شناسهٔ خبر: 31322633 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه کرمانشاه:

دستگاه های اجرایی زمینه پیشرفت جوانان را فراهم کنند

کرمانشاه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری گفت: دولت و تمام نهادهای حکومتی باید توجه ویژه ای به الزامات زیرساختی پیشرفت جوانان در همه زمینه های علمی، اخلاقی و معنوی داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد جامع کرمانشاه برگزار شد؛ با بیان اینکه جوانان سرمایه اصلی کشور هستند، افزود: اول و آخر بیانیه مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب، توجه به جوانان است.
او با بیان اینکه در طول انقلاب در زمینه های علمی و پژوهشی کشور پیشرفت خوبی داشته اظهارداشت: اما این پیشرفت ها هنوز کافی نیست بدین منظور توجه به پیشرف علمی کشور یکی از محورهای مهم بیانیه گام دوم انقلاب است.
وی در ادامه تبیین ابلاغیه گام دوم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری؛ مبارزه با فساد اقتصادی را یکی دیگر از مهم ترین محورهای آن برشمرد و گفت: باید مبارزه با ویژه خواران و فساد در اولویت دولت و دستگاه های نظارتی قرار بگیرد، چرا عده ای به راحتی می توانند تسهیلات بگیرند و برخی ها هم برای دریافت یک وام 2 و سه میلونی کلی سختی و ضامن فراهم کنند.
آیت الله علما اضافه کرد: مقام معظم رهبری درون زایی اقتصادی و توجه به امکانات داخلی را به همه دستگاه های اجرایی تاکید کردند و فرمودند به کشورهای اروپایی مانند آمریکا اعتماد نیست هر دوی آنها از یک جنس هستند فقط روش شان فرق می کند.
امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه بیانات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری همواره منشاء خیر و برکت برای کشور بوده است، افزود: دولت و ملت باید بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را سرلوحه تمام برنامه های شان قرار دهند.
آیت الله علما در خطبه اول نماز این هفته کرمانشاه با اشاره به ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن و مادر گفت: فضایل صدیقه کبری (س) مورد وثوق و احترام همه فرقه های اسلامی اعم از سنی و شیعه است و معتقدند ایشان منشاء خیر و برکت جهان هستی است.
وی در ادامه با برشمردن صفات و ویژگی های جایگاه و مرتبه حضرت فاطمه (س) نزد خداوند متعال و حضرت رسول (س) از همه دختران و بانوان کشور خواست در عمل و رفتار التزام به محبت و الگوبرداری از ایشان داشته باشند.
او در بخش پایانی از خطبه های این هفته نماز جمعه کرمانشاه سوم اسفند را روز عملیات خیبر در هورالعظیم و روز مفقود الاثر نام برد و گفت: این روز همچنین روز مهندس و خواجه نصیرالدین طوسی دانشمند بزرگ ایرانی نام گذاری شده است.
وی هشتم اسفند را روز شهادت شهید خرازی و روز امور تربیتی دانست و گفت: آموزش و پرورش و والدین بچه ها باید تربیت اسلامی را به بچه هایشان آموزش دهند زیرا با این نوع تربیت آنها همیشه در زندگی برد و قدرت دارند و این تربیت اسلامی باعث شده تمام دشمنان از این سرزمین ترس داشته باشند.
3209/8066

نظر شما