شناسهٔ خبر: 31322635 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه همدان درگذشت آیت الله مومن را تسلیت گفت

همدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان درگذشت آیت الله محمد مومن عضو فقهای شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت.

صاحب‌خبر -

آیت الله غیاث الدین طه محمدی در خطبه دوم نماز جمعه شهر همدان اظهار داشت: این فقیه عالیقدر حوزه مقدس قم فردی صاحب قلم و دارای تالیفات زیادی است.
وی این شخصیت را فردی کم نظیر توصیف کرد و افزود: ملت ایران دین حق را یافته و از آن پیروی می کنند و این را مدیون علما هستند.
عضو خبرگان رهبری ادامه داد: علمای بیدار دل، حق پرست و حق جو، دین حق را شناخته و ترویج کرده و امروز ما سر سفره نشسته ایم که آنها حق هدایت بر گردن ما دارند.
آیت الله طه محمدی اظهار داشت: علمای دین برای بقای این انقلاب جهاد علمی کردند و در این راستا تبعید شده و زندانی کشیدند و رنج های زیادی متحمل شدند.
به گزارش ایرنا، آیت الله محمد مومن عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو فقهای شورای نگهبان پس از تحمل بیماری به ‌دلیل مشکلات مغزی و تنفسی، شامگاه پنجشنبه دوم اسفند ماه دار فانی را وداع گفت.
مراسم تشییع پیکر آیت‌الله مومن روز شنبه ساعت 10 صبح از مسجد امام حسن عسکری شهر مقدس قم به سمت حرم حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود.
ریاست‌ دادگاه‌ عالی‌ انقلاب‌ اسلامی‌، عضویت‌ در شورای‌ عالی‌ قضایی‌،عضویت‌ در شورای‌ نگهبان‌ با حکم‌ حضرت امام‌ از سال‌ 1362 تاکنون و ریاست‌ مجمع‌ فقه‌ اهل‌ بیت‌ (ع‌) از جمله مسئولیت ها و فعالیت های سیاسی این عالم ربانی است.
7526/2087

نظر شما