شناسهٔ خبر: 31323757 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تهران| دولت به جای واردات گوشت منجمد و پرکردن جیب دلالان به دامداران داخلی توجه کند

R7840/P/S6,60/CT11

ائمه جمعه شهرستان‌های استان تهران با اشاره به مشکلات معیشتی مردم و صف‌های طولانی برای تهیه مرغ و گوشت وارداتی بر تحقق سیاست‌های اقتصادمقاومتی به عنوان راه‌حل مشکلات تأکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان‌های استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین موسی سالمی امام جمعه شهریار ظهر امروز در خطبه اول نماز عبادی سیاسی این هفته شهریار با اشاره به سالروز عملیات خیبر اظهار داشت: تعداد بسیاری از جوانان ما در این عملیات همچنان مفقودالاثر و جاویدالاثر هستند، دشمن تلاش بسیاری دارد تا شهدا، اسلام و انقلاب از اذهان عمومی ملت ایران پاک شود غافل از اینکه خون شهدا هر لحظه در حال جوشیدن و رشد و تعالی‌دهنده انقلاب است.

وی سپس با اشاره به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری بیان کرد: این منشور یک مسیر روشن است که اگر اهل عمل باشیم کارها به خوبی پیش می‌رود اما اگر خود را به خواب‌زده باشیم کاری پیش نمی‌رود، در دوران دفاع مقدس با وجود فقدان امکانات بسیار اما توانستیم در مقابل دنیای استکبار ایستادگی کنیم، بنابراین این بیانیه ما را کاملاً بی‌نیاز از دیپلماسی خنده، کدخدا و کنوانسیون‌های ننگین می‌کند.

امام جمعه شهریار افزود: امروز برای رفع فقر و فساد باید در مسیر عدالت قدم برداریم، برخی مشکلات کشور به واسطه وجود مفسدان اقتصادی است که باید در هر شکلی محاکمه شوند حال برادر رئیس‌جمهور یا برادر معاون اول رئیس‌جمهور باشد، از این‌رو ملت ایران خواستار محاکمه علنی این مفسدان است.

سالمی با اشاره به ضرورت بهبود سبک زندگی در کشور تصریح کرد: امروز در حوزه اقتصاد جامعه با مشکلاتی روبه‌رو هستیم، اما مسئولان نباید با مردم این‌گونه صحبت کرد، متأسفانه در نظارت‌ها توجهی دقیق وجود ندارد، اینکه یک میلیون رأس از کشور خارج می‌شود نشان می‌دهد که نظارت دولت ضعیف است.

وی ادامه داد: در حوزه خودرو نیز این بی‌نظارتی‌ها وجود دارد و معلوم نیست چرا دولت و مجلس نمی‌توانند مشکلات را برطرف کنند و از طرف دیگر برخی به مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تصویب پالرمو و کنوانسیون‌های ننگین و پذیرش FATF فشار می‌آورند، امروز بازار در سکوتی است که آسیب آن تنها به چشم خریدار و فروشنده می‌رود.

امام جمعه شهریار خطاب به رئیس‌جمهور گفت: آقای رئیس‌جمهور مردم ناراضی هستند به داد مردم برسید، مردم انتظار دارند نظارت‌ها بیشتر شود، باید حق مردم را ادا کنید نه اینکه تا مردم حرف می‌زنند متکبرانه با آن‌ها برخورد شود.

سالمی همچنین با اشاره به ملاقات سران پاکستان با بن‌سلمان خاطرنشان کرد: به دولت پاکستان اعلام می‌کنیم که اگر بخواهید با این فرمان برانید به خاک ذلّت کشیده می‌شود، چرا که دوستی با آل‌سعود جز خفت و خواری چیزی درپی ندارد، دست دوستی با دولتی که بچه 6 ساله را جلوی چشم مادرش به خاطر شیعه بودنش سر می‌برند راهی به مسیر درست نخواهد داشت و جز خسران چیزی در پی ندارد.

عمل به بیانیه گام دوم انقلاب گامی در مسیر پیشبرد نظام اسلامی است

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی امام جمعه شهرستان دماوند در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه با اشاره به بیانیه تاریخ‌ساز رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این بیانیه 18 مرتبه به پیشرفت علم و فناوری تأکید کردند و ریشه ضعف‌ها و مشکلات پیش آمده را دور شدن از اسلام دانستند و بیان کردند که تکیه بر اسلام و ارزش‌های اسلامی مشکلات را برطرف کند.

وی ادامه داد: نکته دیگر و حائز اهمیت در این بیانیه در زمینه جوانان است، جوانان مخاطبان اصلی بیانیه گام دوم انقلاب هستند؛ امام خامنه‌ای بر این موضوع تأکید فراوان دارند که دنباله انقلاب اسلامی باید به دست جوانان و مدیران کارآمد جوان سپرده شود تا با انگیزه، شور و نشاط به پیشبرد نظام اسلامی کمک کنند.

امام جمعه شهرستان دماوند در ادامه با اشاره به سفر بن‌سلمان به پاکستان، هند و چین بیان کرد: مشکلات اقتصادی پاکستان راهی برای بن‌سلمان شد تا بتواند آن کشور را به سخره خود درآورد و با قرارداد سرمایه‌گذاری 20 دلاری با این کشور به نوعی اسلام‌آباد را وام‌دار خود کرده است؛ این‌ها همه نشان از چهره جدید ضد ایرانی آل‌سعود است که می‌تواند با همراهی پاکستان برنامه‌های ضد امنیتی خود را با شدّت بیشتری دنبال کند.

فتاح دماوندی با بیان اینکه پاکستان یکی از کشورهای پرجمعیت و دارای نیروی نظامی دائمی و قدرت انرژی هسته‌ای است افزود: حل مشکلات اقتصادی تنها دلیلی است که باعث شده این کشور عزّت اسلامی خود را زیر پا بگذارد و دست کمک به قاتل یمن دراز کند؛ اینکه در سالیان متوالی پاکستان علیه ایران ورود جدی پیدا نکرده است به دلیل رعایت توازن نیست بلکه جبر همسایگی باعث شده تا آنان ورود پیدا نکنند وگرنه منافع این کشور با عربستان در سطوح مختلف در هم تنیده فراوان است.

وی تصریح کرد: ما باید به قوی‌ترین کشور اقتصادی جهان تبدیل شویم تا به هیچ‌وجه دست کمک سوی ظالمان دراز نکنیم و با تقویت رابطه با کشورهای همسایه مانند پاکستان علیه استکبار جهانی جبهه متحدی تشکیل دهیم،  ما به دلیل تعلق به حوزه تمدن مشرق زمین و داشتن اشتراکات فرهنگی و تاریخی با مردم شرق زمینه توسعه و ارتباط بیشتری با ساکنان شرقی داریم و بهبود رابطه با پاکستان در مسائل امنیتی و اطلاعاتی ما نقش مؤثری دارد.

اقدام دولت در واردات گوشت و دام خیانت به دامداران داخلی است

حجت‌الاسلام والمسلمین حجت‌الله اسماعیلی امام جمعه شهرستان قرچک در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: از نشانه‌های متقین این است که وظیفه‌شان را خوب انجام می‌دهند. مدیران جهادی و انقلابی بدون شک باتقوا هستند.

وی با بیان اینکه اشرافی‌گری، بی‌توجهی به مستضعفان و اعتماد به بیگانه از آفت‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌آید تصریح کرد: از مسئولان توقع داریم از دلسوزان اقتصادی که با روحیه جهادی و انقلابی اعلام آمادگی می‌کنند استقبال کند و نسبت به پیشنهادات و کمک‌های آن‌ها حسن‌نیّت نشان دهد.

امام جمعه شهرستان قرچک افزود: دیدگاه‌های غربی، برنامه‌های غربی و اتکاء به خارجی‌ها را دور بریزید و رها کنید، ما نتیجه اتکاء به خارجی‌ها را در قضیه برجام مشاهده کردیم به آن‌ها اعتماد کردیم اما سودی نبردیم.

اسماعیلی بیان کرد: بسیاری از کارشناسان اقتصادی در غالب روشنفکری، نفوذی هستند و ما ضربه‌های بسیاری از آن‌ها می‌خوریم، راه‌حل مشکلات اقتصادی سیاست‌های اقتصادمقاومتی است که باید هرچه بیشتر به ظرفیت‌های داخلی توجه داشت که یکی از راه‌ها تقویت بخش‌های کشاورزی و دامداری است.

وی خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: آقای وزیر راه‌حل ارزان شدن گوشت و وارد کردن گوشت منجمد و پرکردن جیب دلال نیست به دامداران داخلی توجه کنید نه اینکه فراری دهید و فشار بیاورید تا کار تولید را رها کنند که این سیاست عین وابستگی است که در پی به صفر رساندن تولید هستند.

امام جمعه قرچک سپس با اشاره به حادثه تروریستی محور خاش زاهدان خاطرنشان کرد: از نیروهای مقتدر و موفق نیروی زمینی سپاه که در کمترین زمان و اسرع وقت عوامل حادثه تروریستی زاهدان را شناسایی و دستگیر کردند تشکر می‌کنیم  که این قدرت می‌تواند اقتصاد را هم بسازد.

انتهای پیام/ن

نظر شما