شناسهٔ خبر: 31327563 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پمپئو با همتای بلژیکی خود درباره ونزوئلا و ایران صحبت کرد

نیویورک- ایرنا- معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت وزیر خارجه این کشور با معاون نخست وزیر و وزیر خارجه و دفاع بلژیک درباره ونزوئلا، ایران و روسیه گفت و گو و تبادل نظر کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، رابرت پالادینو روز جمعه با اعلام خبر این دیدار که در واشنگتن انجام شد با توجه به عضویت بلژیک در شورای امنیت سازمان ملل متحد افزود: مایک پمپئو و دیدی ریندرز درباره زمینه های بحرانی برای همکاری امنیت جهانی گفت و گو کردند.
وی ادامه داد: تقسیم مسئولیت، گام های بعدی برای فرایند سیاسی در ونزوئلا، تهدیدهایی که از سوی چین و ایران و همچنین روسیه که با نقض پیمان موشک های هسته ای میان برد صادر می شود، بخش هایی از این گفت و گو بود.
بلژیک در این دوره به عنوان تسهیلگر قطعنامه 2231 شورای امنیت فعالیت می کند. همچنین این کشور بارها حمایت خود را از برجام اعلام کرده است.
پمپئو روز گذشته هم به مقر سازمان ملل متحد در نیویورک آمد و با آنتونیو گوترش دبیرکل این سازمان درباره یمن و ونزوئلا مذاکره کرد.
آمریکا نیم ساعت پس از آنکه خوان گوایدو رئیس مجمع ملی ونزوئلا خود را در خیابان رئیس جمهوری این کشور اعلام کرد، از او حمایت کرد و او را به رسمیت شناخت.
پس از آن و در حالی که بیش از 30 میلیارد دلار دارایی های ونزوئلا را توقیف و تحریم های شدیدی را علیه این کشور وضع کرده است، مدعی شد که می خواهد کمک های انسان دوستانه برای مخالفان نیکلاس مادورو از طریق کلمبیا و برزیل ارسال کند.
این مساله با مخالف دولت قانونی ونزوئلا روبرو شد و آمریکا می کوشد که این موضوع را به تنش کشانده و فضا را برای اقدام نظامی آماده کند اما مقامات سازمان ملل متحد بارها تاکید کرده اند که مخالف سیاسی سازی مساله کمک های انسان دوستانه هستند.
اروپام*1429

نظر شما