شناسهٔ خبر: 31323626 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

دولت اجازه ندهد بیش از این به مردم فشار اقتصادی وارد شود

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید ابوالحسن حسن زاده در خطبه های نماز جمعه امروز با اشاره اینکه موج جدیدی از گرانی ها در کشور شروع شده است، اظهارداشت: نمونه ای که

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید ابوالحسن حسن زاده در خطبه های نماز جمعه امروز با اشاره اینکه موج جدیدی از گرانی ها در کشور شروع شده است، اظهارداشت: نمونه ای که باید در این خصوص نسبت به آن تذکر داد صنعت خودرو و یا واردات آن است که زیر نظر وزارت 'صمت' است.
وی تصریح کرد: قیمت خودرو مانند بنزین در اقلام و اجناس کشور تاثیرگذار است؛ بنابر این نیاز است تا این وزارتخانه با نظارت بیشتری به بازار خودرو توجه داشته باشد.

*اجازه ندهید مردم فکر کنند کشور رها شده است
حسن زاده در ادامه خطاب به رییس جمهور عنوان کرد: شما یک خطیب توانا هستند اما خطابه برای مردم کافی نیست و رای مردم برای این موضوع نبوده بلکه رای مردم به این خاطر بوده که انتظار داشتند مشکلات کم تر شود.
وی با اشاره به اینکه مردم نباید احساس کنند که رئیس جمهوری کشور و دولت را رها کرده، گفت: به عنوان مثال امروز برخی از مردم اگر به داروخانه ها می روند نمی توانند تمام اقلام دارویی مورد نیاز خود را به دلیل گرانی خریداری کنند.
امام جمعه موقت اهواز در ادامه نیز به عملیات خیبر در پنجم اسفندماه سال 1362 اشاره کرد و گفت: این عملیات زمانی رخ داد که پیش از این جنگ به بن بست رسیده بود و قرارگاه نصرت با کمک مردم منطقه و اهالی رفیع بعد از شناسایی های طولانی مدت دست به انجام آن زدند.
وی تصریح کرد: در این عملیات برای اولین بار صدام دست به بمباران شیمیایی زد و در حالی که این عملیات رخ داد نهادهای حقوق بشر بین المللی سکوت کردند و این جنایت با کمک اروپایی و آمریکا صورت گرفت.
حسن زاده با تاکید بر اینکه نسل های بعدی باید بدانند که برای استقلال و اقتدار کشور چه فداکاری هایی صورت گرفت، افزود: بازدید از مناطق عملیاتی به خوبی می تواند این ایثارگری ها را به آیندگان منتقل کند.

*از تکرار سیلاب در خوزستان جلوگیری شود
امام جمعه موقت شهر اهواز همچنین به موضوع بارندگی های اخیر در استان اشاره کرد و گفت: بعد از چند سال بارندگی ها در استان خوب بوده است اما مشکلاتی هم به وجود آمد که نیاز است از تکرار آن جلوگیری شود.
وی تصریح کرد: تلاش های خوبی از سوی ستاد مدیریت بحران استان و استاندار صورت گرفت تا آسیب های سیلاب در خوزستان به حداقل برسد.
حسن زاده با تاکید بر اینکه به دلیل خشکسالی های طولانی مدت زیرساخت های استان برای مقابله با این سیلاب وجود نداشته است، گفت: نیاز است تا در آینده این وضعیت بهبود پیدا کند تا چنین اتفاقی دوباره برای استان رخ ندهد.

*درخواست مردم خوزستان از مقام معظم رهبری
امام جمعه موقت اهواز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره استعفای آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر اهواز به دلیل کسالت، عنوان کرد: نماز جمعه جایگاهی بسیار حساس و مقدس است و آیت الله موسوی جزایری به همین دلیل عنوان کرده اند که نمی توانند در این جایگاه حضور داشته باشند.
وی تصریح کرد: با توجه به این شرایط از مقام معظم رهبری و دفتر ایشان که اشراف کاملی به استان خوزستان دارند تقاضا داریم آیت الله موسوی جزایری به عنوان زعیم حوزه های علمیه در استان خوزستان حضور داشته باشند.
بر اساس این گزارش، حاضران در مصلی مهدیه اهواز با سر دادن تکبیر این تقاضای حجت الاسلام حسن زاده را تایید کردند.
آیت ‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری امام جمعه اهواز و نماینده ولی ‌فقیه در استان خوزستان روز سه شنبه 30 بهمن 1397 با حضور در دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی از سمت امامت جمعه اهواز استعفا داد.
9931/6068
انتهای پیام

نظر شما