شناسهٔ خبر: 31323462 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حل مشکلات جامعه با تکیه بر توان داخلی

امام جمعه شیراز گفت: با تکیه به توان داخلی می‌توان همه مشکلات کشور را برطرف کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت الله دژکام نماینده، ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با بیان اینکه با تکیه به توان داخلی می‌توان همه مشکلات کشور را برطرف کرد، گفت: حساسیت جوانان دانشجو و طلبه را به مسائل کشور ستودنی دانست.

وی افزود: رهبر انقلاب در بیانیه خودشان در مورد گام دوم انقلاب می‌فرمایند: کسانی که گمان می‌کنند مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم است و راه حل آن زانو زدن در مقابل دشمن، در اشتباه هستند و این خطای نابخشودنی است.

آیت الله دژکام با اشاره به توانمندی جمهوری اسلامی در بخش‌های مختلف، ادامه داد: اگر ایران در موضوع ساختن موشک و زیر دریایی حرفی برای گفتن دارد، حاصل تفکر جوانان است و این جوانان خوش ذوق باید در اصلاح مسایل اجتماعی نیز چاره‌ای بیندیشند.

خطیب جمعه شیراز، حساسیت جوانان دانشجو و طلبه را به مسائل کشور ستودنی دانست و افزود: در کنار تشخیص باید راه حل ارایه داد و با کشف حل مسئله با فکر خلاق خود، مشکلات کشور را اصلاح و رو به جلو حرکت کرد.

نماینده ولی فقیه در فارس همچنین توصیه کرد: جوانان نباید در بیان مشکلات جامعه و ارایه راه حل ها، دچار افراط و تفریط شد و تندروی کرد چرا که این کار باعث می‌شود ابزار دست دشمن شوند، پس در این مواقع باید دید دین و انصاف چه می‌گوید و آنگونه عمل کرد.

امام جمعه شیراز با اشاره به ابراز نگرانی جوانان دانشجو در رابطه با اف‌ای تی اف، تصریح کرد: این موضوع نشان می‌دهد این نظام در تربیت نسل جدید موفق بوده و جوانان می‌توانند انقلاب را پیش ببرند.
انتهای پیام/م

خطبه های نماز جمعه شیراز

نظر شما