به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از اداره اطلاعرسانی و روابط عمومی آموزشوپرورش خراسان شمالی علی متقیان اظهار کرد: دانش آموزان با نیازهای ویژه نیازمند تجهیزات خاص و ویژه هستند.
وی ادامه داد: با در نظر گرفتن گروههای معلولیتی موجود در مدارس ازجمله جسمی –حرکتی، آسیبدیده بینایی، شنوایی، نیازهای ویژه ذهنی و اتیسم، به سازی، مناسبسازی و ایمنسازی امکانات و تجهیزات ازجمله ایجاد و مناسبسازی سطوح شیبدار، ایمنسازی محوطهها، میلهها، دروازهها و ...به جد مورد پیگیری قرارگرفته است.
متقیان افزود: ارائه خدمات تفریحی - ورزشی و ایجاد جوی سالم و فضایی شاد میان کودکان با نیازهای ویژه از مهمترین وظایف آموزشوپرورش استثنایی در مدارس میباشد.
وی گفت: در همین راستا طرح حیاط پویا با خطکشی میادین ورزشی مطابق استانداردها، رنگآمیزی وسایل و تجهیزات، دیوارنویسی، درج فعالیتهای حرکتی و ادراکی حرکتی در محوطهها باهدف توسعه و ترویج فرهنگ ورزش و بهویژه ورزشهای همگانی، هماهنگ و ریتمیک در مدارس ویژه اجرایی شده است.
متقیان افزود: ایجاد پارکها و فضاهای تخصصی بازی و سرگرمی نیز باهدف مداخلات درمانی در مدارس با نیازهای ویژه استان نیز در حال ساخت و پیگیری میباشد که در همین راستا، اولین شهربازی تخصصی با رویکرد پردازش حسی (Sensory Processing) در آموزشگاه صبور شهرستان بجنورد راهاندازی شده است.
انتهای پیام/
نظر شما