شناسهٔ خبر: 31324990 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

طی پیامی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح شد

آیت‌الله مؤمن ضمن کسب مدارج بالای علمی، مایه افتخار حوزه‌های علمیه بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تسلیت درگذشت آیت‌الله مؤمن ایشان را صاحب مدارج بالای علمی و حوزوی و مایه افتخار حوزه‌های علمیه برشمرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس درپی درگذشت آیت‌الله مؤمن عضو مجلس خبرگان رهبری سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درپیامی ضمن عرض تسلیت به بازماندگان علو درجات و همنشینی با اولیاء الله را برای آن مرحوم از درگاه خداوند متعال خواستار شد.

متن پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این شرح است؛

انا لله و انا الیه راجعون

خبر رحلت فقیه مجاهد، عضو فقید شورای نگهبان قانون اساسی و مجلس خبرگان رهبری، حضرت آیت‌الله محمد مؤمن قمی (رضوان الله تعالی علیه) پس از تحمل دوره سخت بیماری موجب تألم و تأثر عمیق گردید.

آن عالم بزرگوار که در کسب مدارج علمی و حوزوی صاحب رتبه‌ای والا و مایه افتخار حوزه‌های علمیه بود، در راه مبارزه با رژیم ستمشاهی و همراهی با بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) نیز از هیچ تلاشی فروگذار نکرد.

در سال‌های پس از انقلاب اسلامی هم در جایگاه عضویت در شورای نگهبان قانون اساسی و همچنین مجلس خبرگان رهبری، همواره حضوری نقش آفرین و اثرگذار داشت.

اینجانب فقدان آن فقیه برجسته و عالم عامل را به پیشگاه حضرت ولیعصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای(مد ظله العالی)، حوزه‌های علمیه، بیت بزرگوار آن فقید سعید و مردم شریف و انقلابی قم صمیمانه تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای آن عالم مجاهد علو درجات و همنشینی با اولیاء الله و برای بازماندگان معزز صبر و اجر مسألت دارم.

سیدعباس صالحی

انتهای پیام/

نظر شما