شناسهٔ خبر: 31322694 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

امام جمعه کرمان:

مسؤولان به جوانان انقلابی اعتماد کنند

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی گفت: کشور ایران زمانی می‌تواند در مقابل تهدید‌های دشمنان ایستادگی کند که به جوانان انقلابی اعتماد کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی امام جمعه کرمان امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام علی (ع) این شهر، با اشاره به سخنی از حضرت علی (ع)، گفت: رعایت تقوا در تمام مراحل زندگی انسان را از آتش دور می‌کند.
 
وی افزود: اعتقاد داشتن به قیامت و معاد انسان را گناهان دنیوی دور می‌کند و انسان می‌تواند زندگی سعادتمندی داشته باشد.
 
حجت الاسلام والمسلمین علیدادی با بیان این که احترام به والدین یکی از مهم‌ترین وظایف فرزندان شمرده می‌شود، بیان داشت: یکی از ضعف‌های فرزندان در دنیا این است که به پدر و مادر خود احترام نمی‌گذارند.
 
استاد حوزه علمیه کرمان با توجه به این که خداوند در روز قیامت اعمال انسان را مورد سنجش قرار می‌دهد، ابراز کرد: انجام واجبات و ترک محرمات می‌تواند زندگی انسان را خدایی کند.
 
امام جمعه کرمان در خطبه دوم با اشاره به این که شهیدان با دل و جان از میهن ایران دفاع کردند، تصریح کرد: مردم قدر شهیدان کشور را بدانند که شهدا برای امنیت و استقلال کشور جنگیدند و به شهادت رسیدند.
 
وی ابراز داشت: کامل‌ترین مادر در روی زمین حضرت زهرا (س) بوده که مادران و زن‌های روی زمین سعی کنند در دنیا زندگی حضرت زهرا را الگوی خود قرار بدهند.
 
حجت الاسلام والمسلمین علیدادی با اشاره به این که آیات زیادی در رابطه با حضرت زهرا (س) داریم، خاطرنشان کرد: مادران ستون فقرات جامعه هستند که نقش تربیت فرزندان به عهده مادران است.
 
وی با توجه به بیانیه رهبر انقلاب در گام دوم انقلاب، ابراز داشت: وظیفه تمام مسؤولان و مردم بوده که به گام دوم انقلاب که از سوی رهبر تبیین شده، عمل کنند و مهم‌ترین گامی که در این بیاینیه آمده اعتماد کردن به جوانان است.
 
امام جمعه کرمان بیان کرد: جوانان انقلابی و جهادی زیادی در کشور داریم که مسؤولان باید به آن‌ها اجازه کار دهند تا به پیشرفت کشور کمک کنند.
 
حجت الاسلام والمسلمین علیدادی با اشاره به این که مسؤولان به علم و پژوهش در کشور اهمیت دهند، گفت: کشور ایران با وجود جوانانی با تجربه می‌تواند خود را از جهت علمی به رتبه‌های برتر جهانی برساند، اما رسیدن به رتبه‌های جهانی نیازمند عزم جدی مسؤولان در بحث پژوهش است.
 
وی با توجه به این که مسؤولان به جوانان انقلابی اعتماد کنند، بیان داشت: کشور ایران زمانی می‌تواند در مقابل تهدید‌های دشمنان ایستادگی کند که به جوانان انقلابی اعتماد کند.
 
امام جمعه کرمان تصریح کرد: پیشرفت در کشاورزی، علم و پژوهش و حمل و نقل نیازمند عزم و اراده جدی مسؤولان است که با برنامه ریزی بتوانند به پیشرفت کشور کمک کنند.
 
وی در پایان با اشاره به این که علم وسیله عزت و اقتدار جمهوری اسلامی است، گفت: جوانان به درس و تحقیقات خود در کشور اهمیت دهند تا بتوانند به پیشرفت کشور کمک کنند./۹۷۰۷/پ202/ب1

نظر شما