شناسهٔ خبر: 31328494 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

بازتاب گسترده درخشش آزمون در لیگ اروپا

سردارِ درخشان ایران

نشریه «اسپورتک» مسکو نوشت: «سردار درخشان ایرانی گل کاشت، فوق‌العاده بود و کم‌نظیر بازی کرد، زنیت باید خیلی خوشحال باشد که چنین بازیکن خوبی را در اختیار گرفته است.»

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، زنیت روسیه با درخشش مهاجم ایرانی خود به هدف زد، شاید دیگر برای خیلی‌ها مهم نباشد در آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد، شاید هم نباید این همه خوشحال باشیم اما فوتبال ایران به این درخشش‌ها نیاز دارد، تیتر اول رسانه‌های معتبر روسیه، ترکیه، اروپای‌شرقی، انگلیس و آلمان دیدنی بود و سردار آزمون در کنار نام خود، نام ایران را هم حسابی بر سر زبان‌ها انداخت.

در دور برگشت مرحله یک‌شانزدهم نهایی لیگ اروپا زنیت مقابل فنرباغچه صف‌آرایی کرد. انتقال 12میلیون یورویی سردار ایرانی دست‌کم برای منابع خبری در آسیا جذاب و جالب بود. شاید در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شد و هواداران تیم قدیمی و ریشه‌دار زنیت منتظر درخشش این ابرستاره بودند. سرمربی فنرباغچه نیز پیش از این بازی اشاره کرده بود که سردار آزمون می‌تواند برای هر دروازه‌ای خطرناک باشد و کابوس هر خط دفاعی به حساب آید.  زنیت در بازی رفت هفته قبل با یک گل به فنرباغچه باخت در حالی که یک ضربه پنالتی را نیز از دست داد تا بدشانسی مانع از برداشتن گامی بلند برای صعود به مرحله بعد شود. این گام بلند را اما سردار برداشت.  سرمای منفی11 درجه را تنها گرمای بازی زیبای زنیت می‌توانست قابل تحمل کند و نماینده قدرتمند روسیه هم فوق‌العاده بازی کرد. زنیت سن‌پترزبورگ با درخشش ستاره ایرانی خود باخت دور رفت برابر فنرباغچه را جبران کرد و با کسب برتری پرگل، در لیگ اروپا صعود کرد. آزمون پاس‌گل داد و دو گل هم به ثمر رساند تا بزرگی خود را به ثبت برساند. 

نشریه «آس» اسپانیا در گزارش خود از بازی‌های اروپایی آورده است: «درخشش بازیکن ایرانی و گلزنی او نشان داد که زنیت درباره هزینه‌کرد 12میلیون یورویی اصلا اشتباه نکرده و حالا باید به این فکر کند که این ستاره ایرانی تا چه حد می‌تواند در هویت‌سازی تیمش اثرگذار باشد.»  روزنامه «اسپورت» کاتالونیا نیز در بخش گزارش خود از بازی‌های لیگ اروپا – پلی‌آف آورده است: «فنرباغچه مثل همیشه نبود اما مشکل بزرگ این تیم شوک مثبتی به نام آزمون بود. او آمده بود که درس خوبی به نماینده ترکیه بدهد، ترک‌ها پیش از بازی خط و نشان کشیده بودند و از صعود خود مطمئن به نظر می‌رسیدند اما مغلوب این بازیکن ایرانی شدند.» 

نشریه «اسپورتک» مسکو نوشت: «سردار درخشان ایرانی گل کاشت، فوق‌العاده بود و کم‌نظیر بازی کرد، زنیت باید خیلی خوشحال باشد که چنین بازیکن خوبی را در اختیار گرفته است.»

  آزمون در فصل 2017-2016 در ۱۰ مسابقه پلی‌آف و دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا چهار گل برای روستوف به ثمر رساند و در همین فصل در چهار بازی لیگ اروپا یک گل زد. این ستاره ملی‌پوش ایرانی در فصل 2014-2013 نیز دو بازی در لیگ اروپا برای روبین‌کازان انجام داد که در آن مقطع نیز یک گل به ثمر رساند. 

آزمون در مصاحبه با خبرنگار «یوفا» تصریح کرد: «هنوز در ابتدای راه هستم و می‌خواهم بیش از پیش بدرخشم و به آینده فکر کنم. تنها دوست دارم فوتبال بازی کنم؛ کادر فنی و کارشناسان باید درباره این مسائل صحبت کنند؛ کادر فنی ما آنالیز خیلی خوبی از حریف کرده بود.»

در یکی از بازی‌های مهم پنجشنبه شب، دیناموزاگرب برابر ویکتوریا پلژن صف‌آرایی کرد. صادق محرمی نیز بالاخره دل از نیمکت کند و وارد میدان شد، او در هیچ مسابقه اروپایی به میدان نرفته بود و هفته گذشته نیز برابر بلوپو می‌توانست یک چهره تاثیر‌گذار باشد، این بار برابر ویکتوریا 90 دقیقه بازی کرد و مشخصا در صعود تیمش موثر بود. دو بار جلوگیری از موقعیت‌های خطرناک ویکتوریا پلژن، برتری در ۶ نبرد تن‌به‌تن، ۱۷ پاس دقیق، یک شوت خارج از چارچوب دروازه و دو دریبل موفق، عملکرد صادق محرمی در دیدار اروپایی برابر ویکتوریا پلژن چک بود.  در چارچوب دیدارهای دور برگشت مرحله یک‌شانزدهم نهایی لیگ اروپا، تیم کلوب بروژ که کاوه رضایی را برای پنجمین مسابقه پیاپی جزء نفرات ذخیره داشت مقابل سالزبورگ اتریش شکست خورد و از لیگ اروپا کنار رفت.  درخشش سردار آزمون در سطح اروپا برای فوتبال ایران اهمیت دارد، این جوان خوش‌آتیه می‌تواند به تیم‌های بزرگ اروپایی فکر کند یا حتی در زنیت جاودانه شود، همان اتفاقی که برای نکونام در اوساسونا رخ داد و تصمیم گرفت در تیم خود به یک مهره کلیدی تبدیل شود.

نظر شما