شناسهٔ خبر: 31325154 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

دو کشتی چینی در انزلی پهلو گرفتند

منبع: فارس

پنجمین و ششمین کشتی تجاری از مسیر کریدور بین‌المللی چین، قزاقستان، ایران امروز وارد مجتمع بندری کاسپین شد که این محموله‌های تجاری به ارس ترانزیت می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، دو کشتی تجاری حامل کالا ظهر امروز از مسیر بین‌المللی کریدور چین، قزاقستان، ایران در مجتمع بندری کاسپین بندرانزلی تخلیه‌شده که توسط کشتی‌های دیبا و نازمهر در مجتمع بندری کاسپین پهلو گرفتند که این محموله‌های تجاری به ارس ترانزیت خواهد شد.

محموله تجاری این کشتی حامل قطعات شرکت آمیکو متعلق به شرکت سمند ریل است که از مبدأ شهر ووهان چین به مقصد نهایی واحد تولیدی قطعات خودرو در ارس ترانزیت کانتینری می‌شوند.

به گزارش فارس، این کریدور از کشور چین شروع‌شده و از طریق خط ریلی چین- قزاقستان به بندر اکتائو در این کشور می‌رسد و با طی مسیر در دریای خزر به بندر کاسپین متصل می‌شود، با شروع فعالیت این کریدور امکان ترانزیت ۱۰ میلیون تن کالا فراهم‌شده و مزیت اصلی این کریدور، کاهش مسافت، زمان و هزینه حمل‌ونقل کالا نسبت به مسیر موجود از طریق دریای زرد، اقیانوس هند و بندرعباس در جنوب ایران است.

بیشتر بخوانیم:

لیست بهترین تفریحات و دیدنی‌های بندرعباس

گفتنی است انتقال کالا در مسیر کریدور جدید چین و ایران، از مهم‌ترین بندهای تفاهم‌نامه همکاری مشترک منعقده فی‌مابین سازمان منطقه آزاد انزلی و انجمن همکاری‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری چین و توافقات صورت گرفته با رئیس اتاق بازرگانی چین برای بخش خصوصی و مدیران بنادر و راه‌آهن کشور قزاقستان و چندین سال نشست‌های تخصصی مدیران ارشد این سازمان با مقامات رسمی کشور چین و قزاقستان برای فعال‌سازی این کریدور مهم ترانزیتی است.

مسیر ترانزیتی چین (اروم چی)، قزاقستان (بندر آکتائو)، ایران (بندر کاسپین) به‌منظور ایجاد مسیرهای جدید ترکیبی میان ایران و چین با محوریت منطقه آزاد انزلی، افزایش ظرفیت حمل‌ونقل بار در دریای خزر از تیرماه سال جاری و با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و رؤسای اتاق بازرگانی چین با پهلوگیری نخستین کشتی تجاری در این مسیر در مجتمع بندری کاسپین به‌صورت رسمی شروع به کارکرد.

نخستین محموله تجاری از بندر بزرگ نینگبو در شرق کشور چین از مسیر این کریدور بهمن‌ماه امسال وارد بندر کاسپین شد که با ورود چهار کشتی تجاری در یک‌ماهه اخیر روند فعالیت این کریدور استمرار دارد.

نظر شما