شناسهٔ خبر: 31322801 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

امام‌جمعه یزد:

مردم مصرف تولیدات داخلی را افزایش دهند

امام‌جمعه یزد با بیان اینکه مردم باید از تولیدات داخلی خریداری کنند، گفت: مسؤولان و تولیدکنندگان باید در راستای کاهش قیمت‌ها و افزایش کیفیت تولیدات تلاش کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با اشاره به‌ضرورت توجه به سبک زندگی ایرانی اسلامی، اظهار کرد: دشمنان در طول 40 سال گذشته توطئه‌های مختلفی برای تهاجم علیه این سبک زندگی در ایران داشته و دارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از بحث‌های مهم در سبک زندگی ایرانی اسلامی، نحوه مصرف و مدیریت مصرف است، تصریح کرد: دشمن در ارتباط با تغذیه و مواد خوراکی مردم در ایران هم توطئه‌های بسیاری داشته و دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد ابراز کرد: درگذشته مردم غذاهای سالم با تنوع بسیار زیادی مصرف می‌کردند که از سلامت بسیار بالایی هم برخوردار بود ولی الآن مصرف غذای فوری و سایر غذاهای ناسالم و گران بسیار زیاد شده است.

ناصری یزدی ادامه داد: در کنار این موضوع متأسفانه اسراف هم بسیار زیاد است و افراد بسیار بیشتر ازآنچه نیازشان هست مصرف می‌کنند، یا چیزهایی که اصلاً نیاز بدن نیست مصرف می‌شود.

امام‌جمعه یزد خاطرنشان کرد: در برخی مواقع ما چیزهایی مصرف می‌کنیم که در زمان مصرف اصلاً به آن نیازی نیست و می‌توان برای این محصولات جایگزینی پیدا کرد اما متأسفانه عدم توجه به این موضوع سبب شده که واردات بسیار زیاد شود.

وی افزود: در ایام عید اگر هر خانواده به‌اندازه مصرف خود میوه خریداری و مصرف کند و از خرید غیرضروری‌ات خودداری کند، دولت هم مجبور نمی‌شود که در این شرایط اقدام به واردات میوه به میزان بسیار زیاد کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد افزود: باید به داشته‌های خودمان اکتفا کنیم و آن‌هایی که در این شرایط دارا هستند به همسایه‌ها و اقوام خود کمک کنند که در این ایام آن‌ها هم بتوانند آبروداری کنند.

ناصری یزدی گفت: یکی دیگر از موضوعاتی که حتماً باید به آن توجه داشته باشیم، بحث تولید داخل است که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و حتماً باید هم مسئولان و هم مردم به آن توجه داشته باشند.

وی افزود: در این شرایط اقتصادی باید زمینه‌ای فراهم شود که ازیک‌طرف مردم تنها از تولیدات داخلی خریداری کنند و از طرف دیگر مسؤولان و تولیدکنندگان هم در راستای کاهش قیمت‌ها و افزایش کیفیت تولیدات داخل تلاش و کوشش کنند.

انتهای پیام/3404/ن

نظر شما