شناسهٔ خبر: 31323061 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حوزه علمیه محل پرورش افسران جنگ نرم است

همدان- ایرنا- معاون تهذیب حوزه علمیه همدان گفت: حوزه های علمیه محل پرورش فرماندهان، افسران و سربازان جبهه جنگ نرم شده است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام سید محمدرضا ملیحی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه همدان از جذب و پذیرش طلاب در سال تحصیل 98 و 99 خبر داد و افزود: گروهی مومنان مکلف به دین شناسی، یاد گرفتن مبانی دین و آموختن دین به مابقی مردم شدند.
وی اضافه کرد: اگر برای همه امت مشغولیت در دین شناسی مقدور نباشد قرآن گروه هایی را برای تبلیغ دین مامور می کند.
معاون تهذیب حوزه علمیه همدان اظهار داشت: یکی از اضلاع سه گانه رسیدن به کمال و مراتب عالی انسانی از نگاه امام باقر(ع) دین شناسی است.
حجت الاسلام ملیحی افزود: امنیت در گرو اقتدار بیرونی و بازدارندگی درونی است؛ دشمن امروز در حوزه های مختلف با ملت ایران می جنگد و در حوزه جنگ نرم سرمایه گذاری ویژه ای کرده است.
وی اضافه کرد: با این وجود حوزه های علمیه محل پرورش سربازان و فرماندهان جبهه جنگ نرم و محل پرورش و ترویج احکام حق، دفاع از دین و اعتقادات است.
معاون تهذیب حوزه علمیه همدان تاکید کرد: با توجه به گستردگی ارتباطات شاهد گسترش شبهات دینی هستیم که حوزه علمیه در راستای تصحیح شبهات دینی در فضای مجازی نیز وظیفه دارد.
حجت الاسلام ملیحی ادامه داد: با تلاش و مجاهدت علما شاهد تحول چشمگیر از نظر سخت افزار و نرم افزار در حوزه های علمیه هستیم.
وی گفت: از نظر نیروی انسانی مکلف به تقویت حوزه های علمیه هستیم بنابراین مرحله نخست نام نویسی طلاب جدیدالورود از 24 بهمن آغاز و تا 27 اسفند ادامه دارد و مرحله دوم از 17 فروردین سال آینده آغاز شده و تا 22 فروردین ادامه دارد.
معاون تهذیب حوزه علمیه همدان اضافه کرد: پذیرش حوزه های علمیه همدان در مقاطع متوسطه اول شامل سال هشتم و نهم، دیپلم و مراتب بالاتر از دیپلم صورت می گیرد.
حجت الاسلام ملیحی ادامه داد: با همت مدیریت حوزه علمیه همدان در چند سال گذشته، چنانچه در هر نقطه از این استان داوطلبی قصد تحصیل در حوزه را داشته باشد، فاصله وی با نزدیکترین حوزه علمیه زیر 50 کیلومتر است.
وی بیان کرد: برخی مدارس حوزه علمیه ویژه حافظ قرآن هستند یعنی طلبه در کنار دروس حوزوی می تواند حافظ قرآن نیز شود.
حجت الاسلام ملیحی از خانواده ها خواست علاوه بر تبلیغ و ترویج نام نویسی در حوزه های علمیه در زمینه تشویق فرزندان به حوزه های علمیه در مسیر پرورش نیروی انسانی کمک کنند.
7526/2087

نظر شما