شناسهٔ خبر: 31324257 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اصفهان| ذوب‌آهن و استقلال؛ جنگ سرمربی‌ها

R41346/P/S6,51/CT7

تیم فوتبال ذوب‌آهن در دیدار به جا مانده از هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر مهمان تیم استقلال تهران است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، یکی از 2 دیدار معوقه هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس، روز یکشنبه 5 اسفندماه برگزار می‌شود که بر اساس آن ذوب‌آهن اصفهان در ورزشگاه آزادی به مصاف استقلال تهران خواهد رفت.

ذوب‌آهن پس از 2 هفته غیبت اجباری در رقابت‌های لیگ برتر و حضور موفق در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا، باید روز یکشنبه یکی از 2 بازی عقب افتاده‌اش را برگزار کرده و مقابل استقلال به میدان برود. دیداری سخت و حساس که کسب نتیجه در آن برای هر 2 تیم از اهمیت بالایی برخوردار بوده و 3 امتیاز بازی، می‌تواند تاثیر زیادی در ادامه روند آنها بگذارد.

ذوبی‌ها که پس از هفته‌ها ناکامی با درخشش در لیگ قهرمانان روند رو به رشدی را آغاز کرده‌اند، به دنبال آن هستند که با شکست استقلال این روند را حفظ کرده و بازگشت دوباره‌ای به لیگ داشته باشند. در آن سو آبی‌پوشان تهران نیز برای کم کردن فاصله‌ با تیم‌های سپاهان و پرسپولیس و پیوستن به جرگه مدعیان اصلی قهرمانی، چاره‌ای جز پیروزی در این دیدار ندارند و همین امر تقابل این 2 تیم را تبدیل به یکی از حساس‌ترین بازی های هفته کرده و نوید یک دیدار تماشایی را می‌دهد. از طرف دیگر حضور منصوریان بر روی نیمکت ذوب‌آهن و نخستین رویارویی وی با تیم سابقش می‌تواند این دیدار را حساس‌تر از پیش کند.

سبزپوشان اصفهانی در بهترین شرایط خود به مصاف استقلال خواهند رفت. صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان و نمایش دلچسب آنها مقابل الغرافه، ذوبی‌ها را از نظر روحی و روانی به اوج آمادگی رسانده است. از طرف دیگر انگیزه بالای بازیکنان ذوب‌آهن برای جبران نتایج تلخ گذشته می‌تواند بزرگترین سلاح منصوریان مقابل استقلال باشد.

ذوبی‌ها طی 2 بازی قبلی خود عملکرد خوبی در فاز هجومی داشته و آمار نشان می‌دهد که شرایط این تیم در خط حمله نسبت به گذشته بهبود یافته است. خبر مسرت‌بخش برای منصوریان درخشان کریستین اوساگوانا در چند بازی قبلی ذوب‌آهن است که حکایت از حضور یک مهاجم چارچوب شناس در پیکان خط حمله تمیش دارد. بازگشت حسینی و هماهنگی بالای زوج او با فخرالدینی در کنار ارسلان مطهری آماده و اوساگوانای فرصت طلب می‌تواند شرایط ذوب‌آهن را در فاز هجومی خوب جلوه داده و تا حدودی خیال منصوریان را راحت کند. اوج گیری دوباره مهاجمان ذوب‌آهن در کنار ضعف مفرط استقلالی‌ها در عمق خط دفاع، کندی مدافعان و جای‌گیری‌های اشتباه آنها، می‌تواند منصوریان را به کسب نتیجه در این بازی امیدوارتر کند. بزرگترین دردسر منصوریان در این فاز نبود مهره‌های جایگزین برای مواقع نیاز و بسته بودن دست او برای ایجاد تغییرات در صورت لزوم است. شرایط ذوبی‌ها در فاز دفاعی نیز خوب بوده و مظاهری با اوج گیری دوباره نقش پررنگی در موفقیت‌های اخیر تیمش ایفا کرده است.

با این وجود ذوب‌آهن کار سختی مقابل استقلال در پیش دارد. آنها مقابل تیمی به میدان می‌روند که در فصل جاری هزینه‌های زیادی را انجام داده و در نیم‌فصل با خرید ستاره‌های گران قیمتی مانند پاتوسی، منشا و ایسما به شدت خود را تقویت کرده‌اند. استقلال تیم بسیار پر مهره‌ای است که در هر پست از حداقل 2 بازیکن آماده بهره می‌گیرد. نکته‌ای که به شفر اجازه چیدن ترکیب‌های مختلف را داده و دست او را برای اعمال تنوع تاکتیکی باز می‌گذارد.

استقلال در فاز هجومی شرایط خوبی داشته و از مهاجمان آماده‌ای بهره می‌برد. در فاز دفاعی نیز عملکرد استقلالی‌ها خوب بوده است اما با این حال تیم شفر در عمق خط دفاع نامتعادل نشان داده است. برگ برنده استقلال اما بدون شک خط میانی‌اش است. حضور ستاره‌های پرآوازه و تنوع هافبک‌های استقلال، آبی‌پوشان تهران را در این خط بسیار قدرتمند کرده و بدون شک در تعیین سرنوشت این دیدار نقش بسیار موثری دارند. تقابل ستاره‌هایی مانند پاتوسی، کریمی و فرشید باقری با هافبک‌‌های ذوب‌آهن، می تواند لحظات جذابی را خلق کرده و در واقع می‌توان گفت برنده دوئل هافبک‌های 2 تیم پیروز این بازی را مشخص خواهد کرد. چیزی که مشخص است هر 2 تیم در این دیدار برای برد به میدان خواهند آمد. باید منتظر ماند و دید اندیشه‌های کدام یک پیروز میدان خواهد شد؛ منصوریان پر انگیزه و یا شفری که جانشین او شد.

برترین گلزنان:

در تیم ذوب‌آهن ماریون سیلوا با 2 گل و در استقلال وریا غفوری با 4 گل برترین گلزنان 2 تیم هستند.

مصدومان و محرومان:

هر 2 تیم بازیکن محرومی برای این دیدار ندارند، اما ذوب‌آهن خلعتبری را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت.

اتفاق ویژه:

نخستین رویارویی منصوریان با استقلال و تقابل او با شفر از جذابیت‌های خاص این دیدار است.

ترکیب احتمالی استقلال:

‌سید مهدی رحمتی، پژمان منتظری، محمد دانشگر، وریا غفوری، امید نورافکن، فرشید باقری، روزبه چشمی، اللهیار صیادمنش، فرشید اسماعیلی، آیاندا پاتوسی، گادوین منشا

سرمربی: وینفرد شفر

ترکیب احتمالی ذوب‌آهن:

محمدرشید مظاهری، محمد نژادمهدی، هادی محمدی، میلاد فخرالدینی، مسعود ابراهیم‌زاده، حمید بوحمدان، قاسم حدادی‌فر، محمدزبیر نیک‌نفس، ماریون سیلوا، امیرارسلان مطهری و کریستین اوساگوآنا

سرمربی: علیرضا منصوریان

برنامه سایر دیدارهای لیگ برتر به شرح زیر است:

جمعه 3 اسفندماه

استقلال خوزستان - صنعت‌ نفت آبادان

پدیده شهر خودرو - سپیدرود رشت

نساجی مازندران - فولاد خوزستان

ماشین‌سازی‌تبریز - پیکان تهران

شنبه 4 اسفندماه

نفت‌مسجد سلیمان - پرسپولیس تهران

یکشنبه 5 اسفندماه

سایپا - تراکتورسازی تبریز

انتهای پیام/ش

نظر شما