شناسهٔ خبر: 31328036 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ابتکار | لینک خبر

بیش از 100 کنسرت در اسفند برگزار خواهد شد

دست پر موسیقی در آخرین ماه سال

صاحب‌خبر - فاطمه امین‌الرعایا
آخرین ماه سال 97، ماه بسیار خوبی برای اهالی موسیقی است و به نظر می‌رسد. خوانندگان و گروه‌شان با دستی پر به استقبال سال 98 خواهند رفت.
با پایان جشنواره موسیقی فجر، روال برگزاری کنسرت‌ها به حالت عادی بازگشت. بر اساس اعلام سامانه‌های رسمی فروش بلیت کنسرت‌ها در کشور برنامه آخرین کنسرت‌ها در اسفند ماه سال ۹۷ تا پیش از نوروز ۹۸ ترتیب اعلام شده است. به این کنسرت‌ها نگاهی کوتاه می‌کنیم.
سهم خوب موسیقی ایرانی از آخر سال
در بخش موسیقی ایرانی 26 گروه در اسفند ماه روی صحنه می‌روند. برخی از کنسرت‌هایی را که بعد از سوم اسفند در این بخش برگزار خواهند شد، مرور می‌کنیم. گروه «دف نوازان جم» با صدای داود آزاد، دوشنبه ۶ اسفند، ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت روی صحنه خواهند رفت. سالار عقیلی همین روز در ساعت 21:30 در سینما نفت آبادان خواهد خواند.
کنسرت پرواز همای و گروه «مستان» روز سه شنبه ۷ اسفند در دو سانس ۱۸:۳۰ و ۲۱ در سالن هلال احمر شهر ساری به اجرای موسیقی می‌پردازند. همین گروه، جمعه 10 اسفند، ساعت 22 در بندر انزلی در سالن همایش ویشکایی روی صحنه می‌روند.
کنسرت ویژه بانوان گروه «نهال» به سرپرستی لیلا نجفی روز چهارشنبه ۸ اسفند، ساعت ۲۰ در فرهنگسرای نیاوران ویژه بانوان علاقه‌مند به موسیقی است.
احسان کرمی و گروهش «نوشه»، جمعه ۱۰ اسفند در ساعت ۱۹ به سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران می‌روند تا برای علاقه‌مندان‌شان بنوازند.
تالار کوثر اصفهان کنسرت،جمعه ۱۰ اسفند، در دو نوبت ۱۶:۳۰ و ۱۹:۳۰ میزبان ارکستر فیلارمونیک سازهای ملی اصفهان به خوانندگی وحید تاج و مجتبی عسگری است.
فریدون شهبازیان به همراهی ارکستر ملی ایران نیز روز پنجشنبه، ۱۶ اسفند در ساعت ۲۱:۳۰ به تالار وحدت خواهند آمد.
چهارشنبه 22 اسفند، آخرین کنسرت در این بخش برگزار خواهد شد. گروه «پایکوبان» روز چهارشنبه ۲۲ اسفند در ساعت ۲۰ در تالار امام خمینی(ره) شهر قزوین روی صحنه خواهند رفت.
موسیقی نواحی هم می‌آید
در بخش موسیقی نواحی، 11 گروه به اجرای برنامه می‌پردازند. سامان علیپور، پنجشنبه، ۲ اسفند در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه رفته است، همچنین فرج علی‌پور در سینما فرهنگیان ملایر و گروه لیان بوشهر به سرپرستی محسن شریفیان روز جمعه در سینما تئاتر چمران کرج برای علاقه‌مندان موسیقی نواحی، نواخته‌اند.
روز شنبه ۴ و یکشنبه ۵ اسفند، کنسرت کردی حسین صفامنش در دو نوبت ۱۹ و ۲۱:۳۰ در تالار انتظار کرمانشاه می‌نوازند. صفامنش و گروهش چهارشنبه 8 اسفند در ساعت 21:30 در تالار وحدت تهران نیز به اجرای برنامه می‌پردازند.
روز دوشنبه 6 اسفند، برج آزادی میزبان کنسرت کردی فواد پیشوا خواهد بود. پیشوا در ساعت 21 روی صحنه خواهد رفت.
کنسرت بختیاری گروه «چکاد تاراز» کورش اسدپور، روز چهارشنبه ۸ اسفند، ساعت ۲۰ در تالار اندیشه حوزه هنری می‌نوازند.
کنسرت لری ایرج رحمانپور نیز روز پنجشنبه ۹ اسفند در ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت برگزار خواهد شد.
همین روز تهران در سالن اریکه ایرانیان به نواحی آذربایجانی صابر شیردل گوش می‌سپارد. این برنامه در ساعت 19 اجرا خواهد شد.
سازهای بندری گروه «آوای موج» هم روز جمعه ۱۰ اسفند، ساعت ۲۱:۳۰ در برج آزادی، برای تهرانی‌ها می‌نوازد.
«لیان بوشهر» به سرپرستی محسن شریفیان نیز شنبه ۲۵ اسفند، ساعت ۲۱:۳۰، تالار وحدت را سرشار از صدای سازهای جنوبی خواهد کرد.
موسیقی کلاسیک و سهم اندک از بازار موسیقی اسفند
آخرین ماه سال 97 میزبان 7 کنسرت در بخش موسیقی کلاسیک خواهد بود. در این بخش گروه «دامینانت» به سرپرستی سعید صبری، پنجشنبه ۹ اسفند، ساعت ۱۹ در فرهنگسرای اندیشه می‌نوازند. کنسرت پژوهشی گروه «مهرزاد» نیز در همین روز، ساعت ۲۰ در فرهنگسرای ارسباران تهران برگزار برپا خواهد شد.
کنسرت ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی روز جمعه ۱۷ اسفند، ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت یه اجرای موسیقی می‌پردازند.
آخرین کنسرت این بخش را نیز ارکستر «سرزمین خورشید» روز دوشنبه ۲۰ اسفند، ساعت ۲۰ در تالار رودکی تهران برگزار می‌کند.
پاپ؛ همچنان پیشتاز
پرطرفدارترین کنسرت‌ها، مانند تمام سال متعلق به بخش موسیقی پاپ و تلفیقی هستند. در این بخش 32 گروه به روی صحنه می‌روند.
محسن ابراهیم‌زاده، با 12 روز اجرا، پیشتاز خوانندگان این بخش است. ابراهیم‌زاده ۴ و ۵ اسفند در تهران دو نوبت ۱۹:۱۵ و ۲۲:۳۰ در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران به روی صحنه خواهد رفت. مقصد بعدی او سالن سینما تئاتر چمران کرج خواهد بود. او سه شنبه ۷ اسفند در دو نوبت ۱۸:۳۰ و ۲۱:۳۰ روی صحنه خواهد رفت. چهارشنبه 8 اسفند، دوباره به تهران باز می‌گردد و در دو نوبت 18:30 و 22 در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران می‌خواند.
ابراهیم‌زاده؛ پنجشنبه ۹ اسفند به لواسان می‌رود و در ساعت ۲۱ برای اهالی این شهر می‌خواند و روز بعد یعنی جمعه ۱۰ اسفند عازم سالن سینما جهان نما چالوس خواهد بود تا در ساعت 18 دوباره روی صحنه برود.
این خواننده از چالوس به سوی بوشهر خواهد رفت تا شنبه ۱۱ و یکشنبه ۱۲ اسفند در ساعت‌های ۱۸:۳۰ و ۲۱ در مجتمع فرهنگی ۹ دی بخواند.
ابراهیم‌زاده پس از سه روز استراحت به کیش می‌رود تا پنجشنبه ۱۶ اسفند در ساعت‌های ۱۸ و ۲۱ در تالار شهر این جزیره میزبان مخاطبانش باشد.
روزهای پایانی اسفند، دوباره شاهد پرکاری ابراهیم‌زاده هستیم. او شنبه ۲۵ اسفند در دو نوبت ۱۹:۱۵ و ۲۲:۳۰ در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران حضور خواهد داشت و پس از آن سه شنبه ۲۸ اسفند به سالن شهید آوینی بندرعباس می‌رود تا در دو نوبت ۱۹ و ۲۱:۳۰ بخواند.
در آخرین روز سال 97، ابراهیم‌زاده همچنان می‌خواند. او چهارشنبه ۲۹ اسفند، ساعت ۲۱ به نمایشگاه بین‌المللی قشم خواهد رفت.
رتبه دوم پرکارترین خواننده پاپ در اسفند به بابک جهانبخش تعلق می‌گیرد. او 5 شب به اجرای برنامه می‌پردازد. جهانبخش، شنبه ۴ اسفند ساعت ۲۰ به سالن نمایشگاه قزوین می‌رود و پس از آن عازم محلات خواهد شد تا پنجشنبه ۹ اسفند، ساعت ۲۱ در سالن ورزشی صحبت‌الله صفری این شهر بخواند. مقصد بعدی این خواننده کاشان است. او جمعه ۱۰ اسفند در دو نوبت ۱۸:۳۰ و ۲۱:۳۰ در سالن دانشگاه پزشکی کاشان روی صحنه خواهد رفت. او دوشنبه ۱۳ اسفند به تهران می‌آید تا در ساعت‌های ۱۸:۴۵ و ۲۲:۱۵ مرکز همایش‌های برج میلاد تهران بخواند. جهانبخش همچنین پنجشنبه 23 اسفند هم به اجرای برنامه می‌پردازد.
محمد علیزاده و بهنام بانی با 4 شب کنسرت به طور مشترک در رتبه چهارم قرار می‌گیرند. احسان خواجه‌امیری و محسن یگانه با 3 کنسرت در مقام بعدی هستند.سهم «پازل بند»، «ماکان بند»، فریدون آسرایی، «ایوان بند»، علی زندوکیلی و سیمین غانم دو کنسرت در اسفند خواهد بود. «هوروش بند»، رضا شیری، گروه «نیوش»، گروه «پالت»، امید حاجیلی، «کاکوبند»، سیامک عباسی، اشوان، میثم ابراهیمی، گروه «ساشا»، گروه «چارتار»، گروه «آرت تن»، نیما رئیسی، فرزاد فرزین، رحیم شهریاری، گروه «سون»، مهدی جهانی، سیروان خسروی و علیرضا طلیسچی نیز هرکدام یک اجرا در اسفند خواهند داشت.
در نهایت، پرونده موسیقی سال 97 در آخرین ماه سال با بیش از 100 اجرا بسته خواهد شد.

نظر شما