شناسهٔ خبر: 31325420 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه خمینی شهر:

کلی گویی در تصویب برخی قوانین، ظلم به حقوق ضعفای جامعه است

آیت الله رحیمی گفت: مسوولان مدام وعده می دهند و سخنرانی و مصاحبه می کنند اما معلوم نیست مشکلات این مردم چه زمانی و توسط چه کسی حل می شود، دولت و مجلس می توانند با تصویب قوانین جامع با نگاه به وضعیت قشر محروم، به مستضعفان جامعه کمک کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خمینی شهر ، آیت الله «عباس رحیمی» در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلی خمینی شهر با انتقاد از وضعیت اقتصادی به وجود آمده در کشور و توجه نکردن به معیشت مردم و عدم کنترل بر بازار و قیمت ها گفت: چقدر رهبر معظم انقلاب سخنرانی کنند و به مسوولان تذکر دهند و بر معیشت مردم تاکید کنند، مدیران و مسوولان دولت نیز این سخنان را می شنوند که فقط بیانیه و تشکر می کنند اما در عمل اقدام جدی از آن ها دیده نمی شود.

 

امام جمعه خمینی شهر افزود: چند سال است که رهبر معظم انقلاب بر روی اقتصاد و معیشت مردم، اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی تاکید کردند و گوش شنوایی این رهنمودها را نشنید، امسال نیز تمام شد و دولتمردان به سخنان رهبر معظم انقلاب برای اقتصاد بی توجهی کردند.

 

وی تصریح کرد: کار در این مملکت به معنای واقعی وجود ندارد و کسانی هم در این کشور در حال تلاش هستند که برای ما معجزه است، باید دست آن کارمندان وظیفه شناس، کارگران، تولیدکنندگان، صنعتگران و افرادی که با این همه مشکلات در حال تلاش و کار برای نظام هستند را بوسید.

 

رحیمی با بیان اینکه نقطه ضعف هایی که در کشور را شاهدیم و همان لکه های سیاهی است که دشمن به دنبال آن ها برای بزرگنمایی است، خاطرنشان کرد: مردم هوشیار و آگاه و بیدار هستند و در همه صحنه حضور دارند که نظیر این مردم را نداریم اما بالاخره مشکلات این مردم چه زمانی و چه کسی آن را حل می کند، مدام وعده داده می شود و سخنرانی و مصاحبه می کنند اما در عمل شاهد چیزی نیستیم.

 

وی با اشاره به تصویب بودجه سال جدید، به نمایندگان مجلس و وزرای دولت توصیه کرد: در خصوص مبلغی که با عنوان عوارض بر روی قبوض آب و برق و گاز و... از سال آینده اضافه می شود و نمایندگان با افزایش آن موافقت کردند، بهتر بود این قانون به گونه ای تصویب می شد که کمکی به نیازمندان و محرومان می شد.

 

خطیب جمعه خمینی شهر اضافه کرد: بهتر بود در افزایش بهای انرژی، پرمصرف ها از قانون افزایش قیمت ها برخوردار می شدند و در قانون ذکر شود که اگر مصرف کننده ای بیش از اندازه مصوب مصرف کرد مبلغ قبوض آن افزایش می یابد.

 

وی در پایان با ابراز اینکه چرا باید قانون به شکلی تصویب شود و مردمی که پول همین قبوض پایین را هم ندارند که سر موعد مقرر پرداخت کنند و همیشه با مشکل مواجه هستند نیز با چالش بیشتری روبرو شوند، پیشنهاد داد: دولت و مجلس می توانست با تصویب قانونی دقیق و جامع با جزییات به مستضعفان جامعه اینگونه کمک کند که کلی گویی در در تصویب برخی قوانین در مجلس و وزراتخانه ها ظلم به حقوق ضعفای جامعه است./

نظر شما