شناسهٔ خبر: 31322974 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در نماز جمعه گناوه، سیراف و بردخون مطرح شد؛

مسائل اقتصادی مردم حل شود/ لزوم برخورد با مفاسد و متخلفان

بوشهر - تاکید بر لزوم مقابله با مفاسد و متخلفان، ضرورت رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و تشریح پیام‌های حادثه تروریستی و بلوچستان از نکات مهم نماز جمعه گناوه، سیراف و بردخون بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی امام جمعه گناوه در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به دیدار هزاران نفر از مردم آذربایجان شرقی با مقام معظم رهبری در هفته جاری اظهار داشت: تشکر مجدد رهبری از حضور بی نظیر و بی بدیل مردم در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن، اشاره به شهادت ۲۷ نفر از جان برکفان سپاه پاسداران در حمله تروریستی، مباحث مربوط به چهل سالگی انقلاب و امید به آینده درخشان و پیشرفت انقلاب اسلامی با نقش آفرینی و تلاش مضاعف از نکات این دیدار بودند.

وی افزود: نکته مهمی که رهبری در این دیدار به همه مسئولان تذکر و یادآوری فرمودند خدئه و نیرگ کشورهای اروپایی در مواجهه با کشورمان بود.

وی گفت: کشورهای اروپایی تافته جدابافته از آمریکا نیستند و نکات بسیار مهم در سخنان رهبری این است که دشمن را باید شناخت و هیچگاه فریب او را نخورد.

امام جمعه گناوه تصریح کرد: دل‌های دشمنان مملو از بعض و کینه نسبت به اسلام و مسلمانان و جمهوری اسلامی ایران است بنابراین نباید تسلیم خدئه دشمنان شد.

وی گفت: پس از خروج آمریکا از برجام و با گذشته ماه‌ها اروپایی‌ها جز خدئه و حیله و فریب و نیرنگ کاری انجام نداده اند و حتی آنها که خیلی خوشبین به اتحادیه اروپا بودند نیز معترض شدند.

رکنی حسینی اضافه کرد: سازوکار ارائه شده اروپایی که در حد حرف باقی مانده نیز در حقیقت چیزی شبیه مکانیزم نفت دربرابر دارو و غذا است که حقارت آمیز است.

وی گفت: همه نقشه‌ها، نشست‌ها و کنفرانس‌های دشمنان به برکت خون شهدا و حضور ملت  نقش بر آب  و با شکست روبرو شده وبه نفع محور مقاومت و ایران اسلامی به پایان رسیده است.

امام جمعه گناوه بیان کرد: شکست آمریکا در برابر سیاست های منطقه ای ایران نشان داد که دوران افول آمریکا با انقلاب  ۵۷ ایران آغاز شده است.

وی افزود: شکست های مفتضحانه و متوالی در کشورهای مختلف امروز نشان از ناکامی های آمریکا در مقابل محور مقاومت است.

وی ادامه داد: امروز بانیان حقوق بشر در کشورهای خود حاضر به پذیرش  حقوق ملت و معترضان نیستند در حالی که بانگ دفاع از حقوق بشر آنها گوش فلک را کر کرده است.

وی با اشاره به هفتم اسفند سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت مقام مادر اظهار داشت: همانگونه که ایام فاطمیه با برنامه های بسیار باشکوه  و پرشور برگزار شد ایام جشن میلاد آن حضرت نیز که روز شادی مسلمین و یاس دشمنان است با جشن های باشکوه برگزار شود.

وی با تاکید بر حفظ و گرامیداشت مقام پدر و مادر گفت: فرزندان نسبت به والدین خود همانگونه که مورد تاکید دین مبین اسلام است  با احترام و قدرشناسی برخوردار کنند و والدین نیز برای حل مشکلات فرزندان دعا کنند.

امام جمعه گناوه با تقدیر و تشکر از حضور پرشور مردم در هشتمین یادواره شهدای شهرستان گناوه تصریح کرد: امروز امنیت، عزت، اقتدار، قدرت و صلابت ما مرهون خون پاک شهیدان است.

رکنی حسینی با اشاره به مشکلات چند روز اخیر در توزیع گوشت و مرغ گفت: اگر چه اینگونه مشکلات شایسته ملت ایران اسلامی نیست و قطعا ضعف هایی وجود دارد که هیچ کس منکر آنها نمی شود ولی خود مردم هم باید در این شرایط که جنگ اقتصادی است به حل مشکل کمک و مساعدت کنند.

وی گفت: همه مشکلات کشور به تعبیرسخنان رهبری قابل حل است اما نیازمند صبرو تدبیر و جدیت مسئولان کشور و کمک همه است تا از این جنگ اقتصادی با سربلندی گذر کنیم.

مسائل اقتصادی مردم حل شود

حجت الاسلام محمّدجواد عاشوری در خطبه­‌های این هفته نماز جمعه بردخون با اشاره به شخصیت حضرت فاطمه(س) اظهار داشت: پیامبر اکرم خلاصه کمال و وارث خوبی­ها است و حضرت فاطمه زهرا(س) دختر بزرگوار آن حضرت و سیده زنان عالم است.

امام جمعه موقت بردخون افزود: در زمانی که مردم دختران خود را زنده به گور می کردند پیامبر اسلام دخترش را نیکو می داشت زیرا حضرت فاطمه در همه زمینه ها الگو است پس زوج های جوان اخلاق و سیره فاطمه را بیاموزند و در تقویت خانواده به کار گیرند و این سیره را در زندگی عملی کنند.

وی با اشاره به مناسبت‌­های هفته ابراز داشت: در دوره­­ای که مبانی ضددینی در آموزش و پرورش گسترش یافته بود شهیدان رجایی و باهنر با ایجاد امور تربیتی تلاش کردند شیوه­های غربی را محو کنند و ارزش­های دینی و معنوی را جایگزین آن کنند که ضرورت دارد همه کارشناسان و دست اندرکاران بکوشند تا نسل جوان بهره ببرند و جامعه به تعالی برسد.

عاشوری به پوشش نامناسب در جامعه اشاره کرد و گفت: خانواده ها فرزندان را در زمینه تربیتی رها کرده اند که ضروری است اولیا ارتباط خود را با مدارس بیشتر کنند تا در تربیت بچه­‌ها موفق شوند.

خطیب جمعه بردخون با اشاره به بیانیه مقام معظم رهبری بیان کرد: این بیانیه منشور و راهبرد فکری و عملی است که دستاوردهای انقلاب اسلامی را یادآوری کرده اند تا نسل جوان آنها را بسناسد و نشر دهند و متولیان در برنامه ریزی ها و تصمیم گیری ها ارزش های دینی را تأثیر دهند.

امام جمعه موقت بردخون اظهار کرد: برای مسئولان تأسف‌آور است که برخلاف وعده‌ها به دلیل گرانی روز به روز فشارها بیشتر می شود و با وجود وعده بهبودی، هیچ تدبیر و امیدی دیده نمی شود.

وی افزود: قیمت اجناس و کالاها افزایش یافته و در داروخانه‌ها حتی بردخون داروها تحت پوشش بیمه نیست و به صورت آزاد فروخته می‌شود.

عاشوری با بیان اینکه مسئولان در تامین نیازهای مردم مانده‌اند، اضافه کرد: برای گرفتن یک کیلو گوشت و مرغ مردم باید صف بکشند و ارزش پول ملی هر روز کمتر می‌شود اما قیمت‌­ها به اوج رسیده که همه این مشکلات از سوء مدیریت است و موجب تمسخر مردم شده است.

خطیب جمعه بردخون گفت: عده ای در زمان انتخابات رقص و پایکوبی می کردند اما اکنون مشکلات را به گردن رهبری می اندازند که باید بدانند این مشکلات از بی مدیریتی است و انتخاب بد خود را به پای رهبری نگذارید و اگر کسی این مشکلات را به گردن رهبری بیندازد حزب الهی ها ساکت نمی نشینند.

امام جمعه موقت بردخون به سرقت سیم های برق در بردخون اشاره کرد و گفت: سرقت سیم­‌ها افزایش داشته که این موضوع به دلیل کمبود نیرو در فرماندهی انتظامی بردخون است زیرا محدوده جغرافیایی بخش گسترده است و نیروهای فعلی با حداقل امکانات قادر نیستند همه روستاها و شهر را تحت پوشش قرار دهند.

وی ادامه داد: از فرماندار، استاندار و فرمانده انتظامی شهرستان می خواهیم امکانات و نیروی لازم در اختیار فرماندهی انتظامی بخش قرار دهند و از مقامات قضایی درخواست می کنیم برهم زنندگان نظام و امنیت را به شدت مجازات کنند.

عاشوری خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش سرقت سیم های برق و ناامنی در بخش بردخون از مسئولان می خواهیم برای امنیت مردم تلاش بیشتری کنند.

تشریح پیام‌های حادثه تروریستی

حجت الاسلام محمد  شیرازی در خطبه‌های امروز نماز جمعه سیراف با اشاره به حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان بیان کرد: دقیقاً در روزی که «سیرک ورشو» با مدیریت آمریکا و رژیم صهیونیستی و خیمه شب بازی برخی شیوخ منطقه در لهستان برگزار می‌شد، دست جنایتکار مزدوران بیگانه به خون جمعی از بهترین جوانان کشور که برای حفظ امنیت کشور در سیستان و بلوچستان مشغول خدمت بودند، آلوده شد و ۲۷ تن از آن‏ها را به وصال معشوق رساند و بر گردن ۱۲ تن دیگر مدال جانبازی در راه اسلام آویخت.

وی اضافه کرد: وقوع این حادثه، پس از برگزاری جشن بزرگ چهلم انقلاب اسلامی و حضور دشمن کورکن ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن دارای پیام‏های متعددی است. پیام نخست را شهیدان این حادثه با بذل جانشان فریاد کردند تا دنیا بداندکه ملت ایران برای راهی که انتخاب کرده است، جان به کف آماده است.

شیرازی اضافه کرد: اگر انقلاب اسلامی با خون فرزندان این کشور چهل ساله شد و گام نخست را با پیروزی برداشت، جوانان امروز نیز نشان داده‌‏اند که برای گام دوم انقلاب اسلامی و تا ظهور یار آماده جانفشانی هستند. ملت و رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی ایران بر وجود چنین جوانانی به خود می‌بالند و از عمق جان برایشان درود می‌فرستند.

وی بیان کرد: پیام دیگر را مردم شهید پرور اصفهان و سایر شهرهای این استان با حضور میلیونی خود در مراسم با شکوه تشیع پیکر شهداء به جهانیان دادند که در دفاع از انقلاب همچون دهه شصت، بلکه استوارتر و آگاهتر در صحنه حضور دارند و امروز نیز قدر خون عزیزانشان که برای حفظ امنیت کشور ریخته می‌شود را می‌دانند.

شیرازی افزود: این موضوعی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز آن‏را مورد اشاره قرار داده و در همین فرمایشات خود فرمودند: «این امنیّتی که ما در آن زندگی می‌کنیم، به این قیمت به دست می‌آید؛ به قیمت خون جوانان ما و بهترین جوان‏های ما. درود خدا بر این جوان‏های اصفهانی، درود ملائکه‏ی الهی بر آن‏ها، درود خدا بر مردم شهیدپرور اصفهان که پریروز آن تشییع جنازه‏ی عجیب را برای این جوان‏ها به راه انداختند.»

وی تصریح کرد: پیام سوم این حادثه را دشمنان اسلام و انقلاب با رذالت و خباثت خود امضاء کردند. آن‏ها نشان دادند حتی وقتی جمع می‌شوند تا سخن از صلح در منطقه غرب آسیا بزنند، در حال طراحی توطئه علیه ملت‏های آزاده هستند و از شنیدن اخباری که زبونی و دنائت شان را آشکار می‌سازد، شاد می‌شوند.

امام جمعه سیراف ادامه داد: آمریکا، رژیم صهیونیستی، عربستان و سایر دشمنان انقلاب اسلامی با نقش آفرینی در این حادثه و خشنودی از آن نشان دادند که تا چه اندازه از ناکامی در جلوگیری از برگزاری جشن چهلم انقلاب اسلامی و حضور خیره‏کننده مردم در ۲۲ بهمن عصبانی هستند.

وی گفت: پیام چهارم این حادثه پیام ضعف و پذیرش شکستی است که آمریکا با مدیریت این‏گونه حوادث از خود نشان می‌دهد. آن‏ها وقتی نتوانستند در مقابل ایران و جبهه مقاومت ایستادگی کنند و مفتضحانه شکست را در سوریه، یمن، عراق، فلسطین، افغانستان و لبنان پذیرفتند، امروز از روی ضعف دست به اقدامات مذبوحانه می‌زنند.

شیرازی  اظهار داشت: پیام پنجم این حادثه را سپاه غیور اسلام، نیروهای مسلح کشور و سایر دستگاه‏‌های امنیتی کشورمان به دشمنان ملت ایران دادند که بلافاصله برای انتقام خون شهداء دست به کار شده و با دستگیری عاملان حادثه، مسیر تنبیه آمران این حادثه دهشتناک از عربستان گرفته تا امارات و سایر همدستان آن‏ها را فراهم ساختند.

نظر شما