شناسهٔ خبر: 31325192 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دبیر انجمن کوراش کشور:

آینده کوراش به وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بستگی دارد

دبیر انجمن کوراش کشور گفت: آینده کوراش به وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بستگی دارد که می‌خواهند چه امکاناتی در اختیار این ورزش بگذارند و چقدر هزینه کنند.

صاحب‌خبر -

کوروش خسرویار در مصاحبه با خبرنگار فارس در بجنورد در حاشیه برگزاری نخستین دوره لیگ برتر باشگاه‌های کوراش در بجنورد اظهار کرد: بعدازاین که کوراش به‌صورت رسمی وارد بازی‌های آسیایی شد به‌تبع آن سمت‌وسوی این ورزش به سمت حرفه‌ای شدن پیش رفت.

وی در ادامه افزود: کوراش با ۱۲ وزن دربازی‌های آسیایی چین در سال ۲۰۲۲ حضور دارد و ریل‌گذاری که برای سال ۲۰۲۲ انجام‌شده این است که جنبه حرفه‌ای این ورزش را در نظر گرفتیم.

دبیر انجمن کوراش کشور با اشاره به مسابقات لیگ برتر کوراش بیان کرد: ورزشکاران و قهرمان جودو، کوراش و حتی سامبو در این رقابت‌ها شرکت کرده‌اند و سطح کیفی مسابقات بسیار خوب است.

وی همچنین گفت: از ۵ داور بین‌المللی برای قضاوت در این مسابقات دعوت کردیم که از استان‌های مازندران، خراسان شمالی، تهران و خراسان رضوی هستند.

مدیر تیم‌های ملی کوراش، خراسان شمالی را دارای بستر نسبتاً مناسب برای برگزاری این مسابقات دانست و گفت: در سال گذشته خراسان شمالی میزبانی مسابقات قهرمانی جوانان آسیا بوده و ۲۰ مرداد سال آینده نیز مسابقات و کمپ بین‌المللی کوراش را در این استان میزبانی می‌شود.

خسرویار خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های خراسان شمالی از جهت سالن، هتل و خوابگاه ضعیفی است  اما به دلیل رغبت و سمت‌وسوی ورزش استان، این مسابقات به میزبانی خراسان شمالی برگزار می‌شود.

خسرویار ادامه داد: آینده کوراش به وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بستگی دارد که می‌خواهند چه امکاناتی در اختیار این ورزش بگذارند و چقدر هزینه کنند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته تا بازی‌های آسیایی به لحاظ بودجه‌ای سخت‌ترین وضعیت را داشتیم و با کمک نیروهای استانی توانستیم اردوهای آمادگی تیم ملی برای بازی‌های آسیایی را در خراسان شمالی میزبانی کنیم و در جاکارتا نیز به خوبی نتیجه بگیریم.

دبیر انجمن کوراش کشور بیان کرد: بنده به‌عنوان دبیر انجمن کوراش و وحید پوراسفندیار رئیس لیگ کوراش در لیگ حاضر  هستیم و رضا نصیری نژاد، رئیس انجمن، نیز برای برگزاری یک دوره آموزشی به مالزی سفر کرده و در هفته برگشت به میزبانی تهران، سرپرست فدراسیون و دیگر مسئولان حضور خواهند داشت.

وی در پایان گفت: توانستیم پخش مستقیم مسابقات را از شبکه ورزش و شبکه اترک بگیریم که این مسئله بسیار در جذب علاقه مندان و به‌ویژه حامیان مالی مؤثر است و امید است سال آینده تیم‌های بیشتری حضور یابند.

گفتنی است تیم بیمه کوثر تهران در هفته نخست رقابت‌های لیگ برتر کوراش کشور توانست صدرنشین مسابقات شود.

انتهای پیام/ ۷۱۰۱۳

نظر شما