شناسهٔ خبر: 31324372 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

رئیس اداره فرهنگی و تربیتی اداره کل زندان های استان گلستان:

تنها استانی هستیم چهار سال زندانیان را راهیان نور بردیم/ زندانی داشتیم جرمش قتل عمد بود حافظ کل قرآن شد

رئیس اداره فرهنگی و تربیتی اداره کل زندان های استان گلستان گفت :زندانی داشتیم که جرمش قتل عمد بود اما با تلاش خود در زندان قران را حفظ کرد و همین قران او را از پای چوبه دار نجات داد .

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از گلستان ما ؛ حجت الاسلام والمسلمین عبدالهاشم رضایی رئیس اداره فرهنگی و تربیتی اداره کل زندان های استان گلستان ظهر امروز پنجشنبه 2 اسفندماه  در گفت و گو با این پایگاه خبری اظهار کرد : در جهت پیشگیری از آسیب های اجتماهی و کاهش آن در زندان های استان گلستان با همکاری دستگاههای متولی نظیر بهزیستی اقدامات خوبی برگزار شده است .

حجت الاسلام رضایی افزود : جهت ارتقا مهارتهای فردی ، خانوادگی و اجتماعی مددجویان ، همه زندانیانی که شرایط زندان باز و واجد مرخصی بودند به تفکیک شهرستانها با همکاری بهزیستی ، شبکه بهداشت و درمان و فرمانداران دوره آموزشی برگزار شد و برای زندانیانی که در زندان بسته بوده و واجد مرخصی هم نبودند این دوره ها برگزار شد .

وی اضافه کرد : یک دوره آموزشی تقسیم کار هم طی تفاهم نامه ای با وزارت کشور برگزار شد که در این طرح دانشگاه ها ، اساتید و ائمه جمعه هم پای کار آمدند و با همکاری انجمن حمایت از زندانیان و مرکز خدمات اجتماعی اقدامات خوبی صورت گرفت .

زندانی داشتیم جرمش اعدام بود حافظ کل قران شد

مسئول روابط عمومی اداره کل زندانهای استان گلستان در ادامه خاطرنشان ساخت : در زمینه آموزش قران اعم از روخوانی ، تفسیر ، حفظ و روان خوانی هم اقدامات بسیار مناسبی انجام شد به طوری که امروز برخی مددجویان ما در زندان ، مساجد و پایگاه ها مربی آموزش قران هستند .

رضایی یادآور شد : زندانی داشتیم که جرمش قتل عمد بود اما با تلاش خود در زندان قران را حفظ کرد و همین قران او را از پای چوبه دار نجات داد ، این فرد بعد از آزادی در دامغان سوپرمارکتی راه انداخته و تحت عنوان مربی قران با اوقاف دامغان همکاری می کند .

وی تاکید کرد : در زندانهای استان مددجویانی داریم که از یک تا کل قران را حفظ هستند اما کسانی که بالای سه تا پنج جزو را حفظ باشند مشمول تسهیلات اشتغالزایی و عفو می شوند و در این راه باید از اوقاف تشکر کنم که دارالقران ما را راه اندازی کرد و کتاب و مربی در اختیار ما قرار داد .

تنها استانی هستیم که زندانیان را راهیان نور بردیم

حجت الاسلام رضایی با اشاره به برگزاری اردوهای راهیان نور برای زندانیان اظهار داشت : تنها استانی هستیم که تا سال 95 چهار بار زندانیان را با همکاری سپاه به اردوهای راهیان نور اعزام کردیم .

50032

وی در خصوص فعالیتهای مددجویان در حوزه زنان بیان کرد : برای زنان نیز آموزش های قرانی ، صنایع دستی ، گلیم بافی و آموزش های فنی و حرفه ای را داریم ، ضمن اینکه در بند نسوان آموزش های تاب آوری و مهارت های زندگی و ارتباطی با همکاری بهزیستی برگزار می شود ؛ همچنین اردوهای زیارتی ، سیاحتی و تفریحی نیز به صورت مستمر در حال برگزاری است و در مجموع نگاه مدیر کل و مجمعه ستادی در حوزه زنان ویژه است .

طلاق توافقی باید مدیریت شود

این مقام مسئول با اشاره به موضوع نگران کننده طلاق در جامعه گفت : رهبری هم در این زمینه دغدغه هایی دارند و بحث طلاق های توافقی را مذمت کرده اند لذا باید این موضوع مدیریت شود و تلاش ویژه ما نیز اینست که در چنین پرونده هایی در نگاه اول بحث صلح و سازش و عدم متارکه مطرح شود و از این معضل اجتماعی پیشگیری شود .

حساسیت از روی نام زندان حذف شود

رئیس امور فرهنگی و تربیتی اداره کل زندانهای استان گلستان به عنوان حرف آخر بیان کرد : از مجموعه دستگاههای اجرایی درخواست دارم که حساسیت را از روی نام زندان حذف کنند چون زندانی ها نیز آدمهای همین اجتماع هستند و اگر کسی در جامعه دچار بزه شد در واقع خانواده او نیز زندانی است لذا نگاه باز و اجتماعی داشته باشند .

رضایی گفت : از مدیران عامل بانک ها نیز می خواهم در بحث تسهیلات و ضامن با این افراد راحت تر برخورد کنند و از فرمانداران نیز تقاضا داریم در بحث فرصتهای شغلی به این مددجویان اعتماد کنند ، در حال حاضر بسیاری از مددجویان طی تفاهم نامه با اوقاف در زمینهای کشاورزی و باغی کار می کنند و این نوع نگاه مدیران قطعا به کاهش آسیب های اجتماعی کمک شایانی خواهد کرد .

انتهای پیام /

 

نظر شما