شناسهٔ خبر: 31327816 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مسئولان اجرایی به دنبال تقویت و استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت های داخلی باشند

امام جمعه موقت یاسوج توجه به اقتصاد درون زا را مورد تاکید قرار داد و گفت: مسئولان اجرایی کشور باید به دنبال تقویت و استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت های داخلی باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام سیروس حکمتی نیک، امام جمعه موقت یاسوج امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته ضمن دعوت مردم به رعایت تقوای الهی، نظم در امور کارها و پرهیز از گنا، گفت: شخصی چهار سوال از حضرت علی (علیه السلام) پرسید، اول اینکه واجب چیست و واجب  تر کدام است؟ دوم عجیب و عجیب تر چیست؟ سوم برای انسان سخت و مشکل است و آن چیست برای انسان سخت تر است نزدیک ترین چیز به استان چیست و نزدیک تر چیست؟.

 

حکمتی نیک اظهار داشت: امام علی (علیه السلام) فرمودند: «چیزی که بر دوش همه انسان ها سنگینی می کند و واجب است انسان ها انجام دهند، اطاعت و‌ پرستش خداست».

 

وی با اشاره به اینکه اطاعت و بندگی خداوند در قالب و شکل هایی چون نماز و روزه تحقق پیدا می کند، اضافه کرد: ما انسان ها نباید خود را به زشتی ها آلوده کنیم، باید معاصی را کنار بگذاشته و واجبات را انجام دهیم.

 

خطیب جمعه موقت یاسوج دنیا را خوش خط و خال دانست و ادامه داد: انسان فریب این دنیا را می خورد هر چیزی که انسان در دنیا(مال، ثروت، پست و مقام) فریب آن را بخورد، باعث تعجب است.

 

حکمتی نیک ضمن تاکید بر اینکه در سایه برخورداری از نعمت های خدا، نباید او را فراموش کنیم، ابراز داشت: نباید قیامت را فراموش کنیم، زیرا این دنیا مزرعه آخرت است و اینکه انسان به مال و مظاهر دنیوی دل ببندد، تعجب آورتر است.

 

وی به سوال سوم آن شخص از امام علی (علیه السلام) اشاره کرد و گفت: آن چیست به انسان نزدیک و‌ نزدیک تر است چیزی که به انسان نزدیک است قیامت است، ما وقتی از دنیا رفتیم قیامت ما آغاز می شود و مورد محاکمه الهی قرار می گیریم.

 

امام جمعه موقت یاسوج با بیان اینکه طبق فرموده امام علی (علیه السلام) نزدیک تر از قیامت به ما مرگ است، عنوان کرد: هر لحظه ممکن است فرشته مرگ به سراغ ما بیاید، نمی دانیم چه زمانی می میریم، هر انسانی طعم مرگ را می چشد مرگ همراه ما است پس مرگ برای ما خیلی نزدیک است.

 

حکمتی نیک ابراز داشت: خوشا به حال آنهایی که مرگ باعزت دارند، به ویژه آنهایی که شهید می شوند و با عزت از دنیا می روند. مرگ برای بعضی ها شیرین و برای بعضی ها تلخ است .

 

وی در ادامه پاسخ به سوال چهارم، گفت: آن چیست برای انسان سخت است و آن چیست برای انسان سخت تر و مشکل تر است ؟ که امام فرمود:« قبر برای انسان سخت است، زمانی که همه او را در قبر رها می کنند این خانه کمتر از دو متری در انتظار هر انسانی است».

 

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: اگر عمل خوب داشته باشیم بهترین مونس را در قبر داریم، اما سخت تر از قبر این است که انسان بدون نماز، روزه و دست خالی دار دنیا را وداع بگوید.

 

حکمتی نیک اذعان کرد: همان طور که برای سفرهای دنیوی توشه بر می داریم، برای سفر ابدی خود نیز باید توشه برداریم؛ رعایت آداب همزیستی و اعمال صالحه بهترین زاد و توشه برای سفر آخرت ماست .

 

وی در خطبه های دوم نماز عبادی سیاسی این هفته با اشاره به اینکه در آستانه میلاد زهرای مرضیه (سلام الله علیها) هستیم ضمن تبریک این روز بزرگ، گفت: حضرت زهرا (سلام الله علیها) شخصیت بزرگی است که سمبل همه زیبایی های هستی هستند.

 

امام جمعه موقت یاسوج با اشاره به حدیثی از امام صادق علیه السلام که فرمودند:« اگر بنا باشد همه زیبایی ها عالم در یک شخصیت تجسم پیدا کند، آن شخصیت زهرا سلام الله علیها است»، ادامه داد: در عرصه دین داری، معرفت، شوهرداری، رعایت حجاب و پوشش دینی، ولایت مداری و دینداری علیرغم اینکه ۱۸سال زندکی کردند، برای ما الگوی تمام عیار است .

 

حکمتی نیک عنوان کرد: حضرت زهرا سلام الله علیها شخصیت بزرگی است که در همه عرصه ها برای ما الگوی بوده و سبک زندگی همه ما باید بر اساس سیره و منش آن حضرت باشد.

 

وی در ادامه، خاطرنشان کرد: بعد از راهپیمایی ۲۲ بهمن رهبر معظم انقلاب بیانیه گام دوم انقلاب را بیان کردند که در سطح ملی و فراملی دست آوردهای بزرگی عاید این ملت شد.

 

خطیب جمعه موقت یاسوج اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در بخش نخست بیانیه خود به این موضوع اشاره کردند که «علیرغم جنگ های مختلف علیه کشور، اما کشور به دست آوردهای بزرگی رسید» .

 

حکمتی نیک این بیانیه ارزشمند را چراغ امید بخش برای جهان اسلام در آینده دانست و ابراز داشت: برای رسیدن به تمدن اسلامی باید به مفاد این بیانیه عمل کنیم، بنابراین همه کسانی که تریبون دارند باید به تبیین این بیانیه بپردازند.

 

وی با اشاره به اینکه هرکس باید در بخش مدیریت خود برای تحقق مفاد این بیانیه تلاش کند، اضافه کرد: مسئولین بستر لازم را برای ورود جوانان مون برای ورود در چرخه مدیریت فراهم کنند.

 

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بیشتر مطالب بیان شده در بیانیه معظم له جوانان هستند که باید به آنها بها داده شود.

 

حکمتی نیک با اشاره به اینکه رهبر انقلاب روی هفت عنوان از جمله موضوع تولید علم و دانش تاکید داشتند، اظهار داشت: بارها رهبر انقلاب در بخش تولید علم تاکید کردند که استعداد جوان ایرانی بسیار بالاست، ما به خودباوری علمی رسیده ایم، همان طور که در علم پزشکی، موشکی و فناوری به توانایی رسیده ایم معلوم می شود جوان ایرانی حتما استعداد لازم را دارد. 

 

وی ضمن اشاره به فرموده پیامبر گرامی اسلام مبنی بر اینکه « اگر علم در ثریا باشد حتما مردمی از پارس به آن دست پیدا می کنند»، ادامه داد: همه مجریان باید بستر شکوفایی علم را فراهم کنند و هر کشوری از نظر علم پیشرفت کند، قطعا مسائل و مشکلات آن جامعه حل خواهد شد .

 

امام جمعه موقت یاسوج ضمن یادآوری اینکه در بحث اقتصادی مشکل داریم و نیاز است به بازار سر و سامان داده شود، تاکید کرد: در عرصه اقتصاد بن بست وجود ندارد، مشکل مشخص است، همه می بینند باید کاری کرد.

 

حکمتی نیک با اشاره به اینکه نظارت بیشتر از دغدغه های مردمی است، اضافه کرد: باید با اخلال گران اقتصادی برخورد شود، کسانی که احتکار می کنند نیاز به برخورد دارند.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه بستر برای شکوفایی اقتصادی وجود دارد، تصریح کرد: در کشور بن بستی وجود ندارد، با در دستور کار قرار دادن تلاش زیاد، روحیه جهادی و ابتکار عمل این مشکلات قابل حل است. همه مسولان تلاش خود را برای حل مشکلات به کار ببندند.

 

خطیب ‌جمعه موقت یاسوج عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند:« از اقتصاد درون زا استفاده کنیم، منابع داخلی گسترش پیدا کند»، ما منابع ارزشمند اقتصادی، آب، گاز، نفت و جوانان ارزشمندی داریم.

 

حکمتی نیک با اشاره به اینکه همه کشورها به تولید داخلی معتقد هستند، گفت: در کشور ما نیروی انسانی، قواعد اقتصادی و بستر نیز فراهم است، باید اوضاع اقتصادی را سر و سامان دهیم که مشکلات اقتصادی نیز در جامعه حل شود.

نظر شما