شناسهٔ خبر: 31328947 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

عضو مجلس خبرگان رهبری:

مسؤولان بیانیه گام دوم را به عنوان سند بالادستی تلقی کنند

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: متصدیان اجرایی هم باید در مقام عمل و نه شعار این موضوع را در دستور کار به عنوان اسناد بالادستی مبنای کار خود قرار دهند و تلاش کنند زمینه عملیاتی شدن این گام دوم در جامعه فراهم شود.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله محمود عبداللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اهمیت پیام مقام معظم رهبری درباره گام دوم انقلاب و نقش حوزه علمیه در این میان اظهار داشت: در چهلمین سال پیروزی انقلاب همه برنامه‌ریزی‌های استکبار جهانی با حضور شگفت‌انگیز مردم در بزرگداشت انقلاب، به هم خورد و مردم عظمت انقلاب را به رخ جهانیان نشان دادند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: بیانیه گام دوم انقلاب یک هدیه بسیار بزرگ و بنیادی است که از طرف رهبری معظم انقلاب به مردم اعطا شد، این منشور بیانگر جایگاه بلند ولایت‌فقیه و نظام جمهوری اسلامی و مدیریت عالی رهبری نسبت به مسائل کلان فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است.

وی تصریح کرد: این بیانیه نشان دهنده شناخت رهبری از جهان معاصر و تاریخ ملت است و به صورت هنرمندانه و عمیق و واقع‌بینانه طراحی شده است، این بیانیه از جامعیت کاملی نیز برخوردار است زیرا از یک سو یک ترسیم جامعی از گذشته انقلاب دارد و ابعاد مختلف از تمام مناظر مورد بررسی قرار داده، از سوی دیگر برخلاف توطئه‌ها و طرح‌های استکبار که آرزو داشتند چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را نبینند، رهبری در نقطه با توکل به خداوند و تکیه به حضور مردم و به خصوص جوانان کشور برنامه چهل سال آینده را با یک شیوه قاطع و روشن و منطقی ترسیم کردند.

عبداللهی بیان داشت: با توجه به اینکه موضوع اصلی بیداری انقلاب نسل جوان بوده است و این نسل جوان است که نظام انقلابی را در این 40 ساله از مراحل سخت عبور داده است، مقام معظم رهبری مهم‌ترین سرمایه انقلاب را جوان‌ها معرفی کردند و مخاطب اصلی آن‌ها در به کارگیری آن‌ها است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: رهبری معظم انقلاب نسل جوان را به حضور در عرصه‌های مدیریتی کشور ترغیب کردند و در این بیانیه با شمردن محورهای اصلی انقلاب به یک شیوه منطقی، راهنمایی‌های لازم را ارائه کردند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه این منشور عنوان نقشه راه دارد، خطوط اصلی آینده از طرف رهبری به عنوان دومین مرحله خودسازی جامعه تبیین شده است و طبیعی است حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها این موضوع را مورد توجه قرار بدهند و تحلیل دقیقی نسبت به آن‌ داشته باشند.

عبداللهی در پایان بیان داشت: متصدیان اجرایی هم باید در مقام عمل و نه شعار این موضوع را در دستور کار به عنوان اسناد بالادستی مبنای کار خود قرار دهند و تلاش کنند زمینه عملیاتی شدن این گام دوم در جامعه فراهم شود.

انتهای پیام/63086/ص30/

برچسب‌ها:

نظر شما