شناسهٔ خبر: 31325374 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

ماشین‌سازی 0 - 1 پیکان؛

شکست ناباورانه سبزقبایان در روز فرصت‌سوزی کاپیتان/ سریال باخت‌های پیکان در تبریز اکران نشد!

اولین شکست تیم ماشین‌سازی تبریز در نیم‌فصل دوم لیگ برتر فوتبال اولین پیروزی تیم پیکان تهران را رقم زد.

صاحب‌خبر -

به گزارش آناج، تیم ماشین‌سازی تبریز عصر امروز (جمعه) در دیداری از هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال پذیرای پیکان تهران بود که در این بازی خانگی با یک گل متحمل شکست شد تا اولین باخت خود را در نیم‌فصل دوم این مسابقات تجربه کند. 

در این بازی که از ساعت 15:30 در ورزشگاه بنیان دیزل تبریز آغاز شد، یاران مهاجری در همان دقیقه سوم می‌توانستند به گل برسند اما ضربه سر احسان تاییدی به شکل خطرناکی از کنار دروازه پیکان به بیرون رفت.

بلافاصله این تیم میهمان بود که در دقیقه چهارم صاحب فرصت گلزنی شد اما ضربه مهاجم این تیم به همان جایی رفت که فرناندو دخسوس انتظار آن را می‌کشید و توپ را به راحتی مهار کرد.

یاران مهاجری که از حمایت نزدیک به هزار نفر از هواداران خود بهره می‌بردند، در ادامه توپ و میدان را در اختیار گرفتند اما حملات این تیم راهی به درون دروازه نیافت و یکی پس از دیگری به هدر رفت.

درحالی که این نیمه با تساوی بدون گل رو به پایان بود، یک ضربه کرنر طلسم دروازه‌ها را شکست و پیکانی‌ها موفق شدند گل اول مسابقه را به نام خود ثبت کنند. این گل توسط سعید واسعی در دقیقه 44 به ثمر رسید.

ارسال بازیکنان پیکان از روی نقطه کرنر در محوطه جریمه به سعید واسعی رسید و این بازیکن در شرایطی که مزاحمی هم در کنار خود نمی‌دید و همچنین کاری نیز از دست فرناندو دخسوس برنمی‌آمد، با ضربه پای چپ دروازه ماشین‌سازی را فرو ریخت.

در دقایق باقی مانده از این نیمه اتفاق خاصی رخ نداد تا شاگردان مهاجری در پایان 45 دقیقه اول با نتیجه یک بر صفر مغلوب شده و بازنده راهی رختکن شوند.

در نیمه دوم ماشین‌سازان برای جبران گل خورده وارد زمین شدند و این تیم از همان دقیقه اول بازی هجومی را در دستور کارش قرار داده و با حملات خود بر تیم میهمان فشار آورد.

در دقیقه 52 یک صحنه مشکوک در محوطه جریمه پیکان حادث شد و طی آن، ضربه سر محمدحسین کنعانی‌زادگان به دست مدافع حریف برخورد کرد که داور اعتقادی به پنالتی نداشت و تصمیم به ادامه بازی گرفت.

5 دقیقه بعد سبزقبایان روی یک حمله برق‌آسا تا آستانه زدن گل تساوی پیش رفتند اما شوت تماشایی رضا خالقی‌فر با عکس‌العمل دیدنی سنگربان پیکان روبه‌رو شده و عایدی جز یک ضربه کرنر برای میزبان نداشت.

پیکانی‌ها که چشم به ضد حملات دوخته بودند در دقیقه 67 بهترین فرصت خود را برای افزایش اختلاف از دست دادند. محمد قاضی در متن این حرکت قرار داشت که ضربه پرقدرت او زوزه کشان از کنار دروازه به بیرون رفت.

به فاصله 2 دقیقه، بازهم شاگردان فرکی با یک ضدحمله روی دروازه ماشین‌سازی خطرآفرین شدند که این بار نیز ضربه بازیکن این تیم راهی به چارچوب نیافت.

شاگردان مهاجری حاکم بازی بودند ولی با این حال موقعیت‌هایشان زیاد زهردار نبود و هر وقت آهنگ دروازه حریف را می‌کردند با ناکامی مواجه می‌شدند تا اینکه در دقیقه ششم از وقت‌های اضافه یک ضربه پنالتی آنها را برای فرار از شکست خانگی امیدوار کرد.

فرناندو دخسوس که برای نجات تیمش تا محوطه جریمه پیکان پیش کشیده بود، پرتاب اوت بازیکنان خودی را با ضربه سر به سمت دروازه حریف زد که این توپ به دست مدافع مهیمان اصابت کرد و این برخورد کافی بود تا داور که در نزدیکی صحنه حضور داشت به نشانه پنالتی بر سوت خود بدمد.

درحالی که دخسوس از فرط شادی سر از پا نمی‌شناخت، ولی رضا خالقی‌فر ضربه پنالتی تیمش را به هدر داد تا سبزقبایان در واپسین لحظات بهترین بخت خود را برای جبران گل خورده از دست داده و این بازی را درنهایت با یک گل مغلوب شدند.

بدین‌ترتیب نماینده تبریز در این دیدار خانگی پس از سه بازی در نیم‌فصل دوم طعم باخت را چشید و این درحالی بود که تیم تهرانی بعد از 8 شکست متوالی توانست نوار ناکامی‌هایش را قطع کند.

در جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال، ماشین‌سازی علیرغم شکست در بازی امروز با 21 امتیاز در رده هشتم ماندنی شد اما در سمت مقابل پیکان امتیازاتش را به عدد 19 افزایش داده و تا رده دهم بالا آمد.

گروه داوری: داور: شاهو اصلانی - کمک‌ها: محمدرضا مدیرروستا و محمدعلی پورمتقی - کمک داوران اضافی: محمدباقر پورباقر و مجید محمدی - داور چهارم: مهرداد نجفی/ ناظر: حسین نجاتی

اخطار: آرمان قاسمی و محمد قاضی از پیکان

ماشین‌سازی تبریز: فرناندو دخسوس، محمد اهل‌شاخه، محمدحسین کنعانی‌زادگان، احمدرضا زنده‌روح، سید احمد مهدی‌زاده، احسان علوان‌زاده (صادق رضانیا)، عزیز معبودی، سعید مهری (فرشاد سالاروند)، فرید بهزادی کریمی (سیدمحمد خرم‌الحسینی)، احسان تاییدی و رضا خالقی‌فر.
سرمربی: رضا مهاجری

پیکان تهران: مهدی امینی، سیدمهران موسوی، مهدی مؤمنی (مگنو باتیستا)، محمد قاضی، ماهان رحمانی (سامان نریمان‌جهان)، مارکو ووکسویچ، آرمان قاسمی، حجت حق‌وردی، شاهین ثاقبی (فراز امامعلی)، سعید واسعی و امیرحسین کریمی.
سرمربی: حسین فرکی

انتهای پیام/

نظر شما