شناسهٔ خبر: 31328163 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

قهرمان جهان هم با 10 اسپانسر اوت کرد

زرگری: ساوه‌شمشکی شاگردم را کتک زد!/ مرا در محل زندگی‌ام تهدید کرده‌اند

سرمربی تیم ملی اسکی آلپاین بانوان گفت: چون من زن هستم علیداد ساوه‌شمشکی در کارم دخالت می‌کند و حتی قبل از رقابت‌های قهرمانی جهان با ورزشکاران ارتباط تصویری برقرار کرده بود.

صاحب‌خبر -

سمیرا زرگری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره انتقاداتی که از وی در خصوص نتایج ملی‌پوشان ایران در مسابقات جهانی سوئد شده،‌اظهار داشت: طراحی و مسیر هر مسابقه با مسابقه دیگر فرق دارد، یکی از منتقدین علیداد ساوه‌شمشکی است همه ما می‌دانیم او چطور به المپیک رفت و همه دعواهای سال 2006 را به خاطر دارند.

* همه دیدند علیداد شاگردم را کتک زد
زرگری خاطرنشان کرد: این منتقدین اول عملکرد خود را ارزیابی کنند. آنها از من انتقاد می‌کنند چون زنگ خطرم و قهرمان‌پروری می‌کنم چون می‌خواهم اسکی را از دست برخی خارج کنم، چون اعتقاد دارم اسکی برای همه کسانی است که در سراسر ایران استعداد دارند. 4 نفر در رده سنی نوجوانان و نونهالان به تیم ملی راه یافته‌اند که من برای آنها وقت گذاشته‌ام. در حالی که همه دیدند یکی از شاگردانم را با باتوم کتک زد. مرا در محل زندگی‌ام تهدید می‌کنند ومدت‌ها با محافظ رفت و آمد می‌کردم.

* قهرمان جهان با 10 اسپانسر اوت کرد، کسی شکایتی نداشت

وی افزود: ما آمده‌ایم آینده اسکی را بسازیم. گفته بودند نتایج بانوان تقصیر من است در صورتی که اگر به خط پایان هم می‌رسیدند باز هم در لیست دیسکالیفه بودند. قهرمان جهان با 10 تا اسپانسر برای مدال رقابت و اوت کرد، کسی شکایتی نداشت. افراد بیسواد چنین انتقادی می‌کنند، علیداد حتی قبل از شروع مسابقات جهانی با ورزشکاران ارتباط تصویری برقرار کرده و می‌خواست آنها را راهنمایی کند، او در کار من دخالت می‌کند چون من یک زن هستم، مسابقات بین‌المللی را طراحی کرده‌ام و تجربه دارم. در زمینه بدنسازی نیز از تمامی اساتید کمیته ملی المپیک و آکادمی مشورت می‌گیرم. در صورتی که او عقیده دارد با دمپایی هم می‌توان بدنسازی کرد و اصلا بدنسازی برایش مهم نیست.

* گفته بودند زرگری طراحی نمی‌داند
وی با انتقاد به علیداد ساوه‌شمشکی خاطرنشان کرد: او در یک دوره مربیگری شرکت کرده بود که باید اخراج می‌شد اما به خاطر اینکه آبرویش نرود این اتفاقات رخ نداد. من هزینه کرده‌ام تا تابستان به سوئیس بروم و به معلوماتم اضافه کنم. گفته بودند زرگری طراحی نمی‌داند اما من بازی‌های آسیایی را در مارپیچ کوچک طراحی کردم. طراح تمام مسابقات بین‌المللی را در مانش دوم در ایران من بودم چون یک زن از آنها جلو زده تمامی این صحبت‌ها را مطرح می‌کنند. در حال حاضر هم باقر کلهر باید چندین سال کار کند تا بتواند کارهایی را که علیداد انجام داده جبران کند. بعد از رفتن مربی بلغاری آقایان کاری انجام ندادند. افتخاری هم بدهکاری‌ها را داد و الان برنامه‌اش این است همه دست به دست هم دهیم تا همه چیز جبران شود.

 

* زندگی چند ورزشکار به خاطر علیداد نابود شد

سرمربی تیم ملی اسکی آلپاین بانوان با اشاره به اینکه به کارنامه قهرمانی‌اش توهین شده تصریح کرد: من اولین بار است که صحبت می‌کنم چون به کارنامه قهرمانی من توهین کرده و گفته‌اند من قهرمان نبودم اما علیداد من و فروغ عباسی را به تمرین راه نمی‌داد حالا از فروغ عباسی حمایت می‌کند. زندگی چند ورزشکار به خاطر علیداد نابود شد. چون او با همه دعوا داشت و همه از او می‌ترسیدند اما من نمی‌‌ترسم و حرف‌هایم را می‌زنم. من اولین دختری هستم که در سال 2007 موفق شدم فیزپوینت اسلالوم (116) را بگیرم و سهمیه المپیک کسب کنم. حالا اسکی بانوان پیشرفت کرده اگر دختران ایران اوت کردند این بسیار نرمال است چون بچه‌ها تجربه کمی دارند و به آنها استرس وارد می‌شود.

* بدون دلیل فنی مرا از مسابقات قهرمانی جهان حذف کردند
زرگری با اشاره به اتفاقاتی که در زمان دوره قهرمانیش رخ داده یادآور شد: در سال 2009 بدون هیچ دلیل فنی مرا از قهرمانی دنیا والدیزر حذف کردند در صورتیکه در مارپیچ بزرگ دوم بودم. سال قبل از المپیک ونکوور هم با اینکه سهمیه المپیک داشتم پایم شکست و شانسی برای المپیک نداشتم. من اهداف بزرگتری دارم که سال‌های بعد شاهد نتایج خواهید بود. قرار است تابستان 6 هفته در کمپ سوئیس کار کنم. آینده خوبی دارم و تلاشم این است که با کادر فدراسیون آینده اسکی را بسازیم.

انتهای پیام/س

نظر شما