شناسهٔ خبر: 31324704 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

13.7 میلیارد ریال برای طرح های آبخیزداری در خوی اختصاص یافت

حمید سخایی فر روز جمعه در نشستی با رسانه ها و فعالان اجتماعی خوی افزود: اداره منابع طبیعی خوی در زیرحوضه روستاهای هندوان و آلمالو با ساخت سدهای ملاتی، گابیون

صاحب‌خبر - حمید سخایی فر روز جمعه در نشستی با رسانه ها و فعالان اجتماعی خوی افزود: اداره منابع طبیعی خوی در زیرحوضه روستاهای هندوان و آلمالو با ساخت سدهای ملاتی، گابیون بندی و خشکه چینی، اقدام به اجرای عملیات مکانیکی کرده که شامل اجرای پنج هزار مترمربع عملیات مکانیکی از جمله 200 هکتار کپه کاری، 500 هکتار حفاظت و قرق و 600 اصله نهال کاری درختان غیرمثمر است.
وی ادامه داد: برای این کار از محل منابع استانی هشت میلیارد و 500 میلیون ریال اختصاص یافته است.
وی افزود: از محل صندوق توسعه ملی نیز پنج میلیارد و 250 میلیون ریال اختصاص یافته که تاکنون سه میلیارد و 900 میلیون ریال تخصیص داده شده است.
سخایی فر ادامه داد: اجرای کلاس های آموزش و ترویج در خصوص فرهنگ سازی منابع طبیعی و آبخیزداری در روستاهای واقع در حوزه این شهرستان از برنامه های ترویجی و آموزشی این اداره است.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خوی با اشاره به اهداف اجرای طرح های آبخیزداری گفت: جلوگیری از سرریز روان آب ها از دامنه های حوضه آبریز، کنترل سیلاب هایی که روستای های اراضی ملی و کشاورزی پایین دست را تهدید می کند، جلوگیری از فرسایش خاک، افزایش آب های زیرزمینی، تقویت پوشش گیاهی، افزایش تولید علوفه و افزایش ارزش اقتصادی منطقه از اهم اهداف اجرای طرح های آبخیزداری است.
وی با اشاره به اهمیت حفاظت از منابع طبیعی افزود: حفاظت از منابع طبیعی نیازمند مشارکت همه جانبه مردم، اهالی رسانه و سازمان های مردم نهاد است زیرا این منابع وابسته به دولت ها نیست و امر احیا و محافظت از آن یک امر همگانی است.
به گزارش ایرنا، شهرستان خوی دارای 375هزارهکتار منابع طبیعی است.
8135/2093
انتهای پیام

نظر شما