کشور به دعوت پنتاگون به واشنگتن سفر کردند.

آکار که در ساختمان پنتاگون با مراسم رسمی نظامی مورد استقبال قرار گرفت٬ در سخنان خود در دیدار با شاناهان و ژنرال دانفورد رئیس ستاد کل نیروهای مسلح آمریکا٬ به این موضوع اشاره کرد که ترکیه می‌خواهد آمریکا را همچون یک مؤتلف و هم‌پیمان استراتژیک به شمار آورد و به همکاری‌های خود در تمام حوزه‌ها ادامه دهند.

وی افزود: ما می‌خواهیم با کمک آمریکا در حوزه مبارزه با ترور با گروه‌های تروریستی همچون داعش٬ پ.ک.ک٬ فتح الله گولن و ی.پ.گ مبارزه کنیم.

خلوصی آکار همچنین در مورد وضعیت کردهای سوریه و رویکرد ترکیه در مورد شرق فرات گفت: ما با کردها در کشور خودمان و دیگر کشورها و همچنین با هیچ کدام از اقوام دیگر منطقه مشکلی نداریم. ما فقط می‌خواهیم با گروه‌های تروریستی مبارزه کنیم.

وزیر دفاع ترکیه در پاسخ به سوالی در مورد اصرار ترکیه مبنی بر خرید سامانه موشکی اس 400 از روسیه گفت: چنین مسائلی در دیدار با مقامات آمریکایی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 وزیر دفاع ترکیه در حالی به آمریکا سفر کرده که در روزهای اخیر برخی از رسانه‌های ترکیه با طرح انتقادات جدی از آمریکا اعلام کردند که دولت ترامپ برای تحویل ندادن هواپیماهای جنگنده اف 35 به ترکیه به دنبال بهانه می‌گردد و همچنین به اعتراضات خود در مورد خرید سامانه موشکی اس 400 روسیه ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما