شناسهٔ خبر: 31325101 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی خراسان شمالی:

طرح ایمن‌سازی و حیاط پویا در ۹۰ درصد مدارس خراسان شمالی اجرایی شد

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان از اجرایی شدن طرح ایمن‌سازی و حیاط پویا در ۹۰ درصد مدارس سطح استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌وپرورش خراسان شمالی علی متقیان اظهار کرد: دانش آموزان با نیازهای ویژه نیازمند تجهیزات خاص و ویژه هستند.

وی ادامه داد: با در نظر گرفتن گروه‌های معلولیتی موجود در مدارس ازجمله جسمی –حرکتی، آسیب‌دیده بینایی، شنوایی، نیازهای ویژه ذهنی و اتیسم، به سازی، مناسب‌سازی و ایمن‌سازی امکانات و تجهیزات ازجمله ایجاد و مناسب‌سازی سطوح شیبدار، ایمن‌سازی محوطه‌ها، میله‌ها، دروازه‌ها و ...به جد مورد پیگیری قرارگرفته است.

متقیان افزود:  ارائه خدمات تفریحی - ورزشی و ایجاد جوی سالم و فضایی شاد میان کودکان با نیازهای ویژه از مهم‌ترین وظایف آموزش‌وپرورش استثنایی در مدارس می‌باشد.

وی گفت: در همین راستا طرح حیاط پویا با خط‌کشی میادین ورزشی مطابق استانداردها، رنگ‌آمیزی وسایل و تجهیزات، دیوارنویسی، درج فعالیت‌های حرکتی و ادراکی حرکتی در محوطه‌ها باهدف توسعه و ترویج فرهنگ ورزش و به‌ویژه ورزش‌های همگانی، هماهنگ و ریتمیک در مدارس ویژه اجرایی شده است.

متقیان افزود: ایجاد پارک‌ها و فضاهای تخصصی بازی و سرگرمی نیز باهدف مداخلات درمانی در مدارس با نیازهای ویژه استان نیز در حال ساخت و پیگیری می‌باشد که در همین راستا، اولین شهربازی تخصصی با رویکرد پردازش حسی (Sensory Processing)  در آموزشگاه صبور شهرستان بجنورد راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/

نظر شما