شناسهٔ خبر: 31328824 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

موضوعی که باید تجربه‌ای برای نمایندگان ایران در نشست OCA باشد

R7890/P/S3,33/CT7 / R7890/P1015135/S3,33/CT7

نشست شورای المپیک آسیا به زودی برگزار می‌شود و انتظار می‌رود این بار اتفاقی متفاوت با گذشته رقم بخورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، تیم ایرانی کمیته ملی المپیک شامل سیدرضا صالحی امیری، نصرالله سجادی، علیرضا رحیمی و عاطفه اسلامیان در روزهای آینده راهی نشست و انتخابات شورای المپیک آسیا (OCA) در تایلند خواهند شد. این انتخابات 12 اسفندماه برگزار می‌شود و صالحی امیری برای عضویت در هیئت اجرایی شورای المپیک آسیا شانس زیادی دارد.

در کنار صالحی‌امیری که مهم‌ترین کاندیدای ایران برای پستی تاثیرگذار است، 8 نماینده دیگر برای عضویت در کمیته‌های مختلف شورای المپیک آسیا در هیئت اجرایی نهایی شدند. علی دادگر شانس خود را برای عضویت در کمیته مقررات امتحان می‌کند، عبدالحمید احمدی و مهین فرهادی‌زاد به ترتیب کاندیدای کمیته فرهنگی و کمیته زن و ورزش هستند. محمد علیپور، کاندیدای ورزش برای همه خواهد بود، فضل الله باقرزاده کاندیدای کمیته آموزش است و محمود عبداللهی و هادی ساعی برای عضویت در کمیته رسانه و کمیته ورزشکاران معرفی شده‌اند. غلامرضا نوروزی نیز کاندیدای ایران برای عضویت در کمیته پزشکی است.

جدا از بحث مهم‌ انتخابات که نتیجه آن به رایزنی و ارتباطات مسئولان کمیته ملی المپیک در روزها و ماه‌های گذشته برمی‌گردد و ظاهرا تعاملات برای کسب کرسی ایران در هیئت اجرایی شورای المپیک آسیا انجام شده، این فرصت وجود دارد تا در حضور چند روزه مقامات ایران در کنار سایر مقامات بیش از 40 کمیته‌های ملی المپیک آسیا دیدارها و نشست‌های دو طرفه با مسئولان آسیا انجام شود.

پس از اعلام گزارش عملکرد نمایندگان اعزامی ایران به نشست انوک در ژاپن و دستاوردهای حداقلی از این سفر، همه انتظار دارند تا این‌بار و با حضور صالحی‌امیری شاهد بهترین و بالاترین دستاوردها برای ورزش کشورمان باشیم و اتفاق گذشته تجربه خوبی برای کمیته ملی المپیک شده باشد.

دیدار با مسئولان کمیته‌های ملی المپیک کشورهای آسیایی در مسائلی مانند تبادل مربی، سولیداریتی، مسائل فرهنگی، برگزاری اردوهای مشترک، توسعه امکانات ورزشی، برگزاری میزبانی‌های مشترک و کسب کرسی‌های جهانی می‌تواند بزرگترین دستاورد تیم‌ ایرانی حاضر در تایلند باشد.

با توجه به محدودیت زمانی در حاشیه شورای المپیک آسیا نیاز است پیش از سفر به تایلند برنامه‌ریزی‌ها انجام شده تا از زمان حداقلی پیش رو بهره حداکثری برده شود. همان طور که پیش از این نیز عنوان شده بود، ایران فرصت بزرگی در انوک را از دست داد و امیدواریم عدم نقشه راه تیم اعزامی در آن نشست، این بار در تایلند تکرار نشود.

به نظر می‌رسد حضور عاطفه اسلامیان مسئول روابط بین الملل کمیته ملی المپیک در این هیئت به دلیل تسلط بر زبان انگلیسی است. آفتی که در دوره‌های مختلف کمیته ملی المپیک گریبانگیر ورزش کشور ما بوده و اکثر افرادی که در نشست‌ها و کاروان‌های ورزشی ما دارای پست بودند و هستند، از تسلط کافی در زبان خارجی برخوردار نبودند و به نظر می‌رسد این بار با حضور اسلامیان، مشکل زبان هیئت ایران در انتخابات شورای المپیک آسیا حل شود. البته جای تعجب هم دارد که با این اوضاع اقتصادی و هزینه‌های سنگین در اعزام، چرا نفرات اعزامی ایران در این نشست باید مشکل زبان انگلیسی داشته باشند تا یک نفر اضافه برای کار ترجمه در هیئت ایرانی حضور داشته باشد.

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما