شناسهٔ خبر: 31324352 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

امام‌جمعه بخش بهمن تاکید کرد:

اروپا و آمریکا در فشار بر ایران اهداف مشترک دارند

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، حجت‌الاسلام رضا علیزاده در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مردم تبریز، اظهار کرد: رهبر فرمودند: تشکر از مردم به خاطر راهپیمایی ۲۲ بهمن کم بود و باید مردم به‌صورت ویژه تشکر کرد. این حضور عظیم از معجزات انقلاب است.
حجت‌الاسلام علیزاده خاطرنشان کرد: عده‌ای که خودشان ضعیف هستند این ضعف را به انقلاب نسبت می‌دهند، درحالی‌که ۲۲ بهمن امسال نشان داد که انقلاب قوی‌تر شده و مردم هم انقلابشان را دوست دارند؛ مردم با انقلاب مشکلی ندارند بلکه با مسئولان غیرانقلابی، ضعیف، بزدل و غرب‌گرا مشکل دارند.
علیزاده با بیان اینکه امنیت امروز انقلاب قیمت بالایی دارد، تصریح کرد: به فرموده رهبر انقلاب امنیت کشور به قیمت خون بهترین جوانان کشور به دست می‌آید. کشوری که هر طرف آن جنگ و آشوب است، امنیتی مثال‌زدنی دارد. باید از این حافظان امنیت و خانواده‌های آن‌ها تشکر کرد؛ اما متأسفانه عده‌ای در سایه همین امنیت به پست و مقام و شهرت و همه‌جا رسیدند و گاهی حرف‌هایی می‌زنند و کار‌هایی می‌کنند که قلوب این حافظان امنیت و خانواده‌ای آن‌ها را جریحه‌دار می‌کند.
امام‌جمعه بخش بهمن با تأکید بر ضرورت شناخت دشمن و فریب نخوردن از آن، خاطرنشان کرد: مسئولان کشور ما بعد از خروج آمریکا از برجام به وعده و وعید‌های اروپایی‌ها دلخوش کردند و امروز می‌بینیم که بیش از ۱۰ ماه که از این وعده‌ها می‌گذرد، هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است.
وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند: مراقب اروپایی‌ها باشید، چون خدعه می‌کنند، افزود: ممکن است اروپا و آمریکا از جهت تاکتیکی با هم اختلاف داشته باشند؛ اما در اهداف علیه ایران مشترک هستند. صدراعظم آلمان هم در کنفرانس مونیخ گفته بود هدف اروپا و آمریکا هر دو فشار بر ایران است.
علیزاده عنوان کرد: اروپایی‌ها در روز‌های گذشته یک بیانیه صادر و همان حرف‌های وزیر خارجه آمریکا را تکرار کردند که ایران برنامه موشکی خود را تعطیل یا تعلیق کند، در منطقه نفوذ نداشته باشد، بازوی امنیتی خود در منطقه را قطع و هر چه سریع‌تر دستورات FATF را اجرا و نسبت به حقوق بشر هم پاسخگو باشد. این نشان دهنده مشترک بودن خطوط فکری اروپا و آمریکا است.
وی اضافه کرد: یکی از موضوعات مهم بیانیه رهبر توصیه به مسئله اقتصاد است که اگر بخواهیم جلوی نفوذ و سلطه دشمن گرفته شود باید اقتصاد قوی داشته باشیم. عامل بیرونی ضعف اقتصاد تحریم و وسوسه‌های دشمن و عامل درونی هم عیوب ساختاری و ضعف مدیریت است؛ لذا اگر عوامل درونی اصلاح شود، عوامل بیرونی هم کم اثر می‌شود.
امام‌جمعه بخش بهمن با اشاره به اینکه مشکل کشور ما ضعف مدیریت و عدم نظارت است، ادامه داد: قیمت اجناس امروز لحظه‌ای بالا می‌رود و کسی جلودار آن نیست. برخی می‌گویند، چون اجناس در ایران ارزان است، پدیده قاچاق رخ می‌دهد. حال اگر گران بود قاچاق انجام نمی‌شد؟
حجت‌الاسلام علیزاده تأکید کرد: علت قاچاق بی‌ارزش شدن پول کشور است نه ارزانی اجناس. آیا راه مبارزه با قاچاق، گران کردن اجناس و در فشار قرار دادن مردم است؟ به جای اینکه با این حرف‌ها به زخم مردم نمک بپاشید به داد مردم برسید و به وعده‌هایی که دادید عمل کنید.
وی همچنین به حادثه تروریستی جاده خاش اشاره کرد و گفت: این‌گونه حوادث نشان از آن دارد که دشمنان انقلاب به ستوه آمده و دست به این‌گونه عملیات ناجوانمردانه می‌زنند. آن‌ها برای تغییر رفتار ایران علاوه بر فشار اقتصادی به دنبال تشدید اقدامات امنیتی در کشور هستند که حمله تروریستی در خاش و چابهار نمونه‌ای از آن است.
علیزاده ادامه داد: در نشست ورشو آمریکا و رژیم صهیونیستی نتوانستند به اهداف خود که ایجاد ائتلاف ضد ایرانی بود برسند و از مجموع ۸۰ کشور دعوت‌شده ۲۸ کشور در حد وزرای امور خارجه حضور داشتند. یک هفته‌نامه انگلیسی دراین‌باره نوشته است ورشو که قرار بود ایران را منزوی کند آمریکا را شرمسار کرد و عملاً با شکست مواجه شد.
انتهای پیام/

نظر شما