شناسهٔ خبر: 31328159 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

کواکبیان در نشست مردمی بررسی مشکلات شهر حسن‌آباد و بخش فشافویه:

مطالبات مهم مردم حسن‌آباد از جمله احداث کمربندی را به صورت جدی پیگیری خواهیم کرد

صاحب‌خبر -

روز سه شنبه ۳۰ بهمن ۹۷ در راستای دیدارهای عمومی نمایندگان مجلس که با مسئولین و مردم مناطق و شهرستان‌های استان تهران به همت دکتر کواکبیان و هماهنگی دبیرخانه مجمع نمایندگان تهران برگزار می‌شود، این‌بار در مسجد امام حسن مجتبی (ع) حسن آباد فشافویه با حضور آقای محسن عليجاني زماني نماينده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با حضور گسترده مردم این بخش جلسه ای برگزار شد.
در ابتدای این نشست امامی بخشدار حسن‌آباد فشافویه گفت: بخش فشافویه با وسعت ۱۷۰۰ کیلومتر مربع بیش از دوسوم وسعت شهرستان را دربر می‌گیرد. کشاورزی، صنعت و دام پروری سه بخش تشکیل دهنده اقتصاد این بخش است که ۸٪ شیر کشور را تامین می‌کند و بخش عمده ای از تولیدات دامی و کشاورزی کشور را تامین می‌کند.
وی افزود: احداث کمربندی یکی از مهم ترین مطالبات مردم است که امیدواریم با تامین اعتبار به بهره برداری برسد. همچنین در حال حاضر این بخش با حدود ۱۰۰هزار نفر جمعیت دارای سه خانه بهداشت است که مناسب نیست. درمانگاهی با حمایت فرماندار ویژه ری و  نمایندگان مجلس درحال ساخته شدن است که در صورت تکمیل بزرگترین درمانگاه استان خواهد شد و تاکنون ۹۵٪ پیشرفت فیزیکی داشته است.
سپس زندی رئيس شورای شهر حسن آباد طی سخنانی گفت: ۳۰۰۰ واحد مسکن مهر در این منطقه احداث شده که ساکنان آن از امکانات کافی برخوردار نیستند و توسعه زیربنای موجود در حد و اندازه افزایش جمعیت نیست.
وی خاطرنشان کرد: حقابه کشاورزی بخش حسن آباد در اسناد مالکیت قید شده و مردم توقعی بیش از حق خود یا آب از سد کرج ندارند، اما عدم اختصاص آب تصفیه شده و حقابه روستاها منجر به تخلیه روستاها و مهاجرت روستا‌نشینان خواهد شد که در صورت حل این مشکلات و با توسعه کشاورزی این بخش حرف برای گفتن خواهد داشت.
رییس شورای شهر حسن آباد تصریح کرد: کیفیت آب شرب کم است که باعث شده مردم این بخش از آب معدنی و دستگاه‌های تصفیه آب استفاده کنند که منجر به هدر رفت فراوان آب می‌شود. حجت الاسلام منصوری امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی(ع) حسن آباد نیز با تشکر از حضور مسئولین و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در میان مردم گفت: امیدواریم این جلسه و جلسات مشابه خروجی عملی و نتایج ملموس برای مردم داشته باشد. مردم شهر حسن آباد دارای شأن و جایگاه بالایی هستند و همواره پشتیبان نظام و انقلاب اسلامی بوده و هستند هرچند مشکلات فراوانی در این بخش وجود دارد.
در ادامه یکی از اعضای  شورای روستاهای فشافویه سخنران دیگر این جلسه گفت: با وجود همه مشکلات معیشتی مردم پشت نظام و انقلاب ایستاده اند و نمود آن را در ۲۲ بهمن و راهپیمایی پرشکوه دیدیم.
خانجانی معاون سیاسی امنیتی فرماندار ویژه ری در این نشست در سخنانی اظهار کرد: این مدل حضور دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در میان مردم تک تک شهرستان‌ها و بخش‌های تهران بی سابقه است و هدف آن رسیدگی و حل مشکلات شهروندان هر منطقه است.
وی افزود: امروز دستگاه‌های اجرایی با بضاعتی که در اختیار دارند به مردم خدمت رسانی می‌کنند و نباید انتظار کار خارق العاده‌ای داشته باشیم. 
دکتر محسن علیجانی زمانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه مراسم گفت: همه مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به خط و درخدمت مردم هستند و کسی به فکر تبلیغ خودش نیست، طبق فرمایش امام (ره) مردم ولی نعمت مسئولین هستند. وی افزود: کشور امروز در شرایط خاص و حساسی قرار دارد و آمریکا پس از ۴۰ سال شکست در خدعه‌ها و فریب‌های خود به جنگ اقتصادی روی آورده است. در این دوره از مجلس شورای اسلامی نمایندگان مردم تهران در مجلس چهار دفتر در سراسر استان تهران تاسیس کردند، یکی در سه راه ورامین ری، یکی در اسلامشهر، دیگری در شمیرانات و دفتری هم در پردیس که نمایندگان در این دفاتر و در جلسات منظمی در جمع مردم حضور می‌یابند. عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حسن آباد دشت طلایی استان تهران و شهر ری بوده که امروز به دلیل مشکل آب بسیاری از زمین‌های کشاورزی آن دچار مشکل هستند. به همین دلیل رسیدگی به مشکلات آب این بخش را در دستور کار قرار داده‌ایم و پیگیر تامین آب ۳۰۰۰ هکتار زمین‌های موجود در این بخش با استفاده از سد شهید کلانتری هستیم.
هدایت الله جمالی پور فرماندار ویژه ری در جمع پرشور مردم بخش فشافویه گفت: از حماسه حضور مردم حسن آباد در راهپیمایی ۲۲بهمن تشکر می‌کنم، مردم با وجود همه مسائل و مشکلات پای انقلابشان ایستاده اند که این وظیفه ما مسئولین را سنگین تر می‌کند.
وی افزود: شهر حسن آباد شهری بسیار مهم و استراتژیک با آینده ای بسیار روشن است که با وجود سختی‌های کنونی در آینده به عنوان یک مرکز اقتصادی مطرح خواهد شد. قرارگیری این شهر در کنار فرودگاه امام خمینی (ره) حسن آباد را به عنوان یکی از اماکن مناسب برای سرمایه گذاری کرده است.
فرماندارویژه شهر ری خاطرنشان کرد: از محل اعتبارات به دست آمده از عوارض پالایشگاه مبلغ قابل توجهی برای حسن‌آباد درنظر گرفته شده که نامه نگاری‌های مربوط به آن با سازمان مالیات بر ارزش افزوده و سازمان محیط زیست در حال انجام است. 
در پایان این نشست دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس با تسلیت وفات حضرت ام البنین (س) و تبریک پیشاپیش ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، ریحانه النبی و کوثر الهی با ذکر روایتی از ایشان گفت: باید قدر این جلسات را بدانیم چرا که بسیاری از مشکلات شهر تهران و شهرستان‌های دیگر استان تهران در همین جلسات حل شده و طبق گفته دکتر محسنی استاندار جدید تهران مصوبات جلسات فرمانداری مربوط به دیدارهای عمومی  حکم مصوبه استانداری را دارد  و لازم الاجراست. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:  استیضاح دکتر ظریف توسط ۲۰ نفر و نه ۲۰۰ نفر امضا شده بود که امضای خود را پس گرفتند، بنابراین باید از شایعه سازی پرهیز کنیم.
رئيس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی تصریح کرد: باید به داشتن وزیرخارجه ای چون ظریف افتخار کنیم، بنده وقتی سخنرانی ایشان در نشست امنیتی مونیخ را دیدم به عنوان یک ایرانی به خود بالیدم که چنین وزیر خارجه‌ای داریم که با حمایت از منافع ملی و مصلحت کشور پوزه دشمنان و بدگویان جمهوری اسلامی ایران را به خاک مالید.
دکتر کواکبیان افزود: کسانی که می‌گویند ما از شرایط مردم بی خبریم جلسات مجلس شورای اسلامی را دنبال کنند تا ببینند حداقل بنده شخصا در جلسه امروز مجلس با گرانی آب، برق و گاز برای مردم مخالفت کردم. البته باید توجه کنیم شرایط کشور به گونه ای است که دشمنان نظام چشم دیدن پیشرفت‌های کشور را ندارند.
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: ما مسئولین و نمایندگان شما هدفی جز خدمت به مردم را نباید داشته باشیم و تمام تلاش خود را باید به گونه ای انجام دهیم تا شرایط کنونی را به بهترین نحو ممکن مدیریت کنیم.
دکتر مصطفی کواکبیان سخنان خود را باذکر خاطره ای از بازدید نمایندگان مجلس هشتم از کتابخانه مرحوم آیت الله مرعشی نجفی به پایان برد.

نظر شما