شناسهٔ خبر: 31323879 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

اقتصاد کشور باید درون‌زا و دانش‌بنیان باشد

گروه سیاست و اقتصاد-امام جمعه ماکو با بیان اینکه اقتصاد، ابزاری برای رسیدن به هدف اصلی تعالی انسان است، گفت: اقتصاد بايد درون‌زا، مولد و دانش‌بنیان باشد و در عین‌حال باید کار را به دست یك مجموعه جوان، دانا، مؤمن سپرد.

صاحب‌خبر -

اقتصاد کشور باید درون‌زا و دانش‌بنیان باشد

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمد هاشمی، امام جمعه ماکو، ظهر امروز، ۳ اسفند ماه، در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه این هفته ماکو، در تشریح توصیه‏‌های هفتگانه رهبری در گام دوم انقلاب گفت: رهبر معظم انقلاب با ترسیم نقشه راه كشور در بیانیه گام دوم انقلاب، با تأكید بر داشتن امید واقع‌بینانه به آینده و نقش بی‏‌بدیل جوانان در برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان‏ها، در خطاب به جوانان و آینده‌سازان ایران مقتدر، هفت توصیه را بیان كردند كه اجرایی كردن هر كدام، الزامات خاص خود را دارد.
امام جمعه ماکو در ادامه اقتصاد را یك نقطه‏ كلیدیِ تعیین‌کننده وضع جامعه یاد کرد و افزود: اقتصاد بايد درون‌زا، مولد و دانش‌بنیان باشد و در عین حال باید کار را به دست یك مجموعه جوان، دانا، مؤمن سپرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین هاشمی تاکید کرد: اقتصاد قوی، مانعی در مقابل سلطه و نفوذ دشمن خواهد بود و اقتصاد ضعیف، زمینه‌ساز نفوذ و دخالت دشمن می‌شود.
خطیب نماز جمعه ماکو با تاکید بر اینکه اقتصاد در جامعه اسلامی هدف نیست، تاکید کرد: اقتصاد يک ابزاری برای رسیدن به هدف اصلی تعالی انسان است.
وی در ادامه همچنین راه‏كار اساسی در رفع مشكلات اقتصادی كشور را پیگیری اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: مبادا فریب آدرس‏های غلط دشمن در مواجهه با مشكلات اقتصادی کشور را بخوریم.
وی هدف از ازدواج و تشکیل خانواده را رسیدن به آرامش دنیوی و آخری از در ابعاد روحی و روانی یاد کرد.
انتهای پیام

نظر شما