شناسهٔ خبر: 31323346 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

امام جمعه ارومیه: سلطه‌گری و سلطه‌پذیری در تفکر انقلاب اسلامی جایی ندارد

R41361/P/S6,48/CT11

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: سلطه‌گری و سلطه‌پذیری و وابستگی در دکترین انقلاب اسلامی جایی ندارد و نظام اسلامی با اتکا به قدرت الهی به مسیر رشد، توسعه و پیشرفت همیشگی خود ادامه خواهد داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر که در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) اقامه شد با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به برشماری وجوه تمایز ویژگی‌های انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار داشت: در حالی که استکبار جهانی و آمریکا پیوسته از مرتجع‌ترین کشورها حمایت کرده‌اند اما به دلیل انقلاب اسلامی 40 سال است که با ایران از سر جنگ و مخالفت بر آمده‌اند و هر توطئه‌ای که از دستشان بر می‌آمده بر علیه ملت ایران انجام داده‌اند.

وی تصریح کرد: باید دلیل دشمنی آمریکا و غرب با انقلاب اسلامی ایران را بدانیم و به این نکته بیاندیشیم که چرا غرب در میان این همه کشور و دولت‌های اسلامی صرفاً با ایران مشکل دارد و چرا این دشمنی را 4 دهه تمام ادامه داده است.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اظهار داشت: این بیانیه نیازمند تجزیه‌وتحلیل علمی و فقهی است تا به عنوان گفتمان انقلاب اسلامی در آغاز دهه پنجم انقلاب مورد واکاوی و اجرا قرار گیرد و اصول مصرح در آن باید در تمام زمینه‌ها و عرصه‌ها به گفتمان تبدیل شده و نقشه راه و برنامه‌ای آینده کشور باشد.

امام جمعه ارومیه با اظهار اینکه محورهای ذکر شده در بیانیه نباید همانند نام‌گذاری سال‌ها با کم‌توجهی مواجه شوند تصریح کرد: شرق و غرب از پیروزی انقلاب اسلامی در بهت و حیرت فرو رفت چراکه پایه اصلی این پیروزی اتکا به دین بود و اتفاقاً علت اصلی دشمنی با کشورمان این است که پس از رنسانس به این نتیجه رسیدند که مبانی الهی و دینی از حکومت انسانی کنار رود و اصل اومانیسم را محور قرار دادند اما انقلاب اسلامی ایران در برابر این تفکر ایستاد.

قریشی افزود: عده‌ای دین را افیون ملت‌ها دانسته و می‌دانند اما انقلاب اسلامی ایران با خدامحوری و وحی محوری به پیروزی رسید و به این ترتیب کیان و تفکر غربی را مورد هجوم قرار داد بنابراین بزرگان دنیای غرب رسیدن انقلاب اسلامی به اهداف والای الهی را مایه شکست برنامه‌های خود تلقی کرده و بعدها دشمنی خود را آشکار کردند چرا که انقلاب اسلامی با الهام از آیات و روایات اسلامی و دینی در برابر نفس پرستی غرب ایستاد و علت بدبختی انسان هوای نفس اعلام کرد.

امام جمعه ارومیه با اظهار اینکه این انقلاب در برابر تفکری که تنها دنیا را می‌شناخت، تدبر در معنویات و الهام از عرفان را برای جامعه بشری به ارمغان آورد گفت:  آنگونه که تفکر کمونیستی به زباله‌دان تاریخ انداخته شد دیر نیست که تفکرات مادی گرایانه نیز به فراموشی سپرده شده و شرایط برای ترویج الهیات بیشتر از گذشته فراهم شود و به همین دلیل است که غربی‌ها انقلاب اسلامی را خطرناک‌ترین دشمن تمدنشان می‌دانند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت:  سلطه‌گری و سلطه‌پذیری و وابستگی در دکترین انقلاب اسلامی جایی ندارد و نظام اسلامی با اتکا به قدرت الهی به مسیر رشد، توسعه و پیشرفت همیشگی خود ادامه خواهد داد و پیوسته مدافع مقاومت در تمام جهان و مروج ایستادگی در برابر استکبار خواهد بود.

انتهای پیام/ش

نظر شما