شناسهٔ خبر: 31327339 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

حوادث کوتاه از کشور

صاحب‌خبر -

      
      سرقت اینترنتی
زاهدان – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر از شناسایی و دستگیری کارگری که اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب کارفرمای خود کرده بود، خبر داد.سرهنگ محمود سعادتی اظهار داشت: در پی شکایت فردی مبنی بر برداشت غیرمجاز به مبلغ 17 میلیون ریال از حساب بانکی وی، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا این فرماندهی قرار گرفت.وی افزود: با بررسی‌های صورت گرفته از پرینت حساب شاکی معلوم شد برداشت انجام شده به صورت اینترنتی و رمز دوم کارت عابر بانک صورت گرفته است.این مقام انتظامی بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا با استفاده از شیوه و شگردهای تخصصی متهم را که کارگر کارگاه شاکی بود شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.سعادتی تصریح کرد: متهم به دلیل اختلاف مالی که با کارفرمای خود داشت به صورت پنهانی اطلاعات حساب او را به دست آورده و رمز دوم کارت بانکیش را فعال و اقدام به برداشت غیرمجاز کرده است.
کشف جسد
رشت – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی آستانه ‌اشرفیه از کشف جسد یک نوزاد دختر در آب‌های ساحلی توسط صیادان در این شهرستان خبر داد.سرهنگ عیسی روشن قلب، افزود: ماموران پس از حضور در محل، جسد یک نوزاد دختر را در ساحل مشاهده کردند که بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.وی تصریح کرد: پس از انجام بررسی کارشناسی مشخص شد چهار نفر از صیادان روستای دستک که برای صیادی با قایق موتوری به دریا رفته بودند با جسد نوزادی که روی آب شناور و فاقد علائم حیاتی بود مواجه و جسد را به ساحل منتقل کردند.وی خاطرنشان کرد: بررسی علت حادثه و شناسائی مقصر یا مقصران توسط عوامل انتظامی در دست اقدام است.
مواد افیونی
یزد – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان از عملیات ماموران پلیس و کشف انواع مواد افیونی خبر داد.سرتیپ محمدرضا میرحیدری گفت: ماموران مبارزه با موادمخدر استان یزد با انجام کار اطلاعاتی از بارگیری و حرکت یک محموله مواد افیونی از شرق کشور به سمت پایتخت مطلع شدند. وی افزود: ماموران با گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی دو دستگاه خودرو سواری مربوط به سوداگران مرگ را مشاهده و آن را متوقف کردند. وی ضمن ‌اشاره به دستگیری چهار قاچاقچی گفت: در بازرسی ازاین خودروها 306 کیلو انواع موادمخدر شامل؛ 157 کیلو حشیش و 149 کیلو تریاک کشف شد.
مرگ خاموش
تبریز – خبرنگار کیهان: سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی گفت:قاتل نامریی جان کودک سه ساله را در تبریز گرفت. شادی نیا ف گفت: بر اثر نشت گاز مونو اکسید کربن از آب گرمکن گازی در شهرک اندیشه تبریز، این کودک سه ساله جان باخت و امدادگران اورژانس مادر ۲۹ ساله‌اش را به بیمارستان انتقال دادند.
سارق سیم برق
بوشهر – فارس: فرمانده انتظامی شهرستان دشتی از دستگیری یک نفر سارق سیم برق خبر داد.  سرهنگ جهانبخش صیادی، افزود: پلیس با استفاده از سرنخ‌های به جامانده و یک سری تحقیقات میدانی موفق به شناسایی یک نفر سارق سیم و کابل برق شد. او را بازداشت کرد.وی بیان کرد: متهم در بازجویی‌های اولیه با اظهارات ضد و نقیض سعی در گمراه کردن پلیس داشت، اما پس از ارائه دلایل و مستندات به ناچار لب به اعتراف گشود و به پنج فقره سرقت کابل‌های برق در سطح شهرستان دشتی اعتراف کرد.
کود قاچاق
کرج – مهر: مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز از کشف ۵۰ تن کود کشاورزی خارج از شبکه توزیع در این استان خبر داد.علی‌اکبر مختاری، گفت: با هوشیاری کارشناسان جهاد کشاورزی استان و با حضور رئیس‌شعبه چهارم تعزیرات حکومتی و پلیس مبارزه با قاچاق فردی که اقدام به خرید برخلاف ضوابط کودهایی از نوع کود «اوره»، «اوره پریل»، «سولفات روی»، «سوپر فسفات گرانول» و «گوگرد سولفات» کرده بود شناسایی شد.وی با تأکید بر اینکه فرد مورد نظر کودها را در انبارهای غیرمجاز مخفی کرده بود، گفت: این کودها باهدف حمایت از کشاورزان و با قیمت متعادل باید در اختیار کشاورزان قرار می‌گرفت.مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز تأکید کرد: این کودها به انبارهای شرکت خدمات حمایتی کشاورزان استان انتقال تا در شبکه مجاز بین کشاورزان توزیع گردد.
داروهای غیرمجاز دامی
دزفول – ایلنا: رئیس‌اداره دامپزشکی شهرستان دزفول گفت: داروها و واکسن‌های غیرمجاز دامی از یک دستفروش در دزفول کشف و ضبط شد. محسن ورجاوند، اظهار داشت: پیرو بازدید به عمل آمده بازرسان این اداره از بازار قدیم این شهرستان اقلامی از جمله دارو و واکسن دامی از یک دستفروش کشف و ضبط شد.وی افزود: داروها و واکسن‌ها که به صورت غیرمجاز تهیه و توسط این دستفروش به فروش می‌رسیدند در شرایط کاملاً غیربهداشتی و فاقد زنجیره سرد نگهداری شده و به دامداران بی‌اطلاع عرضه می‌شد.
دستگیری رمال فضای مجازی
همدان – خبرنگار کیهان: رئیس‌پلیس فضای تبادل و اطلاعات استان همدان از دستگیری زن رمال در فضای مجازی خبر داد. سرهنگ فیروز سرخوش نهاد، گفت‌: فردی با مراجعه به پلیس فتا ادعا کرد در فضای مجازی کاربری با اظهار مهارت در دعانویسی می‌تواند مشکل وی را حل کند و در مقابل بخت گشایی او درخواست دستمزد کرده است. وی ادامه داد: شاکی پس از ادعای کلاهبردار در کانال تبلیغاتی او عضو شده و طی چند مرحله مبلغ شش میلیون تومان به عنوان دستمزد به رمال داده بود تا مشکلش را حل کند و کلاهبردار هر بار با ترفندهای مختلف از وی درخواست پول کرده بود.  سرخوش نهاد عنوان کرد: رمال پس از اخذ شش میلیون از مالباخته اظهار ناتوانی در حل مشکل کرده بود که شاکی پس از این موضوع با مراجعه به پلیس فتا درخواست رسیدگی و بازداشت این کلاهبردار مجازی را داشت. وی خاطرنشان کرد: پلیس فتا این رمال را که از استانهای همجوار اقدام به کلاهبرداری می‌کرد ‌ دستگیر و پس از بازجویی مشخص شد او چند شاکی دیگر نیز دارد که قربانی دروغ و حقه این فرد شده بودند.
غرق شدن در استخر
قزوین - ایرنا: فرمانده انتظامی بویین زهرا گفت: یک پسربچه 9 ساله و خواهر شش ساله‌اش در بوئین زهرا به دلیل سقوط در استخر ذخیره آب کشاورزی جان باختند. سرهنگ حسین علیان نژادی، افزود: جسد این کودکان با هماهنگی مقام قضائی به پزشکی قانونی شهرستان بوئین زهرا منتقل شد. وی اضافه کرد: علت فوت این دو کودک در دست بررسی است.
بازداشت زمین خوار
ارومیه – ایلنا: رئیس‌پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: طی یک عملیات پلیسی در استان آذربایجان‌غربی یک زمین‌ خوار میلیاردی در ارومیه دستگیر شد. سرهنگ غنی‌زاده، افزود: شخصی با تفکیک اراضی دولتی اقدام به فروش آنها در قالب زمین‌های مسکونی در شهرستان ارومیه می‌کرد که بعد از انجام یکسری کارهای اطلاعاتی و پلیسی متهم شناسایی و طی یک عملیات منسجم و غافلگیرانه دستگیر شد.وی اضافه کرد: متهم دستگیر شده  اعتراف کرد این اراضی متعلق به سازمان مسکن و شهرسازی بوده و تاکنون چهار میلیارد و ۱۶۵ میلیون ریال از این زمین‌ها را به فروش رسانده است.
انهدام باند سرقت
زاهدان – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان زهک گفت: پلیس باند حرفه‌ای سرقت به عنف منزل در این شهرستان را متلاشی کرد.سرهنگ آیت‌الله قره گوزلو، افزود: پلیس با استفاده از سرنخ‌های بجای مانده فرد سابقه داری را شناسایی و بازداشت کرد که این فرد در اعترافات خود به سرقت از منازل با همدستی سه نفر دیگر اقرار کرد.وی اضافه کرد: پلیس در یک عملیات موفق شد سه سارق همدست این فرد را دستگیر و اموال مسروقه را کشف و ضبط کند.

نظر شما