شناسهٔ خبر: 31322614 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

در ادامه تشدید تنش بر سر هوآوی؛

چین واردات زغال سنگ از استرالیا را محدود کرد

در ادامه اختلاس بر سر شرکت بزرگ هوآوی چین واردات ذغال سنگ از استرالیا را محدود کرد و حضور زغال سنگ استرالیا در دومین بازار بزرگ خود را در هاله‌ای از ابهام قرار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی،‌ یکی از بزرگترین بنادر چین ورود زغال سنگ از استرالیا را محدود کرد.

چین دومین بازار بزرگ ذغال سنگ برای استرالیا محسوب شده و هم اکنون بندر دالیان چین واردات زغال سنگ از استرالیا را برای ۲۰۱۹ حداکثر ۱۲ میلیون تن تعیین کرده است و این محدودیت از ماه فوریه اعمال می‌شود.

گمرک دالیان گفته است که در حال حاضر اجازه ورود زغال سنگ از استرالیا را نخواهد داد و این در حالی است که روند واردات زغال سنگ از روسیه و اندونزی به چین بدون تغییر ادامه خواهد یافت.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین می‌گوید: گمرک این کشور در حال بررسی کیفیت و ایمنی زغال سنگ وارداتی از استرالیاست.

این اقدام چین باعث شد تا دلار استرالیا ۱.۱ درصد در برابر دلار آمریکا کاهش ارزش را تجربه کند.

از سال ۲۰۱۷ تاکنون روابط چین با استرالیا تار شده است، چرا که استرالیا چین را به دخالت در امور داخلی این کشور متهم کرده است. البته طی ماه جاری استرالیا ارائه ویزا به یک تاجر چینی را لغو کرد و این مسئله باعث شد تا روابط بین دو کشور بدتر شود.

ماه گذشته میلادی نیز استرالیا به بهانه نگرانی‌های امنیت ملی ارائه سرویس ۵G توسط شرکت هوآوی چین را ممنوع کرد.

استرالیا بزرگترین تولید کننده ذغال سنگ در جهان محسوب می‌شود و چین با واردات ۳۰ درصد از تولیدات این کشور دومین بازار بزرگ زغال سنگ استرالیا محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ب

نظر شما