شناسهٔ خبر: 31328429 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

کوتاه از جهان

صاحب‌خبر -

تظاهرات الجزایری‌ها علیه بوتفلیقه

الجزیره: در آستانه سفر درمانی رئیس جمهور الجزایر به سوئیس، فعالان این کشور از مردم خواستند تا امروز جمعه در تظاهرات گسترده‌ای در اعتراض به نامزدی مجدد بوتفلیقه در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند.

یک مسلمان رئیس کمپین سندرز

‌سی ان ان: «برنی سندرز» سناتور آمریکایی که اخیراً کاندیداتوری‌اش برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ از جانب حزب دموکرات اعلام کرد و خودش یک یهودی است در اقدامی بی‌سابقه فایز شاکر، مدیر سیاسی انجمن آزادی‌های مدنی آمریکا (یک فرد مسلمان) را برای مدیریت کمپین انتخاباتی خود منصوب کرده است.

شرط مذاکره طالبان

بی بی سی: گروه طالبان اعلام کرده که ملا عبدالغنی برادر، رئیس دفتر طالبان در قطر در نشست پیش‌رو با نمایندگان آمریکا اشتراک نمی‌کند.قرار است پنجمین نشست رودرروی نمایندگان طالبان و نمایندگان آمریکا به تاریخ ۲۵ فوریه/فبروری در دوحه قطر برگزار شود.

تعویق دیدار نتانیاهو و پوتین

هاآرتص: دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد دیدار بنیامین نتانیاهو و ولادیمیر پوتین در مسکو چهارشنبه آتی برگزار می‌شود.

رد عذرخواهی اسرائیل از لهستان

روسیا الیوم: «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه موقت رژیم صهیونیستی گفت: «من متأسف نیستم از اینکه گفتم لهستان در هولوکاست دست داشته و با نازی‌ها همکاری کرده است.» لهستان اظهارات کاتس را «نژادپرستانه» توصیف کرده و خواهان عذرخواهی اسرائیل شده بود. قبل از این نیز اظهارات «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل درباره همکاری لهستانی‌ها با نازی‌ها موجب خشم ورشو شده است. این اختلافات به لغو نشست گروه ویزگراد که قرار بود در قدس برگزار شود، منجر شد.
 

نظر شما