شناسهٔ خبر: 31325468 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مقام سازمان غذا و دارو اعلام کرد

تجمیع مرکز استعلام اصالت تولیدات و واردات غذایی و آشامیدنی

تهران- ایرنا- مدیرکل امور فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت از اسفند ماه جاری امکان استعلام اصالت فرآورده های غذایی و آشامیدنی تولید داخل در سامانه تیتک (TTAC) فراهم می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از تارنمای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وحید مفید افزود: مجموعه کنترل های سازمان غذا و دارو بر مواد خوراکی و آشامیدنی در سامانه تیتک (TTAC) در دو بخش محصولات وارداتی و دیگری کنترل پروانه های تاسیس، بهره برداری، مسئول فنی، ساخت کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی در داخل کشور انجام می شود.
وی ادامه داد: پیش تر از سامانه تیتک (TTAC) فقط در بحث واردات استفاده می شد اما بر اساس برنامه ریزی‌ها مقرر شد همه فرآیندهای تولید در داخل نیز به این سامانه منتقل شود.
مدیرکل امور فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو بیان کرد: همه پروانه های تاسیس، بهره برداری و ساخت محصولات تولید داخل کشور نیز مانند محصولات وارداتی در چهارچوب سامانه، متمرکز و در عین حال سراسری می شود.
وی ادامه داد: همه دانشگاه های علوم پزشکی سیستم های جداگانه ای دارند که از این پس در قالب یک سامانه جامع، پروانه ها را صادر می کنند و به پروانه صادر شده دسترسی خواهند داشت.
مفید افزود: همچنین از این پس مصرف کننده می تواند همان گونه که در مورد کالاهای وارداتی با وارد کردن بارکد از طریق سامانه تیتک اصالت آن را استعلام کند، در مورد اصالت کالاهای داخلی نیز این کار را انجام دهد.
وی بیان کرد: زیرساخت های این سامانه آماده شده است و از اسفندماه فعالیت خود را آغاز می کند و امیدواریم در سال آینده همه واحدهای تولید داخل به این سامانه متصل شوند.

اجتمام*9482*1961*

نظر شما