شناسهٔ خبر: 31327921 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پیشنهاد اردکانیان به سران قوا برای خرید برق با قیمت ۲۴۰ تومان

یک مقام مسئول از مکاتبات وزیر نیرو با سران قوا برای افزایش قیمت خرید برق از نیروگاه‌ها تا سقف ۲۴۰ تومان برای هرکیلو وات خبر داد.

صاحب‌خبر -

پیشنهاد اردکانیان به سران سه قوه برای خرید برق با قیمت ۲۴۰ تومانپرویز غیاث الدین دبیر سندیکای شرکت های تولیدکننده برق  در گفت‌وگو با خبرنگار  اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بازسازی نیروگاه‌های برق حرارتی در کشور اظهار کرد: با توجه به عبور از پیک مصرف تابستان، بازسازی و تعمیر نیروگاه‌های برق حرارتی از ابتدای پاییز آغاز شده است و امیدواریم پیش از آغاز تابستان سال ۹۸ به پایان برسد.

دبیر سندیکای شرکت های تولیدکننده برق تصریح کرد: با توجه به نوسانات نرخ ارز از ابتدای سال ۹۷ بسیاری از پروژه‌های صنعت برق به دلیل جهش ارزی، نیازمند تعدیل سازی هستند و با توجه مکاتبات انجام شده با  وزارت نیرو، تاکنون پیشرفتی در این خصوص نداشته ایم.

بیشتر بخوانید: صرفه جویی ۲۵۰۰ مگاوات انرژی با کاهش ۴ درصدی تلفات در صنعت برق

به گفته وی؛ با توجه به افزایش نرخ ارز و هزینه‌های تولید در سال ۹۷، رضا اردکانیان وزیر نیرو به منظور تامین منابع مالی صنعت برق، طی مکاتباتی با سران قوا،  پیشنهاد افزایش قیمت خرید برق از نیروگاه‌ها تا سقف ۲۴۰ تومان برای هرکیلووات را ارائه کرده است.

وی با اشاره به پیک تابستان ۹۸ تصریح کرد: سال گذشته به دلیل کمبود بارش، میزان تولید انرژی برقابی کاهش محسوسی داشت و خاموشی‌های فراوانی را به وجود آورد، با توجه به افزایش بارش در سال ۹۷ پیش بینی می‌شود ۱۰ هزار مگاوات برقابی وارد مدار شود.

غیاث الدین تصریح کرد: با توجه به جهش قیمت ارز، باید تمامی قرارداد‌های صنعت برق کشور متناسب با تورم افزایش یابد.

دبیر سندیکای شرکت های تولیدکننده برق با اشاره به کاهش خاموشی های اخیر بیان کرد: با توجه به بازگشت انرژی برقابی به مدار، پیش بینی می شود در صورت عدم اختلال در نیروگاه حرارتی، برای سال ۹۸ خاموشی در شبکه توزیع نداشته باشیم.

وی با اشاره به بی رغبتی بخش خصوصی برای صادرات بیان کرد: صادرات برق در انحصار شرکت‌هایی دولتی است و با وجود ظرفیت‌های بخش خصوصی به دلیل محدودیت قوانین امکان صادرات وجود ندارد. به رغم پیگیری‌های صورت گرفته هنوز اجازه صادرات به بخش خصوصی داده نشده است.

انتهای پیام/

صادرات برق در انحصار شرکت‌هایی دولتی است

نظر شما