شناسهٔ خبر: 31324532 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

معاونت هنری ارشاد استان در گفتگو با قدس آنلاین :

جشنواره مدولباس خراسان رضوی از لباس های قومی و محلی صیانت میکند

معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان خراسان رضوی گفت: بیش از 337 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد و در نهایت بر اساس تصمیم هیئت انتخاب ، حدود یکصد اثر به بخش رقابتی جشنواره راه پیدا کردند.

صاحب‌خبر -

محمد رضا محمدی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت:  چهارمین جشنواره مد و لباس فجر استان خراسان ر ضوی ازجمله رویدادهای معاونت هنری و سینمایی است که در چهلمین سال جشن انقلاب و در آستانه تولد حضرت فاطمه زهرا (س) و میلاد حضرت امام خمینی(ره) است که در شهر مشهد برگزار می شود .
وی تصریح کرد: مهم‌ترین اهدافی که  در این جشنواره دنبال می‌شود و کارگروه سازمان‌دهی مد و لباس کشور سیاست‌گذاری کرده است اهمیت عفاف و حجاب و پوشش در زندگی به‌ عنوان هویت فرهنگی جامعه و ایجاد بستری برای پیوند طراحان مد و لباس با صنعت پوشاک و تولید است.
محمدی ادامه داد: این جشنواره که از چهارم تا هفتم اسفند ماه در هتل میثاق مشهد برگزار خواهد شد، از حیث کمی و کیفی دارای سطح بسیار بالایی است و به هیچ وجه قابل مقایسه با جشنواره های قبلی نمی باشد و از همه مردم مشهد و خصوصا استان خراسان رضوی به ‌ویژه فعالان این عرصه دعوت می‌ کنیم  تا از آخرین دستاوردهای طراحان مد و لباس استان دیدن کنند .
دبیر پنجاه و هشتمین جشنواره کشوری مد و لباس بیان داشت: یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های این جشنواره تأمل و هم‌گرایی سایر دستگاه‌های مرتبط همچون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ، میراث فرهنگی و صنایع دستی  ، دانشکده الزهرا ، اتاق اصناف و آموزش‌ وپرورش و همچنین بخش خصوصی در برگزاری این جشنواره است . همچنین در این جشنواره 12 کارگاه آموزشی در زمینه‌های طراحی ،دوخت، مد و پارچه سازی با حضور اساتید دانشگاهی و مدرسان با تجربه نیز برگزار خواهد شد  که پیش‌بینی می شود از این کارگاه ها در حدود  2 هزار نفر استقبال کنند و با تفاهم‌ نامه‌های که بین دستگاهای مختلف صورت گرفته است گواهی‌نامه‌های مشترکی به شرکت کنندگان در این کارگاه ها اهدا خواهد شد .
وی با بیان اینکه افتتاحیه این جشنواره روز شنبه 4 اسفندماه ساعت 19 در هتل میثاق مشهد برگزار خواهد شد، افزود: در این جشنواره به منظور  رویکرد توجه به بخش استعدادهای جوان و دانش‌آموزی ، مسابقات ایده تا اجرا را شاهد خواهیم بود که منجر به کشف استعداد و شناسایی طراحان مد و لباس دانش‌آموزی خواهد شد . بخش دیگراین جشنواره که باهدف صیانت از مواریث فرهنگی اجرا خواهد شد، لباس اقوام و پوشش محلی – سنتی خراسان است که با مشارکت سازمان میراث فرهنگی استان اجرا می‌شود .

انتهای پیام

نظر شما