شناسهٔ خبر: 31323969 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

امام جمعه قم:

قطع رابطه با آمریکا و صهیونیست‌ها یک امر شرعی و حکومتی است

امام جمعه قم با بیان این که خداوند در قرآن بارها بر ضرورت برائت جستن از مشرکان تاکید کرده است، گفت: قطع رابطه با آمریکا و صهیونیست‌ها یک امر شرعی و حکومتی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از سایت قم فردا، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم که در  مصلی قدس برگزار شد،با بیان این که باید خانه های خود را با تلاوت قرآن نورانی کنیم، اظهار داشت: تلاوت قرآن در خانه باعث می شود دختران و پسران ما تحت تأثیر فرهنگ غرب قرار نگیرند.


وی به ضروت برائت جستن از مشرکان اشاره کرد و ادامه داد:خداوند و رسول خدا از مشرکان تبری جستند و لازم است که امروز ما هم از مشرکان تبری جسته و روابط دیپلماتیک و سیاسی خود را از چنین مشرکانی قطع کنند.


امام‌جمعه قم افزود: امروز قطع رابطه با آمریکا و صهیونیست‌ها یک امر شرعی و یک حکم حکومتی است.


وی افزود: در مناسک حج برائت از مشرکان تبدیل به یک فرهنگ عبادی شده است به طوری که بدون برائت از مشرکان در حج، روح حج ابراهیمی تهی و خالی است.


آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه های دوم نماز جمعه امروز قم،با اشاره به ولادت حضرت زهرا(س)، تصریح کرد: سالروز ولادت حضرت زهرا(س) روز زن نامگذاری شده است تا زنان و بانوان ما با شناخت جایگاه بلند زن مسلمان به این قله صعود کنند.


وی گام دوم انقلاب و بیانیه رهبر انقلاب را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: تبیین ریشه‌ها و ماهیت مردمی‌ترین انقلاب عصر جدید ،دستاوردهای شگرف انقلاب اسلامی ، چارچوب انقلابی برای گام برداشتن روبه‌جلو و نگاه به گذشته است، مطالبه گری از نخبگان حوزه و دانشگاه و مدیران و دولتمردان، ترسیم افق ایران اسلامی و تمدن نوین اسلامی و زمینه‌سازی برای ظهور امام عصر(عج) از جمله مواردی است که در این بیانیه به آن اشاره شده است.


آیت الله سعیدی سوم اسفند سالروز صدور پیام تاریخی حضرت امام در سال 1368 به عنوان منشور روحانیت را مورد توجه قرار داد و گفت: مخاطب پیام روحانیون، اساتید و مدرسین و ائمه جمعه سراسر کشور هستند که نکات مهمی در این بیانیه به روحانیون گوشزد شده است.


نماینده ولی فقیه در استان قم گفت: زمانی که امام این پیام را صادر کردند یک دهه از انقلاب گذشته بود و روحانیت در مسائل اجتماعی و سیاسی حضور یافته بودند و امام می خواستند از یک سو جایگاه روحانیت را برای مردم تبیین کرده و از سوی دیگر توصیه‌های لازم را نیز به روحانیت داشته باشند.


سعیدی در بخش دیگری از صحبت های خودش با بیان این که دشمنان همواره در تلاش بوده‌اند چهره شهر قم را تخریب کنند، تاکید کرد: قم کانون، مرکز و خاستگاه انقلاب است و به همین علت دشمنان از قم کینه به دل دارند و به همین علت قصد برهم زدن چهره فرهنگی قم را دارند.


وی ادامه داد: قم جای اقدامات و صحنه‌های هنجارشکنانه نیست، هنجارشکنان و پشتوانه‌های آشکار و پنهان آن‌ها بدانند که مسئولان موظف‌اند طبق قانون با آن‌ها برخورد کنند.


امام‌جمعه قم در پایان با اشاره به رحلت عالم مجاهد و فقیه بزرگوار آیت‌الله مؤمن گفت: این عالم وارسته، در روز پنجشنبه‌ای دیده به جهان گشود و در روز پنجشنبه‌ای رخت از این جهان بر بست، وفات این عالم وارسته را به همگان تسلیت می‌گوییم و صبر و اجر برای بازماندگانش مسئلت می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما