شناسهٔ خبر: 31323391 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان مطرح کرد

جابجایی ۶۱ میلیون تن کالا در بندر شهید رجایی/صادرات ۲۸ میلیون تن کالای غیرنفتی

خبرگزاری میزان- مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت:۶۱ میلیون تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی طی ۱۰ ماه سال جاری در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، اله مراد عفیفی پور درباره عملیات بندری ۱۰ ماهه بندر شهید رجایی، اظهار کرد: از آغاز سال ۹۷ تا ابتدای بهمن ماه، ۶۱ میلیون و ۲۵۶ هزار و ۳۸۸ تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران تخلیه و بارگیری شد.

وی ادامه داد: از این میزان، ۴۰ میلیون و ۷۷۶ هزار و ۹۸۶ تن مربوط به کالا‌های غیرنفتی و ۲۰ میلیون و ۴۷۹ هزار و ۴۰۲ تن نیز به فرآورده‌های نفتی اختصاص دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از صادرات ۲۸ میلیون و ۳۶۸ هزار و ۲۷۶ تن کالای غیرنفتی طی دوره زمانی ۱۰ ماهه سال جاری سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: طی این مدت، همچنین سه میلیون و ۹۱۹ هزار و ۸۴۸ تن از این کالا‌ها نیز، ترانزیت شد.

به گفته عفیفی پور، پنج میلیون و ۱۰۸ هزار و ۲۸۷ تن از اینگونه کالا‌ها نیز در این دوره زمانی، وارد بزرگترین بندر تجاری کشور شد.

۲،۳ میلیون تن کالا ترانشیپ شد

وی بیان کرد: علاوه بر این، دو میلیون و ۳۳۴ هزار و ۹۶۳ تن کالای غیرنفتی از بندر شهید رجایی به بنادر دیگر منطقه ترانشیپ و ۷۰ هزار و ۶۶۳ تن نیز کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) شد.

صادرات ۶ میلیون تن فرآورده نفتی

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با اشاره به آمار عملیات نفتی طی ده ماه اخیر در بندر خلیج فارس به عنوان بخش نفتی این منطقه ویژه بندری، تصریح کرد: صادرات اینگونه کالا‌ها به شش میلیون و ۱۶ هزار و ۱۲۱ تن رسید و ۳۶ هزار و ۵۱۶ تن نیز ترانزیت شد.

واردات نفتی ۶۳ درصد کاهش یافت

وی از کابوتاژ حجمی بالغ بر ۱۳ میلیون و ۴۹۳ هزار تن فرآورده نفتی در این دوره زمانی خبر داد و اظهار داشت: ۹۳۳ هزار و ۶۶۰ تن فرآورده نفتی نیز وارد این بندر شد که در همسنجی با سال گذشته، کاهش ۶۳ درصدی داشته است.

تردد ۳۰۰۰ کشتی به دروازه طلایی اقتصاد ایران

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار داشت: از آغاز امسال تا ابتدای بهمن ماه، سه هزار و ۴۰ فروند شناور در اسکله‌های چهل گانه بندر شهید رجایی پهلو گرفتند که از این تعداد، دو هزار و ۵۵۰ فروند مربوط به کشتی‌های با ظرفیت بالای هزار تن بوده است.
 
انتهای پیام/

نظر شما