شناسهٔ خبر: 31323226 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

محور سخنان امامان جمعه ابرکوه، بهاباد، مهریز، میبد و تفت

** ابرکوه امام‌جمعه ابرکوه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع مرزهای میهن اسلامی گفت: آرامش و آسایش مردم مرهون مراقبت مدافعان حریم از مرزهای کشور است. به

صاحب‌خبر - ** ابرکوه
امام‌جمعه ابرکوه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع مرزهای میهن اسلامی گفت: آرامش و آسایش مردم مرهون مراقبت مدافعان حریم از مرزهای کشور است.
به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر ابرکوه بابیان اینکه دولت پاکستان در کنترل مرزهای کشورش ناتوان است، افزود: ما نباید تاوان ناتوانی آن‌ها را بپردازیم، نشان دادن اقتدار ایران در برخورد با حرامیان مزدور کمترین انتظار از نیروهای نظامی کشور است.
وی اظهار داشت : سفر ولیعهد سعودی به پاکستان قطعاً باهدف تقویت پایگاه تروریست‌ها در پاکستان صورت گرفت و سعی هم دارد در راستای مزدوری برای آمریکا، برنامه‌های ضد امنیتی خود علیه ایران را بیشتر دنبال کند.
حسینی ادامه داد: در این مسیر با قرارداد 20 میلیارد دلاری در پاکستان می‌خواهد به‌نوعی اسلام‌آباد را وام‌دار خود کند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه اضافه کرد: گرچه همکاری دولت پاکستان در متلاشی کردن بسیاری از گروه‌های تروریستی در شرق ایران خوب بود ، اما نقشه ویروس پاشی ولیعهد سعودی بین ما و همسایگان شرقی، هوشیاری بیشتر پاکستان را می‌طلبد.
وی بیان کرد: انقلاب اسلامی که به لطف خدا گام دوم را در آغاز دهه پنجم برداشته است ، با بیانیه روشنگری مقام معظم رهبری و نشان دادن عزم راسخ ملّی در همایش عظیم یوم‌الله 22بهمن، همچنان راه عزت و پیشرفت را ادامه خواهد داد.
حسینی افزود : عده‌ای هستند که می‌خواهند آب به آسیاب دشمن بریزند و می‌گویند دنیا عوض‌شده ، نباید شعارهایمان مثل 40 سال قبل باشد و حتی نسبت به پاسخ کوبنده به جنایت تروریست‌ها هم می‌گویند مراعات کنیم.
خطیب جمعه ابرکوه یادآور شد: باید همان‌گونه که ملت با پایبندی به اصول و مبانی دینی و انقلابی و حفظ رویکرد انقلابی، خود را برای ورود به دهه پنجم انقلاب نشان داده است، دولتمردان و کارگزاران نظام نیز همگام با ملت باشند.
وی اضافه کرد: آن‌ها در ایجاد کارنامه پیشرفت درون‌زایی برای کشور با به‌کارگیری اقتصاد مقاومتی راهکارهای عملی را برای کشور از این بحران‌های کاذب اقتصادی که برای مردم رنج‌آور است، در پیش گیرند.
مدیر حوزه علمیه ولی‌عصر (عج) ابرکوه از آغاز پذیرش داوطلب برای تحصیل در حوزه‌های علمیه خبر داد و در ادامه یادآور شد: بنده از خانواده‌های متدین و دوراندیش که درد دین را با کمرنگ شدن شعائر دینی و تعهدات مذهبی در جامعه احساس کردند و برای نجات جامعه فردا از آسیب‌های معنوی درخواست ما را پذیرفتند و فرزندشان را طلبه کردند و یقیناً فردا در دنیا و آخرت به همین خاطر عزیز و سربلند خواهند بود.
7540/ 2047/

** بهاباد
امام جمعه بهاباد به بیانیه رهبر معظم انقلاب اسلامی تحت عنوان گام دوم انقلاب اشاره کرد و آن را آغاز فصل جدیدی در نظام جمهوری اسلامی دانست .
حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی در خطبه های این هفته نماز جمعه با سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی ، ترک محرمات و گناهان اظهارداشت: این بیانیه در چهلمین سال پیروزی انقلاب، قطعا بیانیه راهبردی و تاریخ ساز در آغاز «گام دوم انقلاب» است .
وی با اشاره به بیانیه رهبری و تجربه گرانسنگ چهل ساله انقلاب ابراز داشت: قبل از آن بدون هیچگونه تجربه‌ای حکومت اسلامی را آغاز کردیم و بحمدالله با همه سختی­ها و سنگ اندازی به پیروزی‌­های چشمگیری دست یافتیم و انقلاب اسلامی تنها انقلابی است که چهار دهه پر افتخار را بدون خیانت به آرمان­های اصیل آن پشت سر گذاشته است.
خطیب جمعه بهاباد تصریح کرد :این بیانیه، برای مسئولان و مدیران هم پیام دارد، مدیران و مسؤولان، مخاطب ویژه‌ای در بیانیه هستند، باید مدیران نسل فعلی، حلقه‌ مدیریتی را برای حضور نسل جوانِ مؤمنِ و آگاهِ انقلابی باز کنند، به نصاب مدیریت انقلابی و جهادی برگردند. وی ادامه داد: مسؤولان باید خطوط اصلی این نقشه پرافتخار را به ‌عنوان دستور اقدام ملی در برنامه‌ریزی‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و قانون‌گذاری‌ها قرار دهند و از این ظرفیت استفاده کنند.
امام جمعه بهاباد یادآور شد: این پیام نقشه راه کشور برای سال های آتی است تا بتوانیم با اقتدار و صلابت بیشتر به راه پیموده در چهل سال گذشته ادامه دهیم بنابراین لازم است مردم و مسئولان به دقت فرامین رهبری را مطالعه و به دنبال اجرای آن باشند.
ابراهیمی بشکانی بابیان اینکه امام خامنه ای در این بیانیه به شکل گیری انقلاب و اینکه انقلاب چگونه شروع شد، اشاره کردند و گفت: انقلاب ما از صفر شروع شد و ماهیت انقلاب برآمده از اسلام و تشیع است، لذا لازمه اصلی در نگهداشت ماهیت انقلاب حفظ ماهوی آن است.
وی ادامه داد: رهبر انقلاب با استفاده از تعابیری مانند «هویت حقیقی» و «روح و معنای انقلاب» نسبت به ماهیت اسلامی انقلاب معتقدند که ماندگاری انقلاب به ماندگاری این ماهیت است.
وی با اشاره به سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) هم گفت: آن حضرت شخصیتی هستند که از وجود وی خورشید ولایت درخشید، سالروز میلاد آن بانوی بزرگ اسلام را روز زن نامیدند تا زنان ما با شناخت جایگاه بلند زن مسلمان به این قله صعود کنند و به دشمنان حیا اجازه نفوذ ندهند.
خطیب جمعه بهاباد با بیان اینکه آن حضرت ،همسری فداکار برای امیرمومنان(ع) بود، افزود :آن حضرت در این جایگاه به بهترین شکل نقش خود را ایفا کردند و با شناخت کاملی که از اهمیت خانه و خانواده داشتند، این نقش را به‌خوبی برجسته کردند.
وی تاکید کرد: ایفای این نقش از سوی آن حضرت تا آن اندازه ای بود که امیرالمؤمنین در موارد گوناگون، به تمجید از زحمات حضرت زهرا(س) پرداخت و به‌وجود ایشان در زندگی خود مباهات کردند.
امام جمعه بهاباد در ادامه به نقش و جایگاه مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت : اگر مجلس خبرگان نبود، جایش سقیفه بنی ساعده شکل می گرفت و این مجلس از جایگاه و اهمیت ویژه ای برخوردار است که مسئولان و مردم باید توجه ویژه به آن داشته باشند .
مرکز شهرستان 20 هزار نفری بهاباد در فاصله 200 کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد .
9877/ 2047/

** مهریز
امام جمعه مهریز گفت: بیانیه مهم و راهبردی گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری ترسیم افق آینده نظام است و می تواند جهش مادی و معنوی در کشور ایجاد کند.
حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی در خطبه های نماز جمعه امروز افزود: این بیانیه هفت محور اساسی دارد که وظیفه همگان را سنگین تر می کند از جمله آنها معنویت و اخلاق که جهت دهنده همه حرکت ها و نیاز اصلی جامعه است .
وی ادامه داد: تلاش غرب در ترویج سبک زندگی غربی در ایران زیان های اخلاقی، اقتصادی، دینی و سیاسی به کشور تحمیل می کند که مقام معظم رهبری بر استفاده از توان جوانان در برابر دشمنان تاکید کردند.
امام جمعه مهریز تصریح کرد: امروز سطح دشمنی های فرهنگی، اقتصادی، معیشتی و نظامی دشمنان علیه ایران در اوج خود قرار دارد و باید مردم و مسئولان در این ارتباط هوشیار باشند.
محی الدینی تصریح کرد: انتقال ارزش های دینی و فرهنگی انقلاب به مدارس و تربیت دانش آموزان در فضای انقلابی و اسلامی، رشد دینی، عقلی، اجتماعی و عاطفی آنها را به همراه دارد.
7541/ 2047/

** میبد
امام جمعه میبد با اشاره به اینکه دنیا عظمت ملت ایران را در راهپیمایی 22 بهمن دید ، گفت : مشکل را نباید به برجام، آمریکا، اروپا و مذاکرات گره زد ، تجربه انقلاب اسلامی نشان می دهد که پیشرفت با تکیه به نیروی داخلی و قدرت هایی که می توان روی آنها حساب کرد ، رقم می خورد.
حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی در خطبه های نماز جمعه این هفته میبد ، افزود: هوش ، حکمت ، آگاهی و بصیرت این ملت را باید ستود، آنها در هوای بارانی با وجود تحریم و مسائل اقتصادی و سختی ها هوشمندانه راه خود را تشخیص دادند و این حماسه بزرگ را در سراسر کشور آفریدند.
وی افزود: به فضل الهی حضور مردم هم افزایش کمی داشت و هم اینکه کیفیت بالای مراسم با حضور نسل جوان بسیار قابل توجه و عنایت بود.
خطیب جمعه میبد تصریح کرد: رفع مشکل اقتصادی نیاز به تدبیرهای جدی تر، کنترل و مراقبت بیشتر دارد و می طلبد که مسئولان کمر همت بسته به صورت جهادی و مقاومتی هم کالاهای ضروری را در دسترس مردم قرار دهند و هم با گرانی ها مقابله کنند.
وی خاطرنشان کرد : تنظیم بازار و فراهم آوردن زمینه دسترسی مردم به ویژه قشرهای محروم و متوسط به کالاهای اساسی وظیفه قاطع مسئولان است که باید به صورت جدی در این ارتباط نقش آفرینی کنند.
اعرافی با اشاره به بیانیه رهبری تحت عنوان گام دوم انقلاب گفت : جوانان و دانشگاهیان باید تحقیق و پژوهش را راهبرد نخست خود قرار دهند، آنها که افتخارهایی را تا به حال آفریده اند و بیش از این هم می توانند افتخارآفرینی کنند.
وی افزود : حوزه های علمیه نیز باید در قلمرو مسئولیت خود تلاش هایی بیش از این انجام دهد ، همچنین آموزش و پرورش باید روح تحقیق و پژوهش را در دانش آموزان شکوفا سازند ، صنعت باید درصدی از درآمد خود را برای تحقیق و پژوهش هزینه کند تا چرخ صنعت ما رو به خودکفایی پیش رود.
امام جمعه میبد پنجمین گروه را اداره ها و ارگان ها برشمرد که همه آنها اگر بخواهند کار خود را به صورت علمی انجام دهند باید به تحقیق و پژوهش روی آورند.
مرکز شهرستان 104هزار نفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.
9934/ 2047

** تفت
امام جمعه موقت تفت در خطبه های امروز نماز جمعه به بیانیه رهبر معظم انقلاب با عنوان «گام دوم» اشاره کرد و گفت: این بیانیه دستوالعمل کامل و جامعی است، اگر به آن عمل شود به مشکل برنخواهیم خورد به مسئولان و اقشار مختلف مردم توصیه می کنم بیانیه را مطالعه کنند.
حجت الاسلام رضا شریفی افزود: طی سال های اخیر در رتبه بندی کشورها در عرصه های مختلف ارتقا یافتیم هرچند نقاط ضعفی هم داریم باید در صدد رفع آن باشیم.
نماینده شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد در بخشی از خطبه ها به راهبرد آمریکا و غرب در قبال ایران اشاره کرد و گفت: دشمنان با دو راهبرد اقتصادی و امنیتی خیال نابودی نظام را در سر می پرورانند.
وی تصریح کرد: سفره مردم خالی است ولی آنطور که باید و شاید با مفاسد اقتصادی برخورد نمی شود که می طلبد عزم جدی در مبارزه با مفاسد اقتصادی به وجود آید.
حجت الاسلام شریفی با تبریک ولادت حضرت زهرا(س)، ایشان را الگویی برای زنان خواند و گفت: همه باید شیوه زندگی خود را از آن بانو یاد بگیرند.
2047/
انتهای پیام

نظر شما