شناسهٔ خبر: 31328444 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخراج گسترده پناهجویان در آلمان

صاحب‌خبر -

یک روزنامه محلی شهر دوسلدورف با استناد به آمار وزارت کشور آلمان از افزایش چشمگیر آمار اخراج پناهجویان در سال ۲۰۱۸ میلادی خبر داده است. بر اساس این آمار تنها شمار پناهجویانی که به سه کشور مراکش، الجزیره ‌و تونس بازگردانده شدند در مقایسه با سال ۲۰۱۷ میلادی ۳۵ درصد افزایش یافته و به ۱۸۷۳ نفر رسیده است. علاوه بر آن آمار اخراج پناهجویانی کشورهایی مانند روسیه، ارمنستان، افغانستان، هند، گامیبا و غنا هم دست‌کم دو برابر شده است.
دولت آلمان تصمیم دارد الجزایر، مراکش و تونس و گرجستان را به فهرست «کشورهای امن» اضافه کند تا بررسی پروند‌ه‌های پناهجویی و امکان اخراج متقاضیان پناهجویی که درخواست آنها رد می‌شود، تسریع شود.
بوندس‌تاگ، مجلس فدرال آلمان با این تصمیم موافقت کرده است اما دولت آلمان برای اجرای آن نیازمند موافقت و همکاری دولت‌های ایالتی این کشور است.
ایالت‌هایی که دولت آنها در اختیار حزب سبزها با تصمیم دولت آلمان مخالف است و این کشورها را امن نمی‌داند. کشورهای امن کشورهایی هستند که فرض می‌شود در آنها پیگرد منتقدان سیاسی، نقض حقوق بشر‌، رفتار تحقیرآمیز با زندانیان یا شکنجه آنها وجود ندارد.
پناهجویانی که از این کشورها می‌آیند در صورتی که درخواست پناهندگی‌ آنها در آلمان رد شود، سریعتر از خاک این کشور اخراج و به کشور 
خود بازگردانده می‌شوند.

نظر شما