شناسهٔ خبر: 31324570 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نماينده عراقي: شرکت هاي ايراني از تحريم آمريکا مستثنا شوند

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - بغداد - ايرنا - يک نماينده پارلمان عراق از استان ذيقار از دولت اين کشور خواست براي مستثنا شدن شرکت هاي ايراني از تحريم هاي آمريکا تلاش کند.

به گزارش ايرنا، در ادامه مخالفت هاي دولتي و مردمي گسترده در عراق با تحريم هاي يکجانبه آمريکا عليه مردم ايران، `عبدالهادي موحان السعداوي` نماينده استان ذيقار (جنوب شرق) نيز از وزارتخانه هاي شهرداري و خارجه خواست از طريق مکاتب با همتايان آمريکايي خود، خواستار مستثنا شدن شرکت هاي ايراني فعال در اين استان شوند.
وي در گفتگو با خبرگزاري `سومريه نيوز` افزود: چند شرکت ايراني در حال حاضر در برخي حوزه هاي خدماتي و عمراني در استان ذيقار فعال هستند که محدوديت هاي ناشي از تحريم هاي آمريکا ادامه کار آنها را با مشکل مواجه مي کند و به زندگي بيش از 600 هزار نفر از ساکنان در شهر الشطرة اين استان آسيب خواهد زد.
السعداوي گفت: طرح نخست مربوط به احداث شبکه فاضلاب در الشطره است و طرح ديگر در زمينه آب است که براي شهر ناصريه (مرکز استان ذيقار) از سوي ايراني ها در حال اجراست و هر دو براي مردم استان بسيار حياتي است.
وي از وزارتخانه هاي ذيربط خواست همه تلاش خود را براي جلوگيري از اخلال در کار اين شرکت ها بکار بگيرند.
جمهوري اسلامي ايران در طول 15 سال گذشته با همه دولت هاي موقت، گذار و انتخابي عراق همکاري هاي خوبي داشته و حاصل اين روابط امروز در سطح تبادلات تجاري و همکاري هاي اقتصادي و گردشگري ديني و سياحتي و درماني بين دو کشور به شکل مثبتي منعکس شده است.
سطح روابط تجاري غير نفتي به طور ميانگين شش ميليارد دلار و حجم همکاري هاي اقتصادي بالغ بر 12 ميليارد دلار و علاوه بر همه اينها سالانه هفت ميليون نفر از دو کشور براي گردشگري ديني يا سياحتي و يا درمان در حال رفت و آمد بين دو کشور هستند.
ايران در حال حاضر تنها کشور تامين کننده انرژي برق به ميزان يک هزار و 350 مگاوات در ساعت براي عراق است و حجم صادرات گاز براي تامين سه نيروگاه گازي تامين برق در عراق نيز بالغ بر 18 ميليون مترمکعب در روز است.
خاورم 4***380*
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما