شناسهٔ خبر: 31328010 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ابتکار | لینک خبر

آرامش در اردوگاه کارگران نیشکر هفت‌تپه

صاحب‌خبر - فریدون نیکوفرد*- شرکت نیشکر هفت‌تپه که در سال 93 به بخش خصوصی واگذار شد و حالا وارد فاز جدیدی از فعالیت‌های خود شده است و کارفرمایان قصد دارند تا صنایع جانبی را به مرحله تولید برسانند.
به‌دلیل وضعیت استراتژیکی که این شرکت دارد امیدواریم در ادامه خبرهای خوشی به گوش کارگران برسد. نیشکر هفت‌تپه از زمان تاسیس تاکنون نقش حیاتی در اقتصاد شمال استان خوزستان و به‌خصوص شهرستان شوش و روستا‌های اطراف را بر عهده داشته است زیرا هرگاه که وضعیت کارخانه در شکوفایی، تولید و رونق باشد وضعیت مردم و کارگران منطقه هم رونق پیدا می‌کند و هم امنیت برقرار می‌شود. با این توضیح باید چنین گفت که این شرکت با توجه به پتانسیلی که دارد می‌تواند بار مربوط به موضوعات کار و کارگری را به دوش بکشد و در واقع رفاه زندگی مردم منطقه با این شرکت وابسته است.
خوشبختانه بعد از اعتراضات و اعتصاب 23 روزه در سطح شهرستان شوش، کارگران به‌دلیل پرداخت شدن بخشی از مطالبات خود و همچنین قراردادی کردن کارگران روزمزد و لحاظ کردن طرح طبقه‌بندی مشاغل، در آرامش به سر می‌برند و کارگران زحمتکش شرکت کارها را به صورت کامل انجام می‌دهند و آماده شروع و بهره‌برداری و تولید هستند اما تنها به دلیل بارندگی‌های شدید ماه‌های اخیر که در طول حیات شرکت نیشکر هفت‌تپه بی‌سابقه بوده است برداشت محصولات به تعویق افتاده است و هر زمان که باران ایستاد کارگران آماده بهره‌برداری هستند و طبق پیش‌بینی‌ها در چند روز آینده این امر محقق خواهد شد.
لازم به ذکر است که برای بهبود وضعیت شرکت نیشکر هفت‌تپه مسئولان استانی، شورای تامین استان و مدیران شرکت جلسات متعددی را برگزار می‌کنند و این موضوع می‌رساند که مسئولان در کنار کارگران هفت‌تپه، پای کار هستند و امیدواریم در این شرایط حساس بازار کسب‌وکار و نوسانات قیمت‌ها و مبهم بودن وضعیت ارز، دولت محترم تدبیر و امید همچنان حمایت خود را ادامه دهد و تعامل لازم را با کارفرمایان شرکت نیشکر هفت‌تپه داشته باشند زیرا شرکت‌های بزرگی مانند مجموعه ما می‌توانند با تولید منظم به محقق شدن اقتصاد مقاومتی کمک کند و در ادامه مقابل تحریم‌های ظالمانه بیگانگان مقاومت کنیم.
حمایت‌های دولت که در چند وقت اخیر شاهد آن بودیم باید همچنان ادامه داشته باشد تا با تعامل کارفرمایان نیشکر هفت‌تپه که در حال احداث صنایع جانبی در همین مجتمع هستند به تولید برسند و باعث اشتغال جوانان بیشتری شوند.
*دبیر سندیکای کارگری نیشکر هفت‌تپه

نظر شما