شناسهٔ خبر: 31325417 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

حجت الاسلام اسکندری:

ضعف ساختاری و سو مدیریت سبب اثرگذاری تحریم است

امام جمعه بوئین میاندشت باتبیین اینکه در بحث اقتصاد هم چالش بیرونی تحریم و هم چالش درونی سومدیریت و ضعف ساختاری است، گفت: اگر تحریم ها اثر می گذارد ضعف ساختاری و سو مدیریت و جهادی وارد نشدن مدیر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بوئین میاندشت، حجت الاسلام «حسن اسکندری» در خطبه های این هفته نمازجمعه بوئین میاندشت با بیان اینکه بهترین و لذت بخش ترین زندگی ها، زندگی همراه با تقوا است، گفت: رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب به تقوا اهمیت داده است و اگر شخصی زندگی خودش را همراه با معنویت و اخلاق قرار دهد و با تقوا حرکت کند با  وجود کمبودهای زندگی، بهترین زندگی ها را خواهد داشت ولی اگر فاقد اخلاق باشند و هر چند بهترین سرمایه را داشته است زندگی جهنم می شود.

 

امام جمعه بوئین میاندشت با یادآوری اینکه پاسداران در عملیات خیبر هنگامی که فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر حفظ جزایر مجنون روحیه گرفتند و ایستادگی کردند، افزود: رهبری در جلسه ای خواستار کار روی بیانیه دوم انقلاب شدند و این خطاب به همه مسئولان به خصوص کسانی که مدیون انقلاب اسلامی است.

 

 وی با بیان اینکه کشوراز قافله علمی در دوران پهلوی و قاجار عقب مانده است و لذا  ماشین علمی باید با سرعت بالاتر ی حرکت کند ورشد علمی سریع تر از جهان باشد تا به مرز علمی برسد، بیان کرد: زمانی در جنگ، همه امکانات را به کار گرفتند که تا یک سیم خاردار به ایران وارد نشود ولی پیشرفت کشور در تحریم ها به جایی رسیده که باید مراقب باشند اسلحه های ایرانی  به جبهه مقاومت صادرنشود، باید به چالش ها دقت شود.

 

حجت الاسلام اسکندری با اشاره به این جمله رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب که کشور دارای انبوه جوانان با روحیه انقلابی و آماده به کار جهادی است، تاکید کرد: این 27 شهید محدود نیستند و این خطاب به مسئولان است که به جوانان انبوه انقلاب  که سرمایه عظیم کشور هستند توجه کنند.

 

خطیب نماز جمعه بوئین میاندشت با تاکید بر اینکه اقتصاد هدف نیست ولی وسیله ای مناسب برای رسیدن به هدفی والا است و تبیین اینکه در بحث اقتصاد هم چالش بیرونی تحریم  و هم چالش درونی سومدیریت و ضعف ساختاری است، تصریح کرد: مدیری ضعف مدیریت خودش را به گردن اثر تحریم ها می گذارد، اگر تحریم ها اثر می گذارد ضعف ساختاری و سو مدیریت و جهادی وارد نشدن مدیر است.

 

وی با اشاره به اینکه رهبرمعظم انقلاب یکی از ضعف های اقتصاد را دولتی بودن کارها می داند و امروز دولت نگاهی کد خدا منشانه در بعضی میدان ها  به مردم دارد، خاطر نشان کرد: نگاه کدخدا منشانه دولت به مردم سبب رکود اقتصادی می شود و زمان جنگ مردم زندگی را اداره می کردند ولی این نگاه کدخدا منشی سبب چالش و مهاجرت روستایی ها و ضعف اقتصادی می شود ولذا نگاه دولتی باید برداشته شود.

 

حجت الاسلام اسکندری  با تاکید بر اینکه نگاه ها باید از خارج به درون نظام معطوف شود، یادآوری کرد: اگر فرزند وزیر و وکیلی در خارج تحصیل کند و مدیر مرعوب تهدیدهای دشمنان شود و پایش بلرزد، نمی تواند حرکت کند.

 

امام جمعه بوئین میاندشت سلامت مردان  را سبب نشاط در محیط کار، خانواده و درنهایت جامعه  دانست و با اشاره به ولادت خضرت زهرا (س) در هفته جاری بیان کرد:حضرت زهرا (س) وجود آسمانی که جلوه زمینی دارد و منزلت زن و کمال آن، حفظ زن بودن زن است ولی برخی از سرمایه داران به بهانه سود اصل کرامت زن را زیر سوال می برند./

 

نظر شما