شناسهٔ خبر: 31331114 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

ظریف: قبل از برجام نفت بیشتری می‌فروختیم

وزیر امور خارجه با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت اکنون فروش نفت ایران در مقایسه با قبل از توافق هسته‌ای، کمتر شده است.

صاحب‌خبر -
وزیر امور خارجه با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت اکنون فروش نفت ایران در مقایسه با قبل از توافق هسته‌ای، کمتر شده است.
 
 به گزارش خبرگزاری‌ها، محمدجواد ظریف این موضوع را در گفت‌وگو با روزنامه سوییسی «بازلرتسایتونگ» مطرح کرد.  این روزنامه سوییسی از ظریف درباره اینکه آیا صادرات نفت ایران از 5/2 میلیون بشکه در روز به بیش از یک میلیون بشکه کاهش یافته است  و اینکه آیا این مقدار در درازمدت کافی است، پرسید که ظریف گفت: «خیر، اینطور نیست و کمتر از مقداری است که ما قبل از توافق هسته‌ای و زمانی که تحریم‌های سازمان ملل متحد وجود داشت، می‌فروختیم اما اکنون آمریکا تمام تلاش خود را به کار گرفته تا همه را به زانو درآورد.
 
 کلمات زیبا در درازمدت کارآیی ندارند».  ظریف در ادامه به این موضوع هم اذعان کرد که با وجود عدم خروج فرانسه، انگلیس و آلمان از برجام، کشورهای اروپایی دیگر از ایران نفت نمی‌خرند. ظریف در این‌باره اظهار داشت: اگر همگی مشتریان (نفت) ایران تصمیم بگیرند در برابر تهدیدهای آمریکا سر فرود آورند، در این صورت ایران هم ابزار دیگری خواهد داشت.
 
 من در این مورد چیزی نمی‌گویم. ترامپ از غافلگیری خوشش می‌آید و  به همین دلیل ما هم با او همین‌طور رفتار خواهیم کرد. هم‌اکنون تمام بازار ما خارج از اروپاست و اروپا در حال حاضر از ما نفت نمی‌خرد و  با احتیاط به تحریم‌ها توجه دارد».

نظر شما