شناسهٔ خبر: 31328821 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

نایب رییس فراکسیون ورزش مجلس؛

تیم ملی فوتبال بانوان ایران به سرزمین های اشغالی سفر نمی کند/ هیچ ایرانی حاضر به حضور در سرزمین های اشغالی نیست

نایب رییس فراکسیون ورزش مجلس گفت: به طور قطع تیم ملی فوتبال بانوان ایران برای حضور در مسابقات مقدماتی المپیک به سرزمین های اشغالی سفر نخواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج، بر اساس برنامه ریزی اعلام شده، مسابقات مقدماتی و انتخابی المپیک 2020 در رشته فوتبال بانوان قرار است به میزبانی فلسطین ، اما در سرزمین های اشغالی برگزار شود.

در این مسابقات تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان با تیم های چین تایپه ، فلسطین و فلیپین هم گروه است.

کاظم دلخوش نایب رییس فراکسیون ورزش مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی موج و در پاسخ به این پرسش که آیا ایران برای شرکت در این مسابقات حاضر خواهد شد؟ گفت: به طور قطع هیچ فرد ایرانی و وطن دوستی حاضر نمی شود به سرزمین های اشغالی سفر کند.

وی اظهار داشت: ورزشکاران ما نیز این اعتقاد را دارند و در دفاع از مردم مظلوم فلسطین و همچنین مقابله با سلطه طلبی و زیاده خواهی های سران رژیم اشغالگر قدس، همواره از حضور در برابر حریفانی از رژیم صهیونیستی خودداری کرده اند.

این نماینده مجلس با اشاره به توطئه های رژیم صهیونیستی علیه ملت ایران، گفت: امروز نتانیاهو با ترامپ علیه ملت ایران همصدا شده و هر روز تلاش می کنند ما را در محاصره بیشتر قرار دهند. در چنین شرایطی به هیچ عنوان رابطه ای با صهیونیست های کودک کش در هیچ حوزه ای نخواهیم داشت.

دلخوش تاکید کرد: بنابراین با توجه به اینکه مسابقات مقدماتی و انتخابی المپیک 2020 قرار است در سرزمین های اشغالی برگزار شود، تیم ملی فوتبال بانوان ایران به طور قطع در این مسابقات شرکت نخواهد کرد و به سرزمین های اشغالی سفر نمی کند.

وی متذکر شد: البته عدم سفر ایران به سرزمین های اشغالی به این معنی نیست که ما خودمان را از شرکت در مسابقات المپیک محروم کنیم. بلکه وزارت ورزش از تمام توان خود استفاده می کند تا محل مسابقات را تغییر دهد و طبق قوانین بین المللی نیز باید این اتفاق صورت گیرد.

نظر شما