شناسهٔ خبر: 31328969 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس گزارش می‌دهد

استانی فاقد سرمایه‌گذار و مدیر صنعتی/آنهایی که صنعتگری را با پیمانکاری اشتباهی گرفته‌اند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم از تلقی اشتباه صنعتگری با پیمانکاری در استان سخن به میان آورد آن جا که عده‌ای حضور در صنعت را مانند پیمانکاری پنداشته‌‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های محروم کشور در بحث صنایع و واحدهای صنعتی است که سهمی تقریبا نزدیک به نیم درصد از صنعت کشور را به خود اختصاص داده است.

تنها واحد صنعتی استان تا پیش از انقلاب کارخانه قند یاسوج بود اما با روی کار آمدن نظام جمهوری اسلامی تلاش زیادی برای توسعه صنایع در استان شد که متاسفانه به دلیل رویکرد طایفه‌ای و قومی و سیاسی در استان تسهیلاتی که برای احداث واحدهای صنعتی در نظر گرفته شده بود به مسیر انحراف رفت و بیشتر تسهیلات به جای تزریق به بدنه صنعت هزینه خرید خودروهای آن چنانی و ملک و املاک در شهرهای دیگر شد.

هر چند که نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس سهم استان را از صنعت کشور 1 درصد می‌داند اما با نگاهی گذرا به وضعیت صنایع استان در خواهیم یافت که این عدد با وجود چند واحد خرد نیمه صنعتی در چند شهرک صنعتی نیمه فعال به نیم درصد هم نخواهد رسید.

مخلص کلام را استاندار کهگیلویه و بویراحمد در مورد صنایع استان بیان می‌کند که صنعت یک بحث تخصصی است و سرمایه‌گذار و مدیر صنعتی باید پی‌‌گیر آن باشند.

علی‌محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد معتقد است کسانی باید پای صنعت بیایند که در درجه اول صنعتگر و مدیر صنعتی باشند و تخصص‌های لازم را برای رفع مشکلات و تنگناها در مواقع ضروری و خاص داشته باشند.

استاندار برای آن که بقبولاند در مقوله صنعت و صنعتگری ضعیف و ناتوان هستیم چنین می‌گوید که یک صنعتگر واقعی حداقل هزینه آب و برق و گاز و تلفن واحد صنعتی خود را به موقع پرداخت می‌کند و در کار خود برنامه‌ریزی دارد.

وی می‌گوید شاید تنها استانی باشیم که استاندارش مجبور شود به شخصه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید حاضر شود و به رتق و فتق مشکلات جزئی صنایع بپردازد.

علی‌محمد احمدی از مشکل فرهنگی به عنوان یکی از اصلی‌ترین مشکلات بخش صنعت می‌گوید که موجب می‌شود آشنایی به علم صنعت نداشته باشیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از عوضی گرفتن صنعتگری با پیمانکاری در استان سخن به میان آورد آن جا که عده‌ای حضور در صنعت را مانند پیمانکاری پنداشته‌‌اند که وقتی وارد کار می‌شوند بهانه‌گیری می‌کنند غافل از این که سختی‌های صنعت را نمی‌توان با بهانه‌گیری لاپوشانی کرد.

انتهای پیام/82009

 

نظر شما