شناسهٔ خبر: 31326998 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تجلیل از خانواده‌های شهدای انتظامی، آتش نشان و دفاع مقدس در اراک

در یادواره شهدا در اراک از خانواده‌های شهدای انتظامی، آتش نشان و دفاع مقدس تجلیل شد.

صاحب‌خبر -

تجلیل از خانواده‌های شهدای انتظامی، آتش نشان و دفاع مقدس در اراکبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،یادواره سردا شهید آنجفی و شهدای مسجد شمس اراک با حضور خانواده شهدا، مردم و برخی مسئولان در این مسجد برگزار و در این مراسم از خانواده‌های شهدای نیروی انتظامی، آتش نشان و دفاع مقدس تجلیل شد.

حسن عباسی رئیس اندیشکده یقین در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم و مدافع وطن گفت: ما باید ادامه دهنده برحق این شهدا باشیم.

لشگریان ۱۷ علی ابن ابیطالب حماسه سازان خیبر

عباسی با گرامیداشت سالگرد عملیات خیبر گفت: نیرو‌های شهر اراک در این عملیات بسیار رشادت کردند و سردار جوان این عملیات شهید زین الدین که شعارش در عملیات‌ها ادای تکلیف بدون ملاک قرار دادن شکست و پیروزی بود با هدایت‌های درخشانش و رشادت‌های نیرو‌های استان مرکزی جزیره مجنون بازپس گرفته شد.

وی اضافه کرد: ما در جنگ با محدودیت‌های گوناگونی مواجه بودیم و در برابر دشمن فقط با فداکاری‌های نیروهایمان ایستادگی کردیم و نیرو‌های مردمی ما با چنگ و دندان خط مقدم را نگه میداشتند.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه بعد از سال ۶۱ به دلیل ناتوانی تانک در نفوذ به باتلاق استراتژی جنگ سخت در باتلاق اتخاذ شد بیان کرد:ما باید از هور العظیم که از بالا امدن آب رودخانه‌های دجله و فرات به وجود امده میگذشتیم تا راه ارتباطی شما و جنوب عراق قطع میشد.

وی تصریح کرد: ما با استراتژی عملیات در شب پیش رفتیم و، چون شب‌های اسفندماه اکثرا ابری است شب‌ها به دشمن حمله میکردیم و بدین ترتیب در سال ۶۲ لشکر علی بن ابی طالب که افراد آن اکثرا از استان مرکزی امده بودند موفق به گرفتن جزیره مجنون شد.

عباسی اظهار کرد: فرمانده نیرو‌های پیاده را به عقب برد تا تعداد شهدا کمتر شود و بقیه نیرو هارا جلوتر برد تا کانالی جلوتر از خاکریز حفر کنند و به تعداد آر پی جی‌های موجود نیرو‌ها را در کانال نگهداشت و دشمن که به بهانه خاکریز جلو آمد در کانال غافل گیر شده و نیرو‌های ما در این عملیات پیروز شدند و افتخار فتح خیبر نصیب لشکر علی بن ابیطالب اراک شد.

لجستیک‌های مدیریتی تغییر کرده است

وی با اشاره به همرزمی با نیرو‌های اراک در دوران دفاع مقدس گفت: آنان بدون هیچ منت و با نیت الهی پای در عرصه جنگ می‌گذاشتند و در حال حاضر هم هنوز آن روحیه‌ها وجود دارد که در مدافعین حرم شاهد آن هستیم و آنچه که تغییر کرده لجستیک‌های مدیریتی است وتعداد رستگاران ما از آغاز جمهوری اسلامی از تعداد رستگاران کل تاریخ بیشتر است.

وی با اشاره به چهلمین سال پیروزی انقلاب گفت::چهل سالگی حکومتی در دوره هیچ یک از انبیا یا امامان تجربه نشد، اما چون مردم ما در صحنه حکومت جمهوری اسلامی بودند و هیچ حکومت الهی در تاریخ به این تعداد که جمهوری اسلامی افراد کارآمد در خدمت دارد نداشته است و همچنین تعداد کل انسان‌های رستگار از ابتدای خلقت تا چهل سال پیش به اندازه رستگاران حکومت جمهوری اسلامی ایران در این چهل سال نیست چهل سالگی در حکومت جمهوری اسلامی تجربه شد.

انتهای پیام / ج

برچسب‌ها:

نظر شما