شناسهٔ خبر: 31329195 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

خطیب جمعه میبد:

تامین کالاهای اساسی مردم و مبارزه با گرانی، نیاز به کار جهادی مسئولین دارد

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نمازجمعه میبد با شاره به بیانیه گام دوم انقلاب و چشم انداز‌هایی که رهبر معظم انقلاب برای ادامه مسیر ترسیم کردند، بیان داشت: اولین محور در گام دوم انقلاب تحقیق و پژوهش است و ما باید تحقیق و پژوهش را راهبرد نخست خود قرار دهیم.

وی افزود: در این راستا دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه رسالت ونقش مهمی دارند. ما باید هم به مرز‌های دانش‌های غربی برسیم هم از آن مرز‌ها به سمت بالاتر حرکت و از آن‌ها عبور کنیم.

امام جمعه میبد با اشاره به نقش مهم آموزش و پرورش در این زمینه اظهار داشت: آموزش وپرورش باید روح تحقیق و پژوهش را در دانش آموزان شکوفا کند و آنان را آماده خدمت‌های بزرگ علمی در همه قلمرو‌ها کند.

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه تمام موفقیت‌ها با تکیه بر نیرو‌های داخلی رقم می‌خورد، گفت: پیشرفت دست شماست و تمام موفقیت‌ها با تکیه‌بر نیروی داخلی رقم می‌خورد و همین‌طور باقدرت‌ها و دولت‌هایی که می‌شود روی آن‌ها حساب کرد.

وی بخش خصوصی و صنعت را چهارمین مخاطب محور اول گام دوم انقلاب یعنی تحقیق و پژوهش عنوان کرد و ابراز داشت: صنایع ما باید درصدی از درآمد خود را برای تحقیق و پژوهش هزینه کنند چراکه تا این کار اتفاق نیافتد چرخه صنعت ما به سمت خودکفایی حرکت نخواهد کرد. زنجیره صنایع ما باید درون‌زا و مولد و قابلیت صادرات به همه عالم را پیدا کند.

خطیب جمعه میبد با تاکید به اینکه تامین کالا‌های اساسی مردم و مبارزه با گرانی، نیاز به کار جهادی مسئولین دارد، تصریح داشت: مسئولان کمر همت را ببندند و به شکل جهادی هم کالا‌های ضروری را در دسترس مردم قرار دهند و هم با گرانی‌هایی که در جریان بازار اتفاق افتاده است مبارزه کنند.

آیت‌الله اعرافی ادامه داد: تنظیم بازار و دسترسی مردم و محرومان و قشر‌های متوسط به پایین به کالا‌های ضروری وظیفه قاطع و منجز مسئولان در سطوح یک شهر، استان و کشور است.

وی در پایان با اشاره به نشست ورشو اذعان داشت: آن‌ها تمام قوای خود را در اجلاس ورشو جمع کردند تا خط و نشانی برای ایران بکشند، اما به هیچ نتیجه‌ای نرسیدند.
انتهای پیام/د 

نظر شما